Yönetici Becerilerinizi Geliştirmek İçin 7 Strateji

Gallup tarafından yapılan araştırmalar, yetenekli yöneticilere sahip şirketlerin daha karlı ve daha yüksek verimlilikle çalışan şirketler olduğunu gösteriyor. Bu yüzden yönetim becerilerinin geliştirilmesi bütün profesyoneller için hayati önem taşımaktadır. Yeteri kadar yetenekli ve deneyim sahibi bir yönetici olduğunuza inanıyor olsanız dahi, insanları, ürünleri ve projeleri denetlemek ve yönetmek için geliştirmeniz gereken çeşitli beceriler vardır.

1. Karar Verme Becerilerinizi Güçlendirin

Sağlıklı kararlar verebilmek yöneticiler için önemli bir beceridir. Kritik bir toplantıyı yönetebilmek, karmaşık iş problemlerini analiz edip pratik çözümler üretebilmek, süreci gözden geçirerek geleceğe dönük bir plan yaparak o plana sadık kalabilmek gibi birçok aşamada karar verme becerilerinizin yeterli olması her şeyi kolaylaştıracaktır.

Bu süreçte izleyebileceğiniz 3 adım:

Yapıcı Tartışmalara İmkân Tanımak: Yönetimini yaptığınız ekip üyelerini de karar verme sürecine dâhil ederek yapıcı tartışmalar için teşvikte bulunun. Böylece farklı bakış açılarının paylaşılmasını ve yaratıcı çözümler üretilmesini sağlayacaksınız.

Fikirlere Önem Vermek: Karar verme sürecine dâhil ettiğiniz çalışanlar, tüm bakış açılarının adil bir şekilde dikkate alındığını hissetmelidir. Aksi durumda, çalışanlar alınan kararların uygulamaya geçirildiği aşamada, emek vermekte isteksiz davranabilirler bu yüzden hangi kararı ne sebeple aldığınızı çalışanlara açıkça ifade edebilmeniz önemlidir.

Son Karar: Karar verme sürecine dâhil ettiğiniz çalışanlarla, alınan son kararı paylaşarak sonucun başarılı olup olmadığı konusunda herkesin hemfikir olmasını sağlayabilmelisiniz.

2. Öz-Farkındalığınızı Geliştirin

Yöneticiler için yüksek düzeyde öz-farkındalık sahibi olmak çok önemlidir. Aynı zamanda “duygusal zekâ” kavramının da temel ilkelerinden birisi olan öz-farkındalık, iç gözlem yaparak güçlü ve gelişime açık yönlerinizin dürüst bir şekilde değerlendirmesini yapabilmeyi gerektirir. Bir yönetici olarak çalışanlarınızın gelişimine yatırım yapmaktan daha önemli olan bir şey varsa o da kendi gelişiminize yatırım yapmaktır. Bu sebeple gelişime açık yönlerinizi keşfedip bu yönlerinizi kuvvetlendirebilmek için yüksek düzeyde öz-farkındalığa sahip olmanız size büyük bir avantaj sağlayacaktır. Bu aşamada 16PF Kişilik Envanteri Liderlik ve Yönetim Tarzı Raporu ve DBE Yönetsel Duygusal Zekâ Envanteri yol gösterici olacaktır.

3. Güven İnşa Edin

Bir yönetici olarak çalışanlarla aranızda ve çalışanların kendi aralarındaki güven bağlarını kurabilmeniz gerekir. Harvard Business Review’dayayınlanan bir araştırmaya göre, yüksek güven duygusu barındıran şirketlerde, daha az stres, daha fazla enerji ve daha yüksek verimlilik görülmüştür. Çalışanlarınızla toplantılardan önce küçük konuşmalar yaparak işlerinin dışındaki hayatları hakkında da bilgi edinerek onlarla daha derin bağlar kurabilirsiniz. Bunu yapmak ekip içindeki empati, dostluk, aidiyet, motivasyon gibi olumlu duyguların gelişmesine imkan tanıyacaktır.

4. Daha İyi İletişim Kurmanın Yollarını Arayın

Güçlü iletişim becerileri başarılı bir yöneticinin ayırt edici özelliklerinden biridir. Yöneticilik pozisyonundayken yaptığınız tüm işler, bir şekilde insanlarla iletişim kurmanızı gerektirecektir. Bu yüzden hem üst mevkilerdeki yöneticilerle hem de ekibinizdeki çalışanlarınızla şeffaf, sağlıklı bir iletişim kurabilmeniz önemlidir. Çalışanlarınızın kurum kültürüne uygun ve belirlenen hedefler doğrultusunda çalıştığından emin olmalısınız, bunun yolu da çalışanlarla doğru yollarla iletişim kurmaktan geçmektedir.

5. Düzenli Olarak Değerlendirme Yapın

Yıllık performans değerlendirmeleri dışında çalışanlarınızı düzenli olarak değerlendirmeyi de ihmal etmeyin. Gallup tarafından yapılan bir araştırmaya göre, yöneticilerinden haftalık geri bildirim alan çalışanlar, görevlerini yerine getirirken üç kat daha fazla motive oluyorlar. Çalışanlarınıza geri bildirim yaparken konuşmalarınızı çok resmi tutmamaya özen gösterin ve çalışanınızın kişilik özelliklerinden ziyade örgütsel hedeflere odaklanarak konuşun. Ayrıca kendilerini geliştirebilmeleri için bir yol haritası oluşturmalarına yardımcı olarak güvenilir bir danışman rolünde çalışanınıza yol gösterin.

6. Düşünmek İçin Zaman Ayırın

Yaptığınız düzenli değerlendirmelerin dışında, ekibinizin çalışmalarını gözden geçirmek için kendinize zaman ayırın. Yapılan araştırmalar gün sonunda bu aktivite için 15 dakika ayıranların diğer çalışanlara göre %23 daha iyi performans gösterdiğini ortaya koyuyor. Ne yaptığımızı ve nasıl yaptığımızı düşünmek için zaman ayıramazsak, gelişemeyiz ve öğrenemeyiz. “Düşünmek için hiç zamanım yok.” diyen bir yöneticinin öğrenmek için de zamanı yok demektir.

7. Yönetim Becerilerinizi Geliştirmek İçin Eğitimlere Vakit Ayırın

Kişisel gelişiminizi ve işe yönelik yönetim becerilerinizin gelişimini daimi kılmanın etkili yollarından biri de eğitim almaktır. Çevrimiçi yönetim kurslarına katılmak, sizinle aynı pozisyonlarda görev alan kişilerle bir araya gelerek deneyimlerinizi ve bilgilerinizi paylaşmak profesyonel olarak gelişmenize yardımcı olacaktır.Kurumumuz bu alanda Yetkinlik Geliştirme Programı, Lider-Yönetici Gelişim Programları gibi eğitim programları organize ederek, yukarıda bahsi geçen tüm becerileri etkili kullanabilmeniz ve bu becerileri geliştirebilmeniz için size kapsamlı eğitim imkânları sunuyor.

Dünya çapında koçluk ve uzman liderlik gelişimi firması TheFortonGroup tarafından akredite edilmiş Koçluk ve Liderlik Eğitimlerimizden faydalanabilirsiniz. ICF (International CoachFederation/Uluslararası Koçluk Federasyonu) tarafından resmen tanınmış, ACC (AssociateCertifiedCoach/Akredite Üye Koç) statüsünde olan bu eğitimimiz; “Dönüşüm”, “Gelişim” ve “Ustalık” olmak üzere 3 modülden oluşmaktadır. Detaylı bilgi ve eğitim talep formu oluşturmak için tıklayın

 

Detaylı Bilgi İçin:

DBE-FORTON Koçluk Okulu ICF Akredite Koçluk Eğitimleri: https://www.dbe.com.tr/tr/kurumsal/5/dbe-forton-kocluk-okulu-icf-akredite-kocluk-egitimleri/

Temel Gelişim ve Yetkinlik Geliştirme Programları: https://www.dbe.com.tr/tr/kurumsal/5/temel-gelisim-ve-yetkinlik-gelistirme-programlari/

Lider-Yönetici Gelişim Programları: https://www.dbe.com.tr/tr/kurumsal/5/lider-yonetici-gelisim-programlari/

Yönetsel-Duygusal Zeka Envanteri: https://www.dbe.com.tr/tr/kurumsal/15/yonetsel-duygusal-zeka-envanteri/

16pf Kişilik Envanteri: https://www.dbe.com.tr/tr/kurumsal/15/16pf-kisilik-envanteri/

DBE Kişilik Envanteri: https://www.dbe.com.tr/tr/kurumsal/15/dbe-kisilik-envanteri/

Benzer İçerikler :

Çalışanlar İşverenlerinden Neler Bekler?

Günümüzde çalışanlar arasındaki rekabet giderek kızışmaktadır. Bugünlerde adaylar çalışabileceği doğru şirketi ararken artık daha seçici davranıyorlar. Yüksek ...

Sürekli Performans Yönetiminin Faydaları

Günümüzde performans yönetiminde bir devrim yaşanıyor. Şirketler yıllık değerlendirme sürecinin çalışan bağlılığını ve şirket kültürünü nasıl etkilediğini ...

Çalışanlara Gönderilebilecek Teşekkür Mesajlarına Örnekler

Verimli bir ofis ortamı oluşturabilmek için çalışanlarınızı tanıyabilmeniz, onları anlayabilmeniz gereklidir. Onlara basit, resmi veya gayri resmi bir takdir ...

Başarılı Yöneticilerin 7 Özelliği

İşverenleri etkileyebilmek, bir ekibi veya işletmeyi başarılı bir şekilde yönetmek için yöneticilerin mutlaka sahip olması ve geliştirmesi gereken çeşitli ...

İlginizi Çekebilir :

Lider ve Yönetici Arasındaki Fark Nedir?

İyi bir yönetici aynı zamanda iyi bir lider midir? Liderler ve yöneticiler arasındaki en temel fark, liderlerin ekibindeki kişiler liderlerini takip eden ...

Çalışanların Tükenmişlik Sendromu Yaşamalarının Nedenleri

Çalışanların yaşadığı tükenmişlik, iç ve dış birçok faktörden kaynaklanabilir ve bu kişisel bir sorun değildir, tüm şirketin başarısını etkiler. Çalışana çok ...

5 Adımda Performans Geliştirme

İster bir ekip lideri, ister o ekibin bir çalışanı olun, performans değerlendirme ve geliştirmenin başarı için çok önemli bir basamak olduğunu bilmelisiniz. ...

Performans Değerlendirmelerinin Önemli Olmasının 5 Nedeni

Düzenli olarak yapılan performans değerlendirmeleri, işbirliği ile birlikte kişisel başarıyı da destekleyen bir kurum kültürü oluşturulmasına yardımcı olur. ...