Kurumsal GeliÅŸim Merkezi

LİDERLER İŞ YERİNDEKİ İLETİŞİM SORUNLARINI NASIL ÇÖZEBİLİRLER?

İşyerinde çalışanların birbirleriyle ve yöneticileriyle aralarındaki iletişim zayıf olduğunda uyumluluğu sağlamak ve diğer işyeri sorunlarıyla baş etmek bunaltıcı olabilir. İşyerinde etkili iletişim kurabilmek, hem bire bir gündelik konuşmalarda hem de resmi, kurumsal iletişimler dâhil olmak üzere tüm iş süreçleri için kritik bir öneme sahiptir.

Şirketlerin başarısını etkileyen en önemli faktörlerden biri kişilerarası iletişimdir. Bu iletişim ne kadar kuvvetli olursa, çalışanların motivasyonu, performansı ve ortaya çıkarılan işlerin verimliliği de o denli artacaktır. Liderlerin iletişim becerileri yeterince güçlü değilse çalışanların sağlıklı iletişim kurmaları beklenemez.

KURUMSAL İLETİŞİM NEDEN BU KADAR ZOR?

Kişiler arası iletişimde en temel sorunlar, bir kişinin bir mesajı iletmesi ancak karşı tarafın iletilenden tamamen farklı bir mesaj almasıyla yani iletişim eksikliği ile ortaya çıkar. Bu iletişim eksikliğine, ses tonu, hatalı dinleme, eksik bilgi aktarma, net olmayan açıklamalar ve önyargılar dâhil olmak üzere birçok faktör sebep olabilir. Birebir iletişimde pek çok faktör, kurulan etkileşimi değiştirebilirken ekip iletişimini daha sağlıklı hale getirmek çok daha zordur.

İŞYERİNDEKİ İLETİŞİM SORUNLARI NASIL DÜZELTİLİR?

  1. Temel İletişim Kuralları Belirleyin

Kurum kültürüne uygun ve çalışanların ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak, temel iletişim kurallarını ve yönergelerini belirleyin. Bu süreçte çalışanların iletişim becerilerini geliştirmeleri için eğitim almalarını sağlayabilirsiniz. Çalışanların hem birbirleriyle ve yöneticileriyle hem de müşterileriyle nasıl bir iletişim kurmaları gerektiğini açıkça belirleyin.

  1. İletişim İçin Bir Güven Alanı Yaratın

Çalışanların fikirlerini dile getirmeleri, sorunları bildirmeleri, soru sormaları ve eleştirilerini paylaşmaları konusunda kendilerini rahat hissedecekleri bir ortam oluşturun. Bu ortamı oluşturabilmek için çalışanların ve yöneticilerin iletişim kurarken kendilerini rahat hissetmelerini sağlamalısınız. Özellikle çalışanların birbirleriyle kurduğu kişisel iletişimlerde, zayıf iletişim becerileri sebebiyle pek çok sorun ortaya çıkmaktadır. Bir lider olarak, bu sorunları görmezden gelmemelisiniz ve bu sorunların kaynağını araştırmalısınız. Sorunların ve kaygıların paylaşılabildiği bir güven alanı oluşturabilmek için çalışanları teşvik etmeli ve onların birbirlerini de teşvik etmelerini, desteklemelerini sağlamalısınız.

  1. Tutarlılığı Ve Sürekliliği Sağlayın

Ä°ÅŸyerinde iletiÅŸim sorunlarını çözmek için belirli kurallar belirledikten ve saÄŸlıklı tartışmalara olanak tanıyan bir güven alanı oluÅŸturduktan sonra, belirlediÄŸiniz kurallarla tutarlı davranışlar sergilemelisiniz ve rol model olmalısınız.  Olumlu deÄŸiÅŸimlerin kalıcı olması için çalışanları teÅŸvik etmelisiniz. Tüm bunlar tek seferlik bir çabaya deÄŸil, sürekli doÄŸru iletiÅŸim yollarını teÅŸvik etmeye baÄŸlıdır.

  1. Standartları Ve Beklentileri Açıkça Belirleyin

E-posta yoluyla, yüz yüze iletişimde, online toplantılarda, çalışan anketlerinde ve diğer tüm iletişim kanallarında çalışanların nasıl bir standarda uygun hareket etmeleri gerektiğini açıkça belirleyin. Mesai saatleri dışında ya da hafta sonları e-postayı kontrol etme beklentiniz nedir? Ofis dışında telefon aramalarına ya da mesajlara cevap vermenin sınırları nelerdir? Uzun süre birlikte çalışan ekipler için bu standartlar doğal olarak zaman içinde oluşur. Fakat günümüzde işyeri ortamları hızla değişiyor ve birkaç yıl önce işe yarayan bazı standartlar artık işe yaramıyor olabilir. Ayrıca teknolojik gelişmeler işyerlerinde iletişimi kolaylaştırsa da genellikle beden dilini, ses tonunu ve yüz yüze yapılan konuşmalardaki diğer nüansları karşı tarafa aktaramaz. Bu gibi sorunlarla karşılaşmamak için belirli standartlar koyulmalıdır.

  1. Proaktif Olarak Geri Bildirimler Ä°steyin

Kendisini deÄŸerli hisseden, motivasyonu ve baÄŸlılığı yüksek çalışanlar istiyorsanız iÅŸyerindeki iletiÅŸiminin çift yönlü olması gerekir. Yani sadece liderlerin çalışanlarına açık iletiÅŸim kurallarını uygulamada rol model olmaları ve çalışanlarına geri bildirimler vermeleri yeterli deÄŸildir.  Gallup’un yaptığı bir araÅŸtırmaya göre, Amerikalı çalışanların %50’sinden fazlasının çalışan baÄŸlılığı oldukça düşük çıkmıştır. Sizler de çalışan baÄŸlılığını ölçmek için çeÅŸitli anketler yapabilirsiniz. Ya da ÅŸirket yöneticileri, çalışanlardan düzenli olarak geri bildirim alabilirler. Kurum kültürünü iyileÅŸtirmek ve çalışan baÄŸlılığını arttırmak için bu geri bildirimler üzerinde çalışabilirler. Burada kilit nokta, yapılan anketlerin ve geri bildirim çalışmalarının belirli aralıklarla sürekli yapılmasıdır.

KAYNAK

Kuligowski K., (21 Kasım 2021).Workplace Conflicts? 5 Tips to Improve Communication. Business New Daily.

DBE Kurumsal Ölçme / Değerlendirme ve Eğitim Merkezi
Bizi Arayın  EÄŸitmenlerimiz

Benzer İçerikler :

Ä°Åž DÃœNYASININ YENÄ° TRENDÄ° GAMIFICATION (OYUNLAÅžTIRMA)

Ä°ÅŸ Dünyasının Yeni Trendi Gamification (OyunlaÅŸtırma) Önce Ä°ÅŸ Sonra EÄŸlence Diyenlerden Misiniz?  GeçmiÅŸteki inanca göre eÄŸlence ve performans zıt ...

Zam ve Terfi Alamayan Çalışanın Motivasyonu Nasıl Etkilenir?

Åžirketlerde, çalışanların terfi almasının belli bir prosedürü olmalıdır. Yani ÅŸartları belli ve tanımlı olmalıdır. Ayrıca bu ÅŸartlar ve prosedür tÃ...

Takım Çalışması

Bir takımı oluşturan herkes o takımın bir parçasıdır ve hepsinin ayrı önemi/değeri vardır. Aynı projeyi ya da aynı işi yapacak olsalar bile, o işi çok iyi ...

ÇALIŞANLARIN MOTİVASYONUNU ARTIRMAK İÇİN STRATEJİLER

Bir şirketin başarılı olabilmesi için en temel etkenlerden biri, çalışanların motivasyonudur. Çalışanlarınızın potansiyelini en iyi şekild...

İlginizi Çekebilir :

Ä°NSAN, BAÅžARI VE SAYGINLIK

İnsan, doğası gereği dünyaya gözlerini açtığından itibaren muhtaç bir varlıktır. Hayatta kalabilmek için belli süre bir yardımcıya, desteğe ve yanında onunla ...

Uzaktan çalışanlar nasıl motive edilir?

Pandemi ile birlikte pek çok çalışan evden çalışmaya geçti, şirketlerin büyük bir kısmı pandemi sonrasında da evden çalışmaya sürekli ya da en azından haftanın ...

Arkadaşlarımızın Yaşamımızdaki Rolü

Önce Geçen Haftanın Bir Özetini Yapalım Bir çalışan iş yerinden memnun olabilir ama bu onun iş yerine bağlanmasını garantilemez. Aynı şekilde bir müşteri ...

Yetkinlikler ve Önemi

"Yetkinlik" en iyi performansa sahip kiÅŸileri ayırt etmeye yarayan bilgi, beceri, tutum ve kiÅŸilik özelliklerinin davranış boyutunda ifade ...