Kurumsal GeliÅŸim Merkezi

Mesai Sırasında Molaların Çalışanlar Açısından Önemi

Mesai Sırasında Molaların Çalışanlar Açısından Önemi

Mola süreleri verimlilik araştırmalarında sıkça üzerinde durulan bir konu olmuştur. Geleneksel anlayışın hakim olduğu dönemde, molalar verimliliği düşüren, çalışanların işten kaytarmasını sağlayan bir etkinlik olarak görülebiliyordu. Ne var ki, bugün molaların çalışanların fiziksel ve sosyal ihtiyaçlarını giderdiği ve çalışanları rahatlattığı biliniyor.

Yasada çalışma sürelerine göre alınabilecek molalar belirtilmiÅŸ. Ancak, farz edelim ki, kurumunuz size bir saat daha boÅŸ zaman veriyor. O bir saati nasıl kullanmak istersiniz? Bu soruyu bir araÅŸtırmada çalışan grubuna yönelttiklerinde alınan cevaplarda öne çıkan konular; dışarıdaki iÅŸleri halletmek, iÅŸ arkadaÅŸlarıyla sohbet etmek, bir ÅŸeyler okumak ve uyumak olarak belirlenmiÅŸ. Özellikle “dışarıdaki iÅŸlerimi hallederim” yaklaşık %35lik bir orana sahip.

Birçoğumuz işe güce boğulmuşken zaman zaman şöyle cümleler kurarız:

“KeÅŸke biraz uyusam kendime gelirdim.”
Ya da “KeÅŸke izin verseler de bankadaki ÅŸu iÅŸlerimi halletsem.”
Ya da “Aaaaa kusura bakma, o kadar çok iÅŸim vardı ki, seni arayacak fırsat bulamadım.”

İşveren açısından bu talepler plansızlık, düzensizlik, sorumsuzluk gibi adlandırılabiliyor. Bazen haklı olduklarını kabul etmek gerekiyor. Ancak, göz ardı edemeyeceğimiz bir gerçek şu ki, çalışanın bu beklentileri karşılanmadığında veya çalışanı zorla koltuğunda oturttuğumuzda, zaten o anları verimli bir şekilde geçirmiyor. Dahası, önemsenmediğini, kendisine değer verilmediğini hissediyor ve yöneticisiyle kurduğu duygusal bağ zayıflıyor.

Hepimiz biliyoruz ve kabul ediyoruz ki, firmaların en büyük amacı para kazanmak. Bunun için firmalar, genel olarak verimliliği en üst seviyeye çıkarmayı hedefliyorlar. Çeşitli sektörlerden farklı firmalara baktığımızda, hepsinin ortak niyeti: Çalışanlar daha çok çalışsın, daha çok üretsin.

Bu hedefe ulaÅŸabilmek için birbirinden deÄŸiÅŸik yollar kullanıyorlar. Bazıları çalışanlara soruyor: “Sizin için ne yapalım?” Bazıları deneyimlerinden yola çıkarak kendileri karar alıyor: “Çalışanlar için ÅŸunu yapmalı.” Açıkçası, son zamanlarda kurumların eÄŸilimi, fokus gruplar veya anketler ile çalışanların fikrini almak yönünde. Bilim dünyasıysa,  iÅŸ yeri gözlemleriyle ve deneylerle doÄŸru cevabı bulmaya çalışıyor.

1930’lardan bu yana Neoklasik Organizasyon Teorisi çalışma alanında boy göstermiÅŸtir. Bu yaklaşım doÄŸrultusunda, kurumların sosyal ve beÅŸeri yönlerinin göz ardı edilemeyeceÄŸi; çalışanların insani ihtiyaçlarının ve beklentilerinin karşılanmasının ortak hedeflere ulaÅŸmada önemli bir etken olduÄŸu öne sürülmüştür. Artık tüm dünyada kabul edilen bir gerçek var: Çalışanlar firmaya duygusal olarak baÄŸlandıklarında gerçekten verimli çalışmalar ortaya koyabiliyorlar. Tek koÅŸul bu deÄŸil elbet; ancak, verimliliÄŸe etki eden faktörlerin başında geliyor. Çalışanın memnuniyeti, hizmetin veya ürünün kalitesine direkt yansıyor.

DBE Kurumsal Ölçme / Değerlendirme ve Eğitim Merkezi
Bizi Arayın  EÄŸitmenlerimiz

Benzer İçerikler :

İK liderlerinin daha insani bir kurum yaratmalarının 6 Yolu

Tarihsel olarak iş stratejileri, üretim ve iş çıktısına odaklanmıştır. İnsan sermayesi amaca ulaştıran adımdan fazlası olarak görülmemiştir. Tim ...

Çevresindekileri rahatsız eden davranışlar sergileyen bir çalışana nasıl yardım edilir?

EÄŸer bir toplantı sırasında kendisinden sorumlu olduÄŸunuz bir çalışanınız konuÅŸurken kendinizi kötü hissettiyseniz, ekibinizin bir üyesinin kendini küçÃ...

En İyi Aday için Rekabeti Kazanmanın 4 Akıllı Yolu

Åžirketinize baÅŸvuran adayların deneyimlerinden memnun olma olasılığı ile ilgili ne düşünüyorsunuz? Cevap büyük ihtimalle neredeyse umutsuz olacaktır. Daha ...

DİJİTAL DÜNYADA İŞE ALIM SÜRECİ

  “Öngörülere göre, gelecekte iÅŸe alım da dahil olmak üzere tüm iÅŸ süreçleri online platformlarda gerçekleÅŸecek. Kimi insanlar yüz yüze olmadığı ...

İlginizi Çekebilir :

GÜVEN VEREN ŞİRKETLER KAZANIR

Kurumsal kimlik, bir kurumun uzun vadeli stratejik planlarına ulaşabilmesi için uyguladığı yaklaşım ve felsefesidir. Müşterileri, çalışanları ve tüm paydaşları ...

Motivasyon

BaÅŸarı ve iyi performansın, patron tarafından övülmesi çalışanları inanılmaz motive ediyor ve kendilerini ekibin bir parçası gibi hissetmelerini saÄŸlıyor. ...

Yeteneği Elde Tutmanın Formülü

Son dönemde, yetenekli çalışanların iş değiştirme oranlarının hızla yükseldiği göze çarpmakta; hal böyle olunca da yetenekli çalışanı çeken ve elde tutmak ...

ŞİRKETİNİZİN EĞİTİM İHTİYACI ANALİZİNİ NASIL YAPABİLİRSİNİZ?

Şirketlerin başarısını ve çalışanların performansını arttırmanın en önemli yollarından biri, çalışanların gelişime açık yönleri hakkında eğitimler ...