Zaman Yönetimi
Zaman yönetimi insan hayatında her zaman olması gereken önemli bir konu ve disiplindir. Depolayamadığımız, istediğimiz zaman geri dönemediğimiz bir olgu olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu nedenle kendimize vaktimizi nasıl harcadığımız sorusunu her gün sormamız gerektiğini hatırlatmamız bizim için önemli bir adım olacaktır.
Zamanımızı nerede kaybediyoruz? Nelere harcıyoruz? Zaman kullanım analizini insanoğlunun kendi içinde yapması gereklidir. İnsanoğlu, kendini tanımalı ve aynı zamanda da değerlendirmelidir. Zaman kaybını oluşturan problemlere göz atmalıdır. Hayatında öne çıkan isteklerini ve yönünü belirlemelidir. İnsanoğlunun bir an önce uygulamaya geçip kendine bir hedef tablosu oluşturması gerekmektedir. Özel hayatımızdan sonra önemli bir konumda olan yer iş yerimizdir. İş yerinde zaman kaybını kendimiz ile alakalı olanlar ve dış kaynaklı zaman kayıpları olarak ikiye ayırabiliriz. Kendimiz ile alakalı olarak gösterebileceğimiz noktalar şunlardır; karar alamama, tutulamayan önemli notlar, acelecilik, değişime açık olmama, zor işlerden kaçınma vb. Dış kaynaklı zaman kayıpları ise; gereksiz telefon görüşmeleri ve toplantılar, uzayan iş gezileri, teknolojik sorunlar, yöneticiyle sağlanan yetersiz iletişim, aşırı baskın veya yetersiz yönetici, yetersiz personel vb.
Peki, bu zamanı nasıl etkin kullanabiliriz? Kendimize ait zamanı doğru ve verimli bir şekilde yönetmek için gerekli olan kısa ve öz maddeler şunlardır; aceleci ve endişeli olmamak, en verimli saatlerimizi bulmak, hayır demeyi öğrenmek, kesinlikle bir not defteri ve kalem edinmek, önümüzdeki kocaman işleri yetkinlikleri doğrultusunda iş arkadaşlarımızla paylaşmak, yardım istemekten kaçınmamak, teknolojiyi etkin bir şekilde kullanmak, sadece yarını düşünmeyip önünüzdeki hafta gerçekleşmesi düşünülen işleri de planlamak…
Etkin ve verimli zaman yönetiminin iş yerimize katkıları saymakla bitmeyecektir. Zamanımızı doğru yönetmeyi öğrendikten ve uygulamaya başladıktan sonra kendimizi ve diğer ekip arkadaşlarımızı organize edebilme becerimiz artacaktır. Bu durum bizi kısa zamanda liderlik konumuna getirmek için önemli bir etkendir. Doğru bir zaman yönetimi sonrasında iş yerinde verimlilik artacak, kalite yükselecek, kişisel verimlilik ve edinilen tecrübeler artacaktır. Zamanın etkin kullanılmasıyla stres, kaygı ve endişenin önüne geçilebilecektir. Bu durum, iş hayatında ve özel hayatta sağlıklı ve mutlu yaşamamızı sağlayacaktır.
Buse ÖZTAY - DBE Kurumsal Gelişim Merkezi
DBE Kurumsal Ölçme / Değerlendirme ve Eğitim Merkezi
Bizi Arayın Eğitmenlerimiz
Benzer İçerikler :
Çok uzun süreli yoğun ve stresli çalışma neticesinde kişinin fiziksel, duygusal ve davranışsal olarak tükenmesi, duyarsızlaşması, hiç bir şey yapmak istememesi ...
Yöneticiler ve liderler, çalışanların motivasyonu, performansı, başarıları ve refahları için büyük çalışmalar yapıyorlar. Geçmiş yıllara oranla, çalışanların ...
Günümüzde, birçok şirket gençleşmeyi bir zorunluluk olarak görüyor. Sebebi ise değişen koşullar ve bu koşullara cevap verebilecek esneklik arayışı. Sürekli...
Değişime uyum sağlamak hayatın her alanında zorlayıcı olabilir. Konu bir şirketin iş süreçlerini değiştirmek olduğunda ise hem liderleri hem çalışanları ...
İlginizi Çekebilir :
Konuşmama, sizlere ücretsiz olarak, hayata dair bir püf noktası vererek başlamak istiyorum. Bunun için sizden istenen tek şey ise duruşunuzu iki dakikalığına ...
Bir testi kurumunuzda kullanmaya karar vermeden önce aşağıda size verilen sorulara tatmin edici cevaplar aramanız gerekir. 1. Test, Yurt Dışı...
Yaratıcı sınıfın yükselişi değerlerde, normlarda ve tutumlarda güçlü ve önemli bir değişime yol açtı. Bu sınıfın bütün üyeleri ister artist, ister mühendis,...
Kurum kültürüne, günlük organizasyonel süreçlere, yönetim sorunlarına ve çözüm yollarına, çalışanların moral ve motivasyonuna daha derin bir bakış imkânı...