Başarılı Yöneticilerin 7 Özelliği
İşverenleri etkileyebilmek, bir ekibi veya işletmeyi başarılı bir şekilde yönetmek için yöneticilerin mutlaka sahip olması ve geliştirmesi gereken çeşitli beceriler vardır.
Kişilerarası Etkileyici İletişim
Yönetim işi tamamen insanlarla ilgilidir ve başarılı ilişkiler kurabilmek bu işin vazgeçilmez bir parçasıdır. Bir ekibe başarılı bir şekilde liderlik yapabilmeniz için öncelikle meslektaşlarınızın saygısını kazanmanız gerekir. Bunu yapmak için ise insanlarla nasıl etkili bir şekilde iletişim kurabileceğinizi bilmelisiniz. Çalışanlarınızı hem kişisel hem de profesyonel düzeyde tanımak, sosyal etkinlikler oluşturmak için zaman ayırmak, çalışanların eğitimi ve gelişimi için fırsatlar yaratmak onların saygılarını kazanmanız için uygulayabilmeniz gereken stratejikadımlardır. Yöneticiliğini yaptığınız ekibin çalışanlarına hem o ekibin bir üyesi olduğunuzu hissettirmeli hem de yönetim niteliklerinizi ve otoritenizigöstermelisiniz.
İletişim ve Motivasyon
Başarılı yöneticiler, yazılı, sözlü ve dinleme becerileri de dahil olmak üzere her tür iletişim şekline hakim olmalıdır. Unutmayın ki, bir yönetici olarak, çalışanlar ve üst yönetim arasındaki iletişim hattı sizsiniz. Bu sebeple giriş seviyesi çalışanlardan bölüm başkanlarına ve CEO’lara kadar çeşitli statüden insanlarla e-posta, sosyal medya, telefon aracılığıyla sunumlarda, toplantılarda bire bir iletişim kuracaksınız bu yüzden etkili iletişim becerilerine sahip olmanız gerekiyor.
Çalışanlarla güvene dayalı bir ilişki kurmalısınız. Böylece çalışanlarınız sizinle herhangi bir paylaşımda bulunurken kendilerini rahat hissederler. Çalışanlarınızla göz temasını koruyarak, gülümseyerek ve dikkatle dinlediğinizi göstererek iletişim kurmaya özen gösterin.
Açık ve pozitif bir tutum, sağlıklı bir çalışma ortamı yaratmak için önemlidir. Kendinizi yöneticilik yaptığınız ekipten soyutlamak veya kendinizi onların üstünde görerek buna yönelik tutumlar sergilemek başarısız olmanıza neden olacaktır. Çalışanların arasında aktif olarak yer almalı, onları teşvik etmeli ve başarılarını takdir etmelisiniz.
Organizasyon ve Delegasyon
Bir yönetici olarak, birden fazla sorumlulukla baş edebilmeniz gerekir. Bu nedenle mükemmel organizasyon becerilerine sahip olabilmeniz hayati önem taşır. Kendi iş yükünüzü yönetmeniz, ekibinizdeki çalışanların işlerini denetlemeniz, toplantılara ve eğitim oturumlarına katılmanız, düzenli aralıklarla değerlendirmeler yapmanız ve şirket politikalarını gözden geçirmeniz gerekir. Özensiz çalışmalar, gecikmeler ve bu süreçte hoş görülmeyecek ve bu durum çalışanlarınıza kötü bir örnek teşkil edecektir. Etkili organizasyon becerilerine sahip olmak ise stresi azaltır, zamandan tasarruf etmenizi sağlar.
Başarılı yöneticiler, görevlerini uygun gördüğü çalışanlarına devrederek kendi yoğun iş yükünü hafifletir. Bunu etkili bir şekilde yapmak için çalışanlarınızın becerilerini analiz etmeniz, iş tanımlarını göz önünde bulundurmanız ve bunlar doğrultusunda görev atamanız gerekir. Delegasyon bir zayıflık göstergesi değildir ve aslında bir yöneticinin başarabileceği iş miktarını çoğaltarak aynı zamanda çalışanlarının güvenini kazanmasına ve onların yeteneklerinin geliştirilmesine imkan tanır. Bu süreçlerde uygun çalışana doğru görevleri verebilmek çok önemlidir ve çalışanlarınızın yetkinliklerini, başarılı ve gelişime açık yönlerini bilmeniz gerekir. Bu tür aşamalarda Yetkinlik Modeli Oluşturma , Değerlendirme ve Geliştirme Uygulamalarımızdan faydalanabilirsiniz.
İleri Görüşlü Olmak ve Stratejik Düşünmek
Büyük resmi görmek bir yöneticinin işidir. Bu nedenle bugünün görevlerine ve sorumluluklarına odaklanırken aynı zamanda gelecek dönemler için de planlama yapabilmek gerekir. Şirket hedefleri doğrultusunda öncelikleri belirlemek, sistemleri ve politikaları gözden geçirmek, ekibinizin faaliyetlerini de bu doğrultuda yönetmek önemlidir. Stratejik düşünebilen bir yönetici olarak çalışanlarınızı ve organizasyonunuzu bir bütün halinde daha üretken ve karlı hale getirmek için gerekli noktalarda yeniliği ve değişimi teşvik edebilmelisiniz.
Problem Çözme ve Karar Verme
Yönetim pozisyonunda, günlük olarak sorunları tespit etmek ve pratik çözümler üretmekle görevlendirileceksiniz. Bu süreçte baskı altındayken sakinliği korumak çok önemlidir. Çalışanlarınızın üretken olmasını ve iş akışının sorunsuz çalışmasını sağlamak için, problemler ortaya çıktığında sağlam bir zihinle ve motive olmuş bir şekilde düşünebilmeniz gerekir. Bu süreçte yaratıcı düşünmek, bir durumun artılarını ve eksilerini hızlı bir biçimde tartabilmek ve bilinçli kararlar verebilmek önemlidir.
Ticari Farkındalık
Bu beceri, iş verenler arasında büyük talep görmektedir. Aslında işverenlere göre, ticari farkındalık yeni mezun bireylerin çoğunda eksik olan bir beceridir. Yönetim seviyesinde ilerlemek istiyorsanız bir işletmenin faaliyet gösterdiği pazarın ve bir işi başarılı kılan faktörlerin ne olduğunu anlayabilmeniz çok önemlidir. Bu noktada kurumun misyon ve amaçlarını biliyor olmak, şirketin ait olduğu sektör hakkında fikir sahibi olmak, işletmeyi etkileyebilecek siyasi ve ekonomik konulara hakim olmak, rakipleri tanıyabilmek önemlidir.
Mentorlük Yapabilmek
Sizler yönetici olarak, iş odaklı karar verici yetkilere sahip olmanın yanı sıra, çalışanlarınıza karşı destekleyici bir tutum içinde olmalısınız. Yönetici pozisyonuna ulaştığınız noktaya kadar çeşitli deneyimler, bilgi ve becerilerden oluşan bir birikiminiz olacaktır bu birikimi çalışanlarınızla paylaşmak da yine sizin görevinizdir.
Koçluk ve mentorlük arasındaki fark, iyi bir mentörden beklenen özellikleri daha iyi öğrenebilmeniz ve geliştirebilmeniz için DBE Forton Koçluk Okulu ve DBE kurumsal gelişim mentörlük eğitiminden faydalanabilirsiniz.
Daha Fazlası İçin:
Yetkinlik Modeli Oluşturma: https://www.dbe.com.tr/tr/kurumsal/8/yetkinlik-modeli-olusturma/
Değerlendirme ve Geliştirme Merkezi Uygulamaları: https://www.dbe.com.tr/tr/kurumsal/8/degerlendirme-ve-gelistirme-merkezi-uygulamalari/
Lider-Yönetici Gelişim Programları: https://www.dbe.com.tr/tr/kurumsal/5/lider-yonetici-gelisim-programlari/
DBE-Forton Koçluk Okulu: https://www.dbe.com.tr/tr/kurumsal/5/dbe-forton-kocluk-okulu-icf-akredite-kocluk-egitimleri/
Benzer İçerikler :
Gallup tarafından yapılan araştırmalar, yetenekli yöneticilere sahip şirketlerin daha karlı ve daha yüksek verimlilikle çalışan şirketler olduğunu gösteriyor. ...
İster bir ekip lideri, ister o ekibin bir çalışanı olun, performans değerlendirme ve geliştirmenin başarı için çok önemli bir basamak olduğunu bilmelisiniz. ...
Çalışanların motivasyonunu kaybetmelerinin birçok nedeni olabilir ve böyle durumlarda yöneticiler çalışanlarını motive edebilmek için çeşitli liderlik ...
İyi bir yönetici aynı zamanda iyi bir lider midir? Liderler ve yöneticiler arasındaki en temel fark, liderlerin ekibindeki kişiler liderlerini takip eden ...
İlginizi Çekebilir :
Çalışanların yaşadığı tükenmişlik, iç ve dış birçok faktörden kaynaklanabilir ve bu kişisel bir sorun değildir, tüm şirketin başarısını etkiler. Çalışana çok ...
Günümüzde liderler ve yöneticiler hedefe yönelik ilerlerken daha çok çalışan deneyimini göz önünde bulunduruyorlar. Yani “amaca yönelik liderlik” ...
“Yönetimde nasıl başarılı olunur?” sorusunun belki de binlerce farklı cevabı vardır. Ancak birkaç temel ilke bu süreçte size yol gösterici ...
Hedef belirleme süreci etkin bir şekilde yürütüldüğünde, çalışanlar hedefe ulaşabileceğinden emin olurlar. Düzenli aralıklarla yapılan performans...