Kişisel İmaj Ve Profesyonel Tutumun Önemi
İnsanlar hayatları boyunca diğer insanlarla etkileşim halindedirler ve genellikle diğer insanların onları nasıl gördüğünü önemserler. Dolayısıyla da buna uygun davranışlar sergilerler. Bu durum ilişkilerine de yansır. Kişisel imaj insanların benlik algısı olup, kendileri ve başkaları tarafından nasıl algılandığını ifade eder.
Kişisel imaj, kişisel gerçeklik ile uyumlu olduğu zaman anlamlı olur. Bir profesyonelin kişisel imajı denilince kendisini doğru algılaması ve sahip olduğu özellikleri diğer insanların doğru algılayabileceği biçimde sunması anlaşılmalıdır. Profesyonel hayatta kişinin kendisinin farkında olması, seçtiği mesleğe uygun iyi bir eğitim almış olması ve deneyim sahibi olması çok önemlidir.
Profesyonelliğe yakışır davranan özgüveni yüksek çalışanlar kurum imajını, kurum içi ve dışı iletişimi olumlu etkileyerek kurumsal başarıyı arttırmakta etken olacaklardır.
Profesyonel tutum ve kişisel imajı kuvvetlendirmek için hitap becerisi, doğru selamlama, karşılama, etkin dinleme, kendini açık ve net ifade edebilme gibi konuların üzerinde durulması gerekmektedir. Göz Teması, jest ve mimiklerin doğru kullanımı, duruş, mesafe ve dış görüntüye önem vermek yine bu konuda dikkat edilmesi gereken konulardır.
İpek CİDER Müşteri İlişkileri Danışmanı - DBE Kurumsal Gelişim Merkezi
DBE Kurumsal Ölçme / Değerlendirme ve Eğitim Merkezi
Bizi Arayın Eğitmenlerimiz
Benzer İçerikler :
Yeni yapılan birçok araştırma tatile çıkmanın birçok fiziksel ve ruhsal faydasının olduğuna değiniyor. Tatile çıktıktan sonra iki aya kadar bu etkile...
Kurumların kariyer yönetim süreçleri yoksa veya var olan kariyer yönetim süreçleri doğru işlemiyorsa birçok problemle karşılaşılabilir. Bu problemlerden...
Çalışanların işlerini kaybetmemesi için iş yeri düzen ve kurallarına uygun iş yeri barışını sağlayacak şekilde davranmaları son derece önemlidir. Bununla ...
Eğer depresyonla mücadele ediyorsanız, herhangi bir egzersiz yapmayı düşünmek bile çok yorucudur. Belki şu anda bir adım atmakla ya da koltuktan kalkmakla bile ...
İlginizi Çekebilir :
Kurumsal kimlik, bir kurumun uzun vadeli stratejik planlarına ulaşabilmesi için uyguladığı yaklaşım ve felsefesidir. Müşterileri, çalışanları ve tüm paydaşları ...
Bir Kelime, Üç Anlam Kültür anlam bakımından belki de tarih boyunca gelmiş geçmiş en karmaşık birkaç kelimeden biridir. Çağdan çağa sürekli anlamı değişir. ...
İş yerinde iş birliğini ve verimi artırmanın en önemli yollarından biri, çalışanların arasında açık bir iletişim sağlamaktır. Çalışanlar fikirlerini paylaşma...
Değerlendirme ve Geliştirme Merkezi Uygulamaları; işe alım, yerleştirme, kariyer yönetimi ve terfi kararlarının alınması ile ilgili eğitim, gelişi...