YENİ BİR İŞE GİRDİĞİNİZDE NELERE DİKKAT ETMELİSİNİZ?
İster üniversiteden yeni mezun olun ister 20 yıldır iş dünyasının içinde olun, yeni bir işe başlamak göz korkutucu olabilir. Yeni bir çalışma ortamına girdiğinizde kendinizi başka bir gezegene ayak basmış gibi hissedebilirsiniz. Bu süreçte başarınızı belirleyecek iki temel faktör: profesyonelliğiniz ve mevcut kurum kültürüne uyum sağlayabilmenizdir.
Yeni bir işe başladığınızda hem sosyal olarak aktif hem de profesyonel anlamda başarılı olmak için kurum kültürünü iyi tanımalısınız. Girdiğiniz şirkette geçerli olan kıyafet kuralları, sık kullanılan iletişim şekilleri ve kabul edilebilir davranışları benimsemeniz beklenir. Yapılan araştırmalara göre birçok şirket, yeni işe alınan çalışanların oryantasyon sürecinde pek çok açıdan yetersiz kalıyor. İşe alım aşamasında gerçekleştirilen oryantasyon programları genellikle çok kısa oluyor. İdeal bir oryantasyon, işe yeni başlayan çalışanın diğer çalışanlarla gerçekleştirdiği bir toplantıdan daha fazlasını içermelidir. Tüm bunların yanı sıra, işe alınan çalışanın şirket kültürü hakkında bilgi edinmesi için yardımcı olmak şirketin görevi olsa da yeni bir işte başarılı olmak için en büyük sorumluluk yine işe yeni başlayan çalışana düşmektedir. Sizler de yeni bir işe başladıysanız, ilk günden itibaren başarılı olmanıza yardımcı olacak çeşitli stratejiler şunlardır:
1. Kişisel Markanızı Unutmayın
Çalıştığınız şirkete adım attığınız andan itibaren kendinizi ve kişisel karmanızı temsil ettiğinizi unutmayın. O şirketin bir çalışanı olarak ilk iş gününüze başladığınız andan itibaren bıraktığınız tüm izlenimler çok önemlidir. İlk izlenimlerin etkisini asla hafife almamalısınız. Özellikle bir iş yerinde geçireceğiniz ilk 90 gün, saygılı, profesyonel ve çalışkan bir insan olduğunuzu kanıtlamak için her çeşit etkileşimi doğru şekilde kullanmanız gereken kritik bir süreçtir. Aynı zamanda iş arkadaşlarınızın günde sekiz saat geçirmekten keyif alabilecekleri biri olup olmadığınızı da gösterecektir.
2. Güven ve Ödülün Zaman İçinde Kazanılan Değerler Olduğunu Unutmayın
İşe yeni başlayan bazı çalışanlar ilk çalışma haftalarında, programlarının nasıl ele alınmasını istediklerinden işlerini nasıl yapacaklarına ve daha fazlasına dair taleplerde bulunurlar. Bazı talepleri iletebilmek için öncelikle şirketteki genel işleyişe hâkim olmanız gerekir. Bazı taleplerde bulunmadan önce profesyonelliğinizi, vizyonunuzu ve işinizi iyi yapabildiğinizi kanıtlamanız gerekir.
3. Sağlıklı ve Gerekli Gördüğünüz Sınırları Erkenden Belirleyin
Özellikle iş hayatında deneyim sahibi kişiler, bu stratejinin ne kadar önemli olduğunun farkındadırlar. İş hayatınız yaşamınızın büyük ve önemli bir kısmını oluşturur. Dolayısıyla iş yaşamınızda sağlıklı sınırlar belirleyebilmeniz oldukça kritik bir adımdır. Sizin için ne tür davranışların kabul edilebilir ve kabul edilemez olduğunu netleştirmelisiniz. Geç saatlere kadar çalışmaya ne kadar gönüllü olup olmadığınızı, ekip çalışmalarında benimsediğiniz rolü, gereken anlarda hayır diyebilmeyi, kişisel ilişkilerde nasıl bir iletişim şekli benimsediğinizi belirlemelisiniz. Çünkü ilk zamanlarda çalışanların ve yöneticilerin sizinle ilgili edindikleri izlenimleri daha sonra değiştirebilmeniz çok zor olacaktır.
4. İşyerindeki Önceliğinizin Kendi Görevleriniz Olduğundan Emin Olun
İşe yeni başlayan pek çok çalışan, kendilerini ilgilendirmeyen iş meselelerine kendilerini de dâhil etmeye çalışarak diğerlerinin gözünde olumsuz bir izlenim bırakırlar. Siz de iyi niyetli dahi olsa, diğer çalışanların dedikodularına bolca malzeme verecek davranışlar sergiliyor olabilirsiniz. Eğer bir süpervizör değilseniz, sizin işiniz, sorumlu olduğunuz görevleri yerine getirmektir. Birileri organizasyonel süreçlerde etik dışı davranışlar sergiliyorsa, taciz veya zorbalığa maruz kalıyorsanız elbette bu duruma müdahale etmeniz gerekir. Yöneticinizle veya şirketinizde bulunan İK uzmanlarıyla bu konuları görüşmelisiniz. Bu gibi istisnai durumlar dışında odaklanmanız gereken tek iş, kendi işinizdir.
5. Zaman Yönetimi Becerilerinizi Geliştirin
Kurumsal dünyada işe başladığınızda iş hacminin artması ve projelerin yığılması pek de uzun sürmüyor. En başından itibaren işyerinde zaman yönetimini etkili bir şekilde yapamadığınızda çok zaman geçmeden, sorumluluklarınız sizin için boğucu hale gelebilir. Öncelikleri belirlemek, günlük olarak ele alınacak konuları listelemek, işyerinde geçirilen zamanı bloklara ayırarak günlük ve haftalık programlar oluşturmak gibi yöntemler, yaygın olarak kullanılan zaman yönetimi yöntemleridir. İş yükünüz, altından kalkamayacağınız kadar çok arttıysa yöneticinizden destek istemekten çekinmemelisiniz. Sürekli olarak iş tanımınıza girmeyen şeyler yapmanız isteniyorsa, kibarca “hayır” demenin bir yolunu da bulmanız gerekir. İşyerinde yardımlaşmak iyidir ancak diğerleri tarafından kullanıldığınızı düşünüyorsanız derhal müdahale etmelisiniz.
KAYNAK
Suder R.,7 TipsforStarting a New Job. TopResume.
DBE Kurumsal Ölçme / Değerlendirme ve Eğitim Merkezi
Bizi Arayın Eğitmenlerimiz
Benzer İçerikler :
Sosyal sorumluluğun toplumsal refaha çok büyük katkısı vardır. Günümüzde pek çok kurum ürettiği ürün, verdiği hizmet ve sunduğu kalitenin yanı sıra ...
Öncelikle pasif-agresif davranış genel bir tutumsa, kolay değişmeyeceği bilinmeli. Çocukluktan gelen ve otomatik hale gelmiş bu davranış biçimi kişilerin ...
Geçen hafta sizlerle Davranış Bilimleri Enstitüsü’nde yaptığımız bir dizi araştırmanın sonuçlarını paylaşmaya başlamıştık. Bunlardan ilki şu soruya ...
Otantik liderlik en temelde, etik kurallara dayalı dürüst ekip ilişkileri kurarak, bağlılığa ve ortak değerlere önem vererek olumlu sonuçlar almayı hedefleyen ...
İlginizi Çekebilir :
Bir testi kurumunuzda kullanmaya karar vermeden önce aşağıda size verilen sorulara tatmin edici cevaplar aramanız gerekir. 1. Test, Yurt Dışı...
Şirketlerin başarısını ve çalışanların performansını arttırmanın en önemli yollarından biri, çalışanların gelişime açık yönleri hakkında eğitimler ...
Tüm ülkeyi derinden yaralayan depremin etkisiyle maalesef ki öncelikli olarak deprem bölgesindeki kişiler, ikincil olarak da diğer herkes travmaya maruz...
Tükenmişlik, iş ve özel yaşamda sağlığı ve üretkenliği olumsuz yönde etkiler. Peki gerçekten tükenmişlik noktasına geldiğinizi ve bunun hangi sebeplerle...