Kurumsal Gelişim Merkezi

YENİ BİR İŞE GİRDİĞİNİZDE NELERE DİKKAT ETMELİSİNİZ?

İster üniversiteden yeni mezun olun ister 20 yıldır iş dünyasının içinde olun, yeni bir işe başlamak göz korkutucu olabilir. Yeni bir çalışma ortamına girdiğinizde kendinizi başka bir gezegene ayak basmış gibi hissedebilirsiniz. Bu süreçte başarınızı belirleyecek iki temel faktör: profesyonelliğiniz ve mevcut kurum kültürüne uyum sağlayabilmenizdir.

Yeni bir işe başladığınızda hem sosyal olarak aktif hem de profesyonel anlamda başarılı olmak için kurum kültürünü iyi tanımalısınız. Girdiğiniz şirkette geçerli olan kıyafet kuralları, sık kullanılan iletişim şekilleri ve kabul edilebilir davranışları benimsemeniz beklenir. Yapılan araştırmalara göre birçok şirket, yeni işe alınan çalışanların oryantasyon sürecinde pek çok açıdan yetersiz kalıyor. İşe alım aşamasında gerçekleştirilen oryantasyon programları genellikle çok kısa oluyor. İdeal bir oryantasyon, işe yeni başlayan çalışanın diğer çalışanlarla gerçekleştirdiği bir toplantıdan daha fazlasını içermelidir. Tüm bunların yanı sıra, işe alınan çalışanın şirket kültürü hakkında bilgi edinmesi için yardımcı olmak şirketin görevi olsa da yeni bir işte başarılı olmak için en büyük sorumluluk yine işe yeni başlayan çalışana düşmektedir. Sizler de yeni bir işe başladıysanız, ilk günden itibaren başarılı olmanıza yardımcı olacak çeşitli stratejiler şunlardır:

1. Kişisel Markanızı Unutmayın

Çalıştığınız şirkete adım attığınız andan itibaren kendinizi ve kişisel karmanızı temsil ettiğinizi unutmayın. O şirketin bir çalışanı olarak ilk iş gününüze başladığınız andan itibaren bıraktığınız tüm izlenimler çok önemlidir. İlk izlenimlerin etkisini asla hafife almamalısınız. Özellikle bir iş yerinde geçireceğiniz ilk 90 gün, saygılı, profesyonel ve çalışkan bir insan olduğunuzu kanıtlamak için her çeşit etkileşimi doğru şekilde kullanmanız gereken kritik bir süreçtir. Aynı zamanda iş arkadaşlarınızın günde sekiz saat geçirmekten keyif alabilecekleri biri olup olmadığınızı da gösterecektir.

2. Güven ve Ödülün Zaman İçinde Kazanılan Değerler Olduğunu Unutmayın

İşe yeni başlayan bazı çalışanlar ilk çalışma haftalarında, programlarının nasıl ele alınmasını istediklerinden işlerini nasıl yapacaklarına ve daha fazlasına dair taleplerde bulunurlar. Bazı talepleri iletebilmek için öncelikle şirketteki genel işleyişe hâkim olmanız gerekir. Bazı taleplerde bulunmadan önce profesyonelliğinizi, vizyonunuzu ve işinizi iyi yapabildiğinizi kanıtlamanız gerekir.

3. Sağlıklı ve Gerekli Gördüğünüz Sınırları Erkenden Belirleyin

Özellikle iş hayatında deneyim sahibi kişiler, bu stratejinin ne kadar önemli olduğunun farkındadırlar. İş hayatınız yaşamınızın büyük ve önemli bir kısmını oluşturur. Dolayısıyla iş yaşamınızda sağlıklı sınırlar belirleyebilmeniz oldukça kritik bir adımdır. Sizin için ne tür davranışların kabul edilebilir ve kabul edilemez olduğunu netleştirmelisiniz. Geç saatlere kadar çalışmaya ne kadar gönüllü olup olmadığınızı, ekip çalışmalarında benimsediğiniz rolü, gereken anlarda hayır diyebilmeyi, kişisel ilişkilerde nasıl bir iletişim şekli benimsediğinizi belirlemelisiniz. Çünkü ilk zamanlarda çalışanların ve yöneticilerin sizinle ilgili edindikleri izlenimleri daha sonra değiştirebilmeniz çok zor olacaktır.

4. İşyerindeki Önceliğinizin Kendi Görevleriniz Olduğundan Emin Olun

İşe yeni başlayan pek çok çalışan, kendilerini ilgilendirmeyen iş meselelerine kendilerini de dâhil etmeye çalışarak diğerlerinin gözünde olumsuz bir izlenim bırakırlar. Siz de iyi niyetli dahi olsa, diğer çalışanların dedikodularına bolca malzeme verecek davranışlar sergiliyor olabilirsiniz. Eğer bir süpervizör değilseniz, sizin işiniz, sorumlu olduğunuz görevleri yerine getirmektir. Birileri organizasyonel süreçlerde etik dışı davranışlar sergiliyorsa, taciz veya zorbalığa maruz kalıyorsanız elbette bu duruma müdahale etmeniz gerekir. Yöneticinizle veya şirketinizde bulunan İK uzmanlarıyla bu konuları görüşmelisiniz. Bu gibi istisnai durumlar dışında odaklanmanız gereken tek iş, kendi işinizdir.

5. Zaman Yönetimi Becerilerinizi Geliştirin

Kurumsal dünyada işe başladığınızda iş hacminin artması ve projelerin yığılması pek de uzun sürmüyor. En başından itibaren işyerinde zaman yönetimini etkili bir şekilde yapamadığınızda çok zaman geçmeden, sorumluluklarınız sizin için boğucu hale gelebilir. Öncelikleri belirlemek, günlük olarak ele alınacak konuları listelemek, işyerinde geçirilen zamanı bloklara ayırarak günlük ve haftalık programlar oluşturmak gibi yöntemler, yaygın olarak kullanılan zaman yönetimi yöntemleridir. İş yükünüz, altından kalkamayacağınız kadar çok arttıysa yöneticinizden destek istemekten çekinmemelisiniz. Sürekli olarak iş tanımınıza girmeyen şeyler yapmanız isteniyorsa, kibarca “hayır” demenin bir yolunu da bulmanız gerekir. İşyerinde yardımlaşmak iyidir ancak diğerleri tarafından kullanıldığınızı düşünüyorsanız derhal müdahale etmelisiniz.

 

KAYNAK
Suder R.,7 TipsforStarting a New Job. TopResume.

DBE Kurumsal Ölçme / Değerlendirme ve Eğitim Merkezi
Bizi Arayın  Eğitmenlerimiz

Benzer İçerikler :

Tükenmişlik Sendromu

Epey oluyor, büyük bir şirketler grubunda çok başarılı bir geçmişe sahip olan, üst düzey yönetici bir danışanım, güven yitimi, panik atakları ve depresif...

Çalışan Motivasyonu

Çalışan motivasyonu konusu dönemsel olarak çok farklı uygulamaları içeren; hassas ve diğer çevresel koşullara bağlı olarak değişken bir konu  olması ...

CQ (Kültürel Zeka): Kültürlerarası Farklılıkları Yönetebilmek

İnsan zekası; soyut düşünme, algılama, yargılama, sonuç çıkartma ve akıl yürütme kapasitesini ifade eden birçok düşüncesel yeteneğin karışımı olarak...

Duygusal Zeka Neden Önemlidir ?

Duygusal zeka, hem kişinin kendi duygularının farkında olması, duygularını ifade ve kontrol edebilme kapasitesidir hem de kişilerarası ilişkileri ustaca ve ...

İlginizi Çekebilir :

Yeni Yıl Hedefleri Hüsranla Sonlanmasın

Yeni yıla sayılı günler kala pek çok kişi gelecek yıla ilişkin hedeflerini belirliyor. Ancak bu hedeflere ulaşmak sanıldığı kadar kolay olamıyor. DBE Davranış ...

İŞ DÜNYASINDA OTANTİK LİDERLİĞİN FAYDALARI NELERDİR?

Otantik liderlik en temelde, etik kurallara dayalı dürüst ekip ilişkileri kurarak, bağlılığa ve ortak değerlere önem vererek olumlu sonuçlar almayı hedefleyen ...

İŞ VE ÖZEL HAYAT İÇİN VERİMLİ ZAMAN YÖNETİMİ

“Başarıyı inşa etmenin en önemli adımlarından biri zamanı iyi yönetmek ve değerlendirebilmektir. Zaman, satın alamayacağımız ve geri getiremeyeceğimiz ...

İşim, Eşim ve Kişiliğim

Geçen hafta sizlerle Davranış Bilimleri Enstitüsü’nde yaptığımız bir dizi araştırmanın sonuçlarını paylaşmaya başlamıştık. Bunlardan ilki şu soruya ...