Pasat 2000 Satış Yetkinlikleri Envanteri
PASAT 2000 Satış Yetkinlikleri Envanteri, satış pozisyonlarına yönelik personel seçimi, eğitimi ve gelişimi amacıyla kullanılmak amacıyla S. Poppleton ve P. Jones tarafından İngiltere’de geliştirilmiş bir envanterdir. Dünya’daki temsilciliği Hogrefe Limited’e ait olmakla birlikte, Türkiye temsilciliği Davranış Bilimleri Enstitüsü tarafından alınmıştır.
Satış pozisyonlarında başarının öngörülmesini sağlayan davranış biçimlerini belirlemek ve ölçmek amacıyla yapılmış bir araştırmanın sonucu olarak geliştirilmiştir. Kişilerin geçmişte gösterdikleri davranışları ve bu davranışları gösterme sıklıklarını ölçmektedir.
PASAT 2000 satış yetkinlikleri envanteri; satış personelinin seçiminde ve yerleştirilmesinde, mevcut satış personelinin uygunluğunun tespitinde, satış personelinin eğitim, gelişim ve kariyer yönlendirme çalışmalarında, satış perspektifine sahip personelin belirlenmesinde kullanılmaktadır.
PASAT 2000 Faktörleri
Global Faktör: Olumlu yaklaşım
Birincil Faktörler: Sorumluluk, değişime adaptasyon, duygusal uyum, sosyal uyum, motivasyonel uyum, sosyal kontrol, duygusal denge, özgüven
İkincil Faktörler: Yaşam-iş uyumu, kontrol
PASAT 2000 satış yetkinlikleri envanteri 153 sorudan oluşan bir envanterdir. Herhangi bir zaman sınırı olmamasına karşın, uygulama 25-30 dakika sürmektedir.
Benzer İçerikler:
DBE Motivasyon Envanteri, işyerinde çalışırken coşkuyu ve motivasyonu arttıran veya azaltan durumları keşfetmeye yardımcı olmak amacıyla geliştirilen tutum ve ...
16PF Kişilik Envanteri, 16 temel kişilik özelliğini ve 5 genel kişilik eğilimini ölçen, dünyadaki kişilik envanterleri arasında en çok kullanılan ve en...
16PF KİM Kişilik ve Mesleki Yönlendirme Envanteri, 11-22 yaş arası gençlere yönelik olarak geliştirilmiş bir kişilik envanteridir. İlk kariyer seçimi,...
DBE İş Yeri Uyum Envanteri, iş yeri kurallarına uyum sağlama, iş yeri memnuniyeti, oto kontrol, diğer çalışanlara karşı tutum ve çalışanın dürüst davranma...