Kurumsal GeliÅŸim Merkezi

Türkiye'de Koçluk

Türkiye'de Koçluk

Türkiye’de firmaların Koçluk konusuna yaklaşımı birkaç sene önce biraz merak ve yenilik arayışının getirdiÄŸi çok da bilinçli olmayan bir ÅŸekilde baÅŸladı. Tam ne isteyeceklerini, ne alacaklarını bilmeden koçluk talep ediyorlardı. Biraz kulaktan duyma bilgilerle, hatta bazen terapi, bazen danışmanlık ya da her ikisini de içeren karışık bir hizmet gibiydi. Öncelikle ÅŸirketler yöneticilerine koçluk eÄŸitimleri aldırmaya baÅŸladı. Daha sonra kiÅŸisel baÅŸvuranlar oldu. Halen de birbirine çok karışan ve farkı nedir bilinmeyen iki kavram var mesela: Koçluk ve Mentorluk.

Bu hizmetin dünyada genel olarak nasıl bir tanımı var diye baktığımızda görüyoruz ki, Fortune 1000 ÅŸirketlerinin %40’ı, koçluÄŸu kurumlarının ana organizasyon hizmeti olarak kullanıyor. Bunlar dünyanın en büyük ÅŸirketleri. Türkiye’de koçluk uygulamaları ise henüz baÅŸlangıç aÅŸamasında. Ama hızla geliÅŸiyor ve yayılıyor.

Araştırmalar, koçluğu uygulayan şirketlerin altı kat daha fazla verimli olduğunu gösteriyor. Koçluğu bünyesine alan şirketlerde liderlik daha etkili uygulanıyor, buna bağlı olarak daha az eleman sirkülasyonu oluyor. Koçlukla yönetilen şirketlerin daha etkili stratejiler oluşturduğu görülüyor. Koçluk sayesinde yöneticiler takımlarını daha iyi motive ediyor, uyumlu çalışma ortamı yaratılıyor.

İnsanların işlerini bırakmalarının en önemli nedeni: Bağlı oldukları yöneticiler. Yüksek performanslı çalışanlarını kaybetmek istemeyen şirketler yöneticilerinin yöneticilik yetkinliklerini en etkin şekilde arttırmak amacıyla koçluk aldırıyorlar.

Yöneticiler, özellikle iletiÅŸim – iliÅŸki yönetimi yetkinliklerini geliÅŸtirme, yöneticilik becerilerini artırma ve kariyer hedeflerine ulaÅŸmada, iÅŸ-özel yaÅŸam dengesini saÄŸlamak için ya da farklı kariyer hedefleri ile ilgili koçluk hizmeti alabiliyorlar.

Türkiye’de yöneticilerde en yaygın geliÅŸim alanlarından biri geribildirim verme konusu. Bu konu koçlukta çok iÅŸleniyor. Yöneticiler çalışanlarına zamanında ve doÄŸru ÅŸekilde olumlu ya da olumsuz geribildirim verme konusunda zorlanıyorlar. Bunda önemli bir etken, kiÅŸilerin kibarlık ya da cesaret eksikliÄŸi nedeniyle direkt konuÅŸmaktan kaçınmaları. Bazen de bunu çok önemsemiyorlar, öneminin ve nelere yol açacağının bilincinde olmuyorlar. Bu konuda koçluk almanın yöneticilerin performansını arttırmaya katkısı çok fazla.

AyÅŸegül HorozoÄŸlu - DBE Davranış Bilimleri Enstitüsü Kurumsal GeliÅŸim Merkezi Yöneticisi

DBE Kurumsal Ölçme / Değerlendirme ve Eğitim Merkezi
Bizi Arayın  EÄŸitmenlerimiz

Benzer İçerikler :

Yeni Yıl Hedefleri Hüsranla Sonlanmasın

Yeni yıla sayılı günler kala pek çok kişi gelecek yıla ilişkin hedeflerini belirliyor. Ancak bu hedeflere ulaşmak sanıldığı kadar kolay olamıyor. DBE Davranış ...

Zam ve Terfi Alamayan Çalışanın Motivasyonu Nasıl Etkilenir?

Åžirketlerde, çalışanların terfi almasının belli bir prosedürü olmalıdır. Yani ÅŸartları belli ve tanımlı olmalıdır. Ayrıca bu ÅŸartlar ve prosedür tÃ...

Martin Seligman'dan Pozitif Psikoloji Ãœzerine

Amerikan Psikoloji Derneği başkanıyken beni medya hakkında eğitmeye çalıştılar ve CNN ile karşılaşmam bugün konuşacaklarımı da özetliyor bu da optimist olmak...

Zihinsel Esneklik ve Çeviklik

Modern iş dünyası; küreselleşme, hızlı ve derinlemesine teknolojik ilerlemeler, dinamik ekonomik koşullar, değişen ve dönüşen medya araçları ile birlikte...

İlginizi Çekebilir :

ÇALIŞANLARIN PSİKOLOJİK POTANSİYELİ BAŞARIYI NASIL ETKİLİYOR?

Yaşamımızda meydana gelen olumlu ve olumsuz deneyimlerden, kimin, ne kadar etkilendiğini belirleyen faktör, psikolojik potansiyel olarak tanımlanabilir....

İş Yerinde Mutluluğun Sırları?

Çoğumuz günün büyük kısmını iş yerinde geçiriyoruz. Hayatın geri kalanından keyif almak için iş yerindeki mutluluğunuzu arttırma hedefi koyarsanız, hayatınızın ...

Zam ve Terfi Alamayan Çalışanın Motivasyonu Nasıl Etkilenir?

Åžirketlerde, çalışanların terfi almasının belli bir prosedürü olmalıdır. Yani ÅŸartları belli ve tanımlı olmalıdır. Ayrıca bu ÅŸartlar ve prosedür tÃ...

DÄ°JÄ°TAL DÃœNYANIN SÄ°ZÄ° DE DÄ°JÄ°TALLEÅžTÄ°RMESÄ°NE Ä°ZÄ°N VERMEYÄ°N

“DijitalleÅŸme sürecinde kurumlar kimi zaman empati kurmayı ihmal edebiliyor. Farkında olmadan hem müşterileri hem de çalışanları deÄŸersiz ve anlaşılmamış ...