Kurumsal Gelişim Merkezi

STRESE DAİR

STRESE DAİR

İş yaşamında, çalışanların yoğun stres altında olmasının hem bireysel hem de kurumsal birtakım sonuçları vardır. Stresin bağışıklık sistemini zayıflatarak sağlık problemlerine yol açabiliyor olması, duygusal tükenmişliğe neden olabilmesi, hormon bozukluklarına neden olabilmesi gibi durumlar bireysel sonuçlar olarak nitelendirilebilir. Kurumsal sonuçlar ise devamsızlık, düşük performans, yüksek işgücü devir oranı, iş kazaları olarak sıralanabilir. 

Yoğun stresin yukarda bahsedilen ciddi sonuçlarından korunmak ya da en azından etkilerini daha hafif düzeylere indirmek için başvurulacak bireysel ve kurumsal çözüm yolları vardır.

Yeni hobiler edinmek, eve iş götürmemek, zihin dinlendirici aktivitelere zaman ayırmak gibi stratejileri uygulamak bireylere stresin zararlı etkileriyle mücadele etmek konusunda yardımcı olacaktır.

Öte yandan iş yaşamında yaşanan yoğun stres ve olası zararları sadece bireyleri etkileyen bir problem değil, kurumsal bir sorundur aynı zamanda. Stresin zararlı etkilerinden korunan çalışanlar zihinsel ve fiziksel olarak daha sağlıklı olacak, dolayısıyla daha verimli bir işgücü oluşturacaklardır. Kurumlar;

  • Çalışanların gelişimini destekleyecek şirket politikaları oluşturmak,
  • İş tanımlarını ve yetkinlikleri kapsamlı bir şekilde belirlemek,
  • Esnek bir çalışma düzeni sunmak,
  • Çalışanları yeteneklerine göre pozisyonlara yerleştirmek,
  • Uygulanabilir hedefler koymak,
  • Çalışanların iş yaşamı-özel hayat dengesini korumasına yardımcı olmak gibi dokunuşlarla çatıları altındaki çalışanların stresten korunmasına yardımcı olabilirler.

Çalışanların iş yerinde daha rahat ve stresten arınmış olması demek, kurumsal verimliliğin ve yaratıcılığın da daha üst seviyelere taşınabilmesi demektir. 

Kemal PEHLİVAN - DBE Kurumsal Gelişim Merkezi Araştırma ve Psikometri Departmanı

DBE Kurumsal Ölçme / Değerlendirme ve Eğitim Merkezi
Bizi Arayın  Eğitmenlerimiz

Benzer İçerikler :

LİDERLER İŞ YERİNDEKİ İLETİŞİM SORUNLARINI NASIL ÇÖZEBİLİRLER?

İşyerinde çalışanların birbirleriyle ve yöneticileriyle aralarındaki iletişim zayıf olduğunda uyumluluğu sağlamak ve diğer işyeri sorunlarıyla baş etmek...

Koçvari Liderler

Koç denildiğinde akla ilk gelen güvenilir, sağlam ve kendinden emin bir duruştur; Koçvari Lider de yönetim becerilerini koçluk becerileriyle birlikte kullanan ...

Kontrol Odağı Kuramı

Kontrol Odağı Kuramı, Amerikalı psikolog Julian Rotter tarafında 1954 yılında ortaya atılmıştır. Kontrol Odağı, kişilerin davranışları ile bu davranışların ...

Yeni Nesil Yetenek Yönetimi

İş dünyasında giderek yükselen Y jenerasyonu ne istediğinin farkında ve bunun yöneticisi tarafından da bilinmesini istiyor. Yeteneklerini etkin bir şekilde ...

İlginizi Çekebilir :

Farklı Kültürlerde Yaşamak ve Birlikte Çalışmak

Bir Kelime, Üç Anlam Kültür anlam bakımından belki de tarih boyunca gelmiş geçmiş en karmaşık birkaç kelimeden biridir. Çağdan çağa sürekli anlamı değişir. ...

Sorunlar ve Çözümler

Ne zaman bir sorundan söz etsek, ister istemez o sorunun neden ve nasıl ortaya çıktığı ve nasıl çözüleceği ile ilgili görüşler de dile getiririz. Birincisi ...

Yeni Nesil Yetenek Yönetimi

İş dünyasında giderek yükselen Y jenerasyonu ne istediğinin farkında ve bunun yöneticisi tarafından da bilinmesini istiyor. Yeteneklerini etkin bir şekilde ...

Yönetsel Duygusal Zeka: Duygusal Zekaya Kurumsal Bir Bakış

“Özellikle iş dünyasında; çalışanların iş tatmini, iş performansı ve kurumların başarısını inceleme süreciyle ilgili yapılmış araştırmalar, duygusal ...