Çok çalışmak ile fiziksel ve ruhsal sağlığı olumsuz etkileyecek kadar “hırpalanmak” birbiriyle karıştırılmamalıdır. Hangi işle meşgul olursanız olun, işinizi çok seviyor olsanız dahi, işinizle veya iş yerinizle ilgili herhangi bir sebepten ortaya çıkan stres, size kendinizi baskı altında hissettirmiş olabilir. Örneğin yoğun bi...
İş dünyasının büyük liderleri düzenli olarak yapılan performans yönetiminin önemine vurgu yaparlar. Performans yönetimi süreci, hedef tamamlama, geri bildirimler verme ve iyileştirme amaçlı tartışmaların yapılması gibi birçok basamaktan oluşur. Çalışanların güçlü yönlerini analiz ederek, gelişime açık yönlerini fark etmelerine olanak tanımak, ...
“Dijitalleşme sürecinde kurumlar kimi zaman empati kurmayı ihmal edebiliyor. Farkında olmadan hem müşterileri hem de çalışanları değersiz ve anlaşılmamış hissettirebiliyorlar. İşverenler ve yöneticiler, dijital dünya düzenine uygun yeni iş süreçlerini tasarlarken aynı zamanda doğru davranışları ödüllendirmeye, sağlıklı iletişimi mümkün kılan ...
Amerikan Psikoloji Derneği’ne göre çoğu insan, geçen yıllara oranla daha çok anksiyete ve depresyon yaşıyor. Uzaktan çalışmanın yaygınlaştığı, yeni bir iş-özel yaşam dengesinin kurulmaya çalışıldığı ve tüm dünyayı etkisi altına alan birçok zorluk ve değişimle baş etmek zorunda olduğumuz günlerden geçiyoruz. Fakat sürekli endişe ve kaygı...
“En ilerici ve yenilikçi şirketler bile henüz hangi sistemin ne kadar işe yaradığını tam olarak çözebilmiş değiller. Yöneticilerin en uygun çalışma sistemini belirlerken kurumun kültürünü, organizasyonel süreçlerin nasıl işlediğini, müşteri beklentilerini ve daha birçok faktörü göz önünde bulundurması gerekiyor. Bu noktada yapılabilecek en ...
Tükenmişlik, iş ve özel yaşamda sağlığı ve üretkenliği olumsuz yönde etkiler. Peki gerçekten tükenmişlik noktasına geldiğinizi ve bunun hangi sebeplerle olduğunu nasıl anlayabilirsiniz? Belirtileri erkenden tespit etmek, tükenmişlik sendromunun semptomlarını hafifletmekte ve riskleri azaltmakta size yardımcı olabilir. Tükenmişlik, iş yerinde ...
Otantik liderlik en temelde, etik kurallara dayalı dürüst ekip ilişkileri kurarak, bağlılığa ve ortak değerlere önem vererek olumlu sonuçlar almayı hedefleyen bir liderlik türüdür. Günümüzün rekabetçi iş dünyasında bu pozitif liderlik yaklaşımına sahip olabilmek, çalışanların motivasyonunu artırmak ve iyi işler çıkarabilmek için eski dönemlere...
Tüm ülkeyi derinden yaralayan depremin etkisiyle maalesef ki öncelikli olarak deprem bölgesindeki kişiler, ikincil olarak da diğer herkes travmaya maruz kaldı. Bu dönemde çevremizdeki herkesin psikolojisinin olumsuz etkilendiğini görebiliyoruz. Çoğu kişi depremden sonra uyuyamadığını, her an deprem olacakmış hissi yaşadığını, moral ve ...
“Günümüzde sosyal medya platformları hayatlarımızın vazgeçilmez bir parçası haline geldi. Kontrolsüzce kullanıldığında bize hem psikolojik hem de fizyolojik birçok zararı olan sosyal medya platformlarının iş hayatlarımıza da bazen olumsuz etkileri olabiliyor. Çalışanların uygunsuz sosyal medya kullanımı şirkete ve işverenlere zarar ...
İşverenler, işe alma sürecinde sizi birtakım testlere tabi tutarlar. Hem başvuru süreçlerinde hem de kariyer hayatınız boyunca bilmeniz gerekeceğini düşündüğümüz yedi farklı işe alım testinden, bu testlerin hangi amaçlarla yapıldığından bahsedeceğiz. İşe alım testleri, başvurduğunuz şirketin sizinle ilgili bilgi edinebilmeleri ve bu bilgileri ...