Kurumsal Gelişim Merkezi

KORONAVİRÜS İLE GELEN EVDEN ÇALIŞMA MODELİ

KORONAVİRÜS İLE GELEN EVDEN ÇALIŞMA MODELİ

Hazır olsa da olmasa da birçok kurum salgın sebebiyle evden çalışma düzenine geçmiş durumda. Hem çalışanlar hem de kurum için bu yeni deneyimi daha verimli hale getirebilmek mümkün. Üst yönetim ve İnsan Kaynakları olarak bir plan yapmalı ve harekete geçmelisiniz.

Öncelikli olarak kurumun faaliyetlerin devam etmesi için uzaktan yapılabilecek işler ve roller belirlenmelidir. Örneğin, üretim yapan kurumlarda “hatta” çalışanlar saha dışında çalışamaz. Bu durumda paylaşımlı/dönüşümlü vardiya planı yapmak, sağlık önlemlerini almak ve yaşanan kaygıyı azaltmak için psikolojik destek sağlamak gerekir. Diğer yandan, satış ekipleri, IT ekipleri, operasyon ekipleri vb. uzaktan çalışabilir; ancak, evden çıkmadan ilgili toplantıların gerçekleştirilebilmesi için teknolojik alt yapı konusunda online platformlardan destek alınmalıdır.

Evden çalışırken verimli olmak için yöneticilere notlar:

  • Açık ve sık iletişim kurun; çalışanları yaşanan durumun etkisi, olası yaşanacak senaryolar gibi konularda bilgilendirmede daha hassas davranın.
  • Çalışanlarınıza güvenin; samimiyet ve karşılıklı iletişim ortamı yaratın.
  • Teknolojik alt yapı ihtiyaçlarını belirleyin, ihtiyaç duyulan ve gerçekleştirilebilecek ideal çözümleri bulun ve kullanımı için rehberlik edin.
  • Evden çalışırken verimli olmak için çalışanlar için notlar;
  • Öncelikle çalışma moduna geçebilmek adına sabah erken kalkın, pijamalardan kurtulun, duşunuzu alın ve hazırlanın.
  • Çalışma saatlerinizi belirleyin; sabah işe başlama ve işi bitirme saatlerinize uyun.
  • Çalışma ortamınız için rahat bir koltuk, masa ve ev halkından uzak bir oda ayarlayın.
  • Normal düzeninizde nasıl öğle arası ya da molalar veriyorsanız evden çalışırken de kendinize mola vermeyi unutmayın, arada bir dışarı çıkıp hava almaya özen gösterin.
  • Çalışma arkadaşlarınızla sık sık iletişim halinde olun.

Strategy Analytics’in araştırmaları, dünya çapındaki uzaktan çalışan iş gücünün 2016 yılında tüm çalışanların yaklaşık yüzde 38,8’ini oluştururken, 2022’de bu oranın yüzde 42,5’e yükselebileceğini söylüyor. Başka bir araştırma ise 10 yıl içinde, çalışanların üçte birinin evden çalışıyor olacağını gösteriyor. 2030 yılına kadar Z kuşağının iş gücüne tam olarak girmesiyle şuan deneyimlemek durumunda kaldığımız uzaktan çalışma ya da esnek çalışma modeline olan talebin %30 artacağı da söylenmektedir. Dolayısıyla bugün zorunlu yaşanan bu deneyimi fırsat olarak görüp bu çalışma modelinin avantajlarını ve risklerini belirleyerek bu yöntemi uzun vadede yeniden ele alabilirsiniz.

10 yıl içinde, çalışanların üçte biri evden çalışıyor olacak.

Ebru TAŞ KEÇELİ Proje Koordinatörü, Profesyonel Koç - DBE Kurumsal Gelişim Merkezi

DBE Kurumsal Ölçme / Değerlendirme ve Eğitim Merkezi
Bizi Arayın  Eğitmenlerimiz

Benzer İçerikler :

İŞ DÜNYASINDA ETKİLİ PERFORMANS YÖNETİMİ

İş dünyasının büyük liderleri düzenli olarak yapılan performans yönetiminin önemine vurgu yaparlar. Performans yönetimi süreci, hedef tamamlama, geri ...

CQ (Kültürel Zeka): Kültürlerarası Farklılıkları Yönetebilmek

İnsan zekası; soyut düşünme, algılama, yargılama, sonuç çıkartma ve akıl yürütme kapasitesini ifade eden birçok düşüncesel yeteneğin karışımı olarak...

Monoton Çalışanlar 3 Kat Stres Altında

Türkiye'de 15-55 yaş arasındaki nüfusta ene yaygın hastalıklardan içinde depresyonun ilk beşte yer aldığını söyleyen DBE Davranış Bilimleri ...

İşe Alımda Çoklu Zeka Kuramı

“Aslında herkes dâhidir. Ama siz kalkıp bir balığı ağaca tırmanma yeteneğine göre yargılarsanız, o balık  tüm hayatını aptal olduğuna inanarak...

İlginizi Çekebilir :

İŞ DÜNYASINDA GERİ BİLDİRİM NEDEN ÖNEMLİ?

Çalışanların kendilerini geliştirebilmeleri için olumlu geri bildirimler almaları hayati önem taşır. Geri bildirimler beklentileri netleştirir. Böyle...

İş Dünyasında Aşil Sendromu (Gizli Başarısızlık Korkusu)

“İş dünyasında çalışanlardan, yaratıcılığı, bilgi birikimini ve yeteneklerini kullanarak gereğinde bir şekilde görevlerini yerine getirmeleri beklenir....

Pasif Agresiflere Karşı Sabırlı, Açık ve Net Olun

Öncelikle pasif-agresif davranış genel bir tutumsa, kolay değişmeyeceği bilinmeli. Çocukluktan gelen ve otomatik hale gelmiş bu davranış biçimi kişilerin ...

İş Yerinde Kaygıyı Kontrol Altına Almayı Öğrenmek

Soru: İş Ortamında Kaygı Yaşıyorsunuz ve Bunun Performansınızı Etkilediğini Düşünüyorsunuz. Kaygıya Ne Sebep Olur, Nasıl Sebep Olur? Cevap: Kaygı ...