İŞİ İŞTE BIRAKMAK
Doğası gereği bazı işlerin daha net sınırları vardır, ancak bazı işlerdeyse bu sınırlar çok belli olmayabilir. Bu sınırlar belli olmadığında da iş dışındaki zamanımızda işi düşünmemek çok zor hale gelir.
Mesela, evde ailenizle yemek yerken kimseyi etkin dinlemeyerek, maillerinizi kontrol etmeyi düşünüyor olabilirsiniz. Bu durum uyumak, spor yapmak veya sevdiklerinizle sohbet etmeye harcayacağınız zamanı, bunları yapıyor olsanız bile zihinsel olarak işe harcamanızı sağlayabilir. Fiziksel olarak orada olabilirsiniz, ancak beyniniz mail kutunuzda veya o gün toplantıda söylenen bir cümlede geziniyordur. Bu durum şirketinizin kültürüne, yöneticinize ve ekip arkadaşlarınıza bağlı olarak değişebilir ancak iş dışındaki zamanlarınızda işi tamamen aklınızdan çıkarmak sizin elinizdedir.
Aşağıdaki 4 adım bu konuda size yardımcı olabilecek yöntemlerdir:
Adım 1: Çalışma saatlerinizi net bir şekilde belirleyin
Esnek çalışma saatlerine sahip bir işiniz varsa, çalışmanız gereken saat süresini kendi önceliklerinize veya kişisel işlerinize göre bir programa yerleştirin. Saat kaçta çalışıyor, kaçta çalışmıyor olduğunuz net olsun.
Adım 2: Zihinsel berraklığa sahip olun
Yapmanız gereken işler ve ne zaman yapacağınızla ilgili zihinsel berraklığa sahip olun. Bu bir iş listesi yapmanız gerektiği anlamına geliyor, bunu bir deftere, telefonunuza ya da herhangi bir yere yazabilirsiniz, bu sayede gece başınızı yastığa koyduğunuzda zihninizde neler yapmanız gerektiğiyle ilgili bir liste yapmaya çalışmayacaksınız. Planlama her zaman nelerin yarın ters gidebileceği yönünde yaşayacağınız endişeyi azaltır.
Zihinsel berraklığı artırmanın bir diğer adımı da gün sonunda iş listenize tekrar göz atmak ve o gün mutlaka yapılması gereken şeyleri tamamladığınızdan emin olmaktır. Hatta vaktiniz olursa maillerinize göz atabilir, ofisten çıkmadan önce en acil olanlarına cevap verdiğinizden emin olabilirsiniz.
Adım 3: İş arkadaşlarınızla iletişim kurun
Mesai saatleri dışında olduÄŸunuz zamanlarda size ulaÅŸan iÅŸ arkadaÅŸlarınıza genellikle ofisten 6 gibi çıktığınızı, konuyla ilgili onlarla yarın saat 9’dan sonra iletiÅŸime geçeceÄŸinizi söyleyebilirsiniz. Veya iÅŸiniz bu saatler dışında da ulaşılabilir olmayı gerektiriyorsa size 6’dan sonra telefon etmemelerini söyleyebilir, mesaj veya mail atabileceklerini ekleyebilirsiniz.
Adım 4: İşi işte yapın
Pek çok insan için asıl iş herkes ofisten çıktıktan, çocukları yatırdıktan sonra yapılan iş, insanlar en verimli işin bu anlarda yapıldığını düşünüyor, çünkü konsantrasyonlarının dağılmadığı, insanların onlara sorular sormadığı tek zaman aralığı bu. Fakat işlerin bu zamanlara kalmaması için aynı durumu iş yerinde de sağlamalı ve iş yerinde geçirdiğiniz saatlerde verimli olmalısınız.
Cansu Özman Proje Danışmanı - DBE Kurumsal Gelişim Merkezi
DBE Kurumsal Ölçme / Değerlendirme ve Eğitim Merkezi
Bizi Arayın Eğitmenlerimiz
Benzer İçerikler :
“En ilerici ve yenilikçi ÅŸirketler bile henüz hangi sistemin ne kadar iÅŸe yaradığını tam olarak çözebilmiÅŸ deÄŸiller. Yöneticilerin en uygun çalışma ...
Çok çalışmak ile fiziksel ve ruhsal saÄŸlığı olumsuz etkileyecek kadar “hırpalanmak” birbiriyle karıştırılmamalıdır. Hangi iÅŸle meÅŸgul olursanız ...
Çok uzun süreli yoğun ve stresli çalışma neticesinde kişinin fiziksel, duygusal ve davranışsal olarak tükenmesi, duyarsızlaşması, hiç bir şey yapmak istememesi ...
Personel seçimini, en basit ÅŸekliyle “belirli bir görev için en uygun adayı seçmek” olarak tanımlarsak, bu sürecin temel hedefinin en uygun adayı ...
İlginizi Çekebilir :
Otantik liderlik en temelde, etik kurallara dayalı dürüst ekip ilişkileri kurarak, bağlılığa ve ortak değerlere önem vererek olumlu sonuçlar almayı hedefleyen ...
Soru: İş Ortamında Kaygı Yaşıyorsunuz ve Bunun Performansınızı Etkilediğini Düşünüyorsunuz. Kaygıya Ne Sebep Olur, Nasıl Sebep Olur? Cevap: Kaygı ...
Kurumsal kimlik, bir kurumun uzun vadeli stratejik planlarına ulaşabilmesi için uyguladığı yaklaşım ve felsefesidir. Müşterileri, çalışanları ve tüm paydaşları ...
Günümüz eÄŸitim dünyasında bireyler eÄŸitim hayatlarına çok erken yaÅŸlarda baÅŸlarlar. Çocukluk döneminde baÅŸlayan eÄŸitim hayatı pedagojik eÄŸitim yaklaşımlarÄ...