Lider ve Yönetici Arasındaki Fark Nedir?
İyi bir yönetici aynı zamanda iyi bir lider midir? Liderler ve yöneticiler arasındaki en temel fark, liderlerin ekibindeki kişiler liderlerini takip eden izleyicilerken, yöneticilerin ekibindeki kişiler yöneticinin direktifleri doğrultusunda görev yapan çalışanlardır.
Liderlik, insanların sizin vizyonunuzu anlamalarını ve buna inanmalarını, hedeflerinize ulaşmak için sizinle birlikte çalışmalarını sağlayabilmeyi gerektirir. Yöneticilik ise daha çok işleri yönetmek ve günlük işlerin olması gerektiği şekilde yapıldığından emin olmakla ilgilidir. Başarılı bir işletme sahibinin ise hem güçlü bir lider hem de güçlü bir yönetici olması gerekir.
Sizi Güçlü Bir Lider Yapacak Temel Özellikler
Dürüstlük: Çalışanlarınızın size inanmasını sağlamalısınız. Onları çıkardığınız bu yolculuğa sizinde eşlik ediyor olduğunuzu bilmeleri çok önemlidir.
Vizyon: Nerede olduğunuzun, nereye gitmek istediğinizin farkına varmalı ve ekibinizle birlikte gelecek için bir yol çizmeye gayret edin.
İlham: Bir lider olarak büyük resmi gören kişi olabilmelisiniz. Çalışanlarınızın da büyük resimdeki rollerini anladıklarından emin olarak ekibinize ellerinden gelenin en iyisini yapmaları için ilham verin.
Meydan Okuma Yeteneği: Kurallara meydan okumaktan korkmayın. Görevlerinizi başarıyla yerine getirirken aynı zamanda farklılıklar sunma ve kalıpların dışında düşünebilme cesareti gösterin.
İletişim Becerileri: Ekibinizi, sahip olduğunuzvizyon ve misyonlarınıza dair bilgilendirin ve onlarla bu yolculukta karşınıza çıkabilecek engelleri, zorlukları ve olası çözüm yollarını paylaşarak onları da sürece dahil edin.
Liderlikteki kişilik özelliklerinizi fark edebilmek, liderlik tarzını görebilmek ve potansiyel güçlü olduğunuz alanları daha çok ortaya çıkartabilmek için 16PF Kişilik Envanteri Liderlik ve Yönetim Tarzı Raporu size yol gösterici olacaktır.
Ayrıca bu süreçte, global bir koçluk ve liderlik geliştirme şirketi olan FortonGroup tarafından akredite edilmiş koçluk ve liderlik eğitimlerimizden yararlanabilirsiniz. “Dönüşüm”, “Gelişim” ve “Ustalık” olmak üzere 3 modülden oluşan eğitimlerimiz ile mevcut lider ve yönetici becerilerinizi kuvvetlendirebilir, gelişime açık yönlerinizi keşfederek bu yönlerinizi geliştirebilirsiniz. Detaylı bilgi için tıklayın…
Sizi Güçlü Bir Yönetici Yapacak Temel Özellikler
Bir Vizyonu Gerçekleştirebilmek: Edindiğiniz vizyonu gerçekleştirmek için stratejik adımlar atın ve ekip tarafından takip edilebilecek bir yol haritası belirleyin.
Yönlendirme Yeteneği: Günlük iş denetimleri, ihtiyaç duyulan kaynakları gözden geçirme ve belirlenen yol boyunca ihtiyaçları temin etme gibi görevleriniz olduğunu unutmayın. Gereken noktalarda çalışanlarınızı destekleyici bir rolde yönlendirin.
Süreç Yönetimi: İş kurallarını, süreçleri, standartları, iş prosedürlerini belirleyin ve çalışanlarınızın tüm bu faktörlere uygun çalıştığından emin olun.
Çalışanlarınızı, müşterilerinize veya ortaklarınıza en iyi hizmeti sunmaya teşvik edebilmeniz için onları vizyonunuzadâhil etmeli ve onların algı ve davranışlarını bu vizyona uyumlu hale getirebilmelisiniz. Onları bir yolculuğa eşlik ediyor gibi hissettirmeli ve bu yolculuğun onları nereye götürdüğü konusunda onları heyecanlandırmalısınız. Küçük işletmelerde ekibinize hem liderlik ettiğinizden hem de günlük operasyonları yönettiğinizden emin olmak biraz daha zorlayıcı olabilir fakat unutmayın ki her ikisini de başarabilenler büyük bir rekabet avantajı yakalayacaktır.
Peki siz hem iyi bir lider hem de başarılı bir yönetici misiniz? Eğer çalışanlarınıza sorsaydınız bu konu hakkında neler söylerlerdi? Bu soruların cevaplarını alabilmek mümkün.
DBE 360 Derece Geri Bildirim Anketi ile davranışlarınızın dışarıdan nasıl göründüğünü, nasıl bir liderlik tarzı sergilediğinizi somut verilerle görebilir ve gelişime açık yönlerinizi keşfederek eylem planı oluşturabilirsiniz.
https://www.dbe.com.tr/tr/kurumsal/8/360-geribildirim-uygulamalari/
Benzer İçerikler :
Verimli bir ofis ortamı oluşturabilmek için çalışanlarınızı tanıyabilmeniz, onları anlayabilmeniz gereklidir. Onlara basit, resmi veya gayri resmi bir takdir ...
Hazırladığınız iş tanımı, pozisyonun görev ve sorumluluklarını doğru bir şekilde yansıtmalıdır. İş tanımını iyi yazdığınızda belirlediğiniz pozisyonun gerçekçi ...
Çalışanların yaşadığı tükenmişlik, iç ve dış birçok faktörden kaynaklanabilir ve bu kişisel bir sorun değildir, tüm şirketin başarısını etkiler. Çalışana çok ...
İyi bir yönetici aynı zamanda iyi bir lider midir? Liderler ve yöneticiler arasındaki en temel fark, liderlerin ekibindeki kişiler liderlerini takip eden ...
İlginizi Çekebilir :
Günümüzde performans yönetiminde bir devrim yaşanıyor. Şirketler yıllık değerlendirme sürecinin çalışan bağlılığını ve şirket kültürünü nasıl etkilediğini ...
“Yönetimde nasıl başarılı olunur?” sorusunun belki de binlerce farklı cevabı vardır. Ancak birkaç temel ilke bu süreçte size yol gösterici ...
Düzenli olarak yapılan performans değerlendirmeleri, işbirliği ile birlikte kişisel başarıyı da destekleyen bir kurum kültürü oluşturulmasına yardımcı olur. ...
Çalışanların yaşadığı tükenmişlik, iç ve dış birçok faktörden kaynaklanabilir ve bu kişisel bir sorun değildir, tüm şirketin başarısını etkiler. Çalışana çok ...