Kurumsal Gelişim Merkezi

Patronunuza söylememeniz gereken 5 cümle

Patronunuza söylememeniz gereken 5 cümle

Günün büyük kısmını geçirdiğiniz iş yerindeki çalışma ortamının önemi ortada. İş arkadaşlarınızla iletişim kurmanın, teknolojinin nimetleri sağ olsun, artık pek çok farklı yöntemi olduğu bugünlerde söz konusu işverenlerle olan iletişim olduğunda hala en iyi ve en tercih edilen yol yüz yüze konuşmak. Ancak bu tür konuşmaların kendine özel kodları olduğundan iş yerleri konusunda uzman olan Lindsey Pollack, Huffington Post’a verdiği röportajda kriz anlarında ya da talep bildirimleri esnasında söylemekten kaçınmanız gereken şeyler hakkında ipuçları verdi. İşte işin uzmanına göre patronunuzla konuşurken söylememeniz gereken 5 şey:

"Benim Hatam Değil"

İşinizle ilgili çıkan bir problemden sonra işvereniniz ya da yöneticinizle konuşup durumu açıklarken ‘benim hatam değil’ dememeniz tavsiye ediliyor. Zira bu noktada önemli olan problemi çözmek olduğu için kendinizi aklamak ya da suçun sizde olmadığını anlatamaya çalışmak pek de makul olmayabilir. Pollack bu tür durumlarda problemi çözmeye dair olan fikirlerin çok daha kıymetli olduğu kanısında.

"Zam İstiyorum"

Burada sözü edilen şeyin aslında zam istemek değil ancak istenilen zammın nasıl dile getirildiği olduğunu söylemekte fayda var. Maaşınızda bir artış istiyorsanız şirkete, işinize olan katkılarınızdan bahsetmek ve durumu kendinizden çıkarıp, ortak emek harcanan odağa getirmek daha faydalı olabilir diyor Pollack.

"Bana Öyle Geliyor ki…"

Hisler elbette önemli ancak söz konusu işvereninize açmak istediğin bir konu olduğunda o noktada durup biraz daha düşünmeyi tercih edebilirsiniz. Kesin bilgi ya da kanıtla destekleyemeyeceğiniz hiçbir şeyi yöneticinize ya da patronunuza ‘bence’ , ‘bana öyle geliyor’ diyerek sunmamanız tavsiye ediliyor.

"Bunu Daha Önce Yaptık"

Pollack bu cümlenin yöneticilerde ‘tembellik’ izlenimi yarattığını düşünüyor. Üstelik daha önce yapılmış bir şeyin doğru şekilde yapılmamış olabileceği ihtimali de her yöneticinin göz önünde bulundurduğu bir nokta olduğunun altını çiziyor. Bu noktada tavsiye edilen ise, daha önce yapılan ve başarılı olmayan şeyde hangi tür değişiklikleri yapmanız konusunda fikir alışverişinde bulunmanız ve tekrar denemekten çekinmediğinizi göstermeniz.

"Bu Benim İşim Değil"

Bu benim işim değil demenin hem sinir bozucu hem de hiçbir şekilde işbirlikçi olmayan bir yaklaşım olduğunu söylüyor Pollack ve bu cümlenin işverenlere çağrıştırdığı şeylerin çok negatif olduğunu ekliyor. Elbette tavsiye edilen ofisteki herkesin işini yapmanız değil. Bu tür durumlarda o işi yapması daha uygun olacak birini patronunuza tavsiye etmek daha olumlu bir tercih olabilir.

Kaynak Lindsey Pollack, Huffington Post  / Radikal

Infografik çalışmasını görmek için tıklayınız.

DBE Kurumsal Ölçme / Değerlendirme ve Eğitim Merkezi
Bizi Arayın  Eğitmenlerimiz

Benzer İçerikler :

Motivasyon

Başarı ve iyi performansın, patron tarafından övülmesi çalışanları inanılmaz motive ediyor ve kendilerini ekibin bir parçası gibi hissetmelerini sağlıyor. ...

Kariyer Yönetimi Sürecinde Karşılaşılabilecek Problemler

Kurumların kariyer yönetim süreçleri yoksa veya var olan kariyer yönetim süreçleri doğru işlemiyorsa birçok problemle karşılaşılabilir. Bu problemlerden...

Onboarding

Onboarding, yeni çalışanları kurum kültürüne adapte etme ve kurumla çalışanı bütünleştirme sürecidir diyebiliriz. Bu süreçte, kurumsal markanın, değerlerinin ...

İŞ YERİNDE FAYDALI TARTIŞMA ORTAMI OLUŞTURMA YOLLARI

İş yerinde iş birliğini ve verimi artırmanın en önemli yollarından biri, çalışanların arasında açık bir iletişim sağlamaktır. Çalışanlar fikirlerini paylaşma...

İlginizi Çekebilir :

Madde madde iş stresiyle başa çıkma yolları

İş yerindeki uzun süreli stresin kişiler üzerindeki yansımaları farklı şekillerde olabiliyor. Bu belirtilerden bazılarını sayacak olursak bunlar; • ...

DİJİTAL DÜNYANIN SİZİ DE DİJİTALLEŞTİRMESİNE İZİN VERMEYİN

“Dijitalleşme sürecinde kurumlar kimi zaman empati kurmayı ihmal edebiliyor. Farkında olmadan hem müşterileri hem de çalışanları değersiz ve anlaşılmamış ...

Yetişkinlerde Öğrenmenin Temel İlkeleri

Genel olarak andragoji terimi ile ifade edilen yetişkin eğitimi tek kalıba uyan bir model değildir. Çocukların öğrenmesi için çeşitli tekniklere ihtiyaç olduğu ...

Duygusal Dayanıklılık

Duygusal Dayanıklılık Duygusal dayanıklılık, kişinin değişime ve karışıklığa ayak uydurabilme kapasitesidir. Duygusal dayanıklılığı yüksek olan çalışanlar, ...