Kurumsal GeliÅŸim Merkezi

İŞİ İŞTE BIRAKMAK

İŞİ İŞTE BIRAKMAK

DoÄŸası gereÄŸi bazı iÅŸlerin daha net sınırları vardır, ancak bazı iÅŸlerdeyse bu sınırlar çok belli olmayabilir. Bu sınırlar belli olmadığında da iÅŸ dışındaki zamanımızda iÅŸi düşünmemek çok zor hale gelir. 

Mesela, evde ailenizle yemek yerken kimseyi etkin dinlemeyerek, maillerinizi kontrol etmeyi düşünüyor olabilirsiniz. Bu durum uyumak, spor yapmak veya sevdiklerinizle sohbet etmeye harcayacağınız zamanı, bunları yapıyor olsanız bile zihinsel olarak iÅŸe harcamanızı saÄŸlayabilir. Fiziksel olarak orada olabilirsiniz, ancak beyniniz mail kutunuzda veya o gün toplantıda söylenen bir cümlede geziniyordur. Bu durum ÅŸirketinizin kültürüne, yöneticinize ve ekip arkadaÅŸlarınıza baÄŸlı olarak deÄŸiÅŸebilir ancak iÅŸ dışındaki zamanlarınızda iÅŸi tamamen aklınızdan çıkarmak sizin elinizdedir. 

Aşağıdaki 4 adım bu konuda size yardımcı olabilecek yöntemlerdir:

Adım 1: Çalışma saatlerinizi net bir şekilde belirleyin

Esnek çalışma saatlerine sahip bir iÅŸiniz varsa, çalışmanız gereken saat süresini kendi önceliklerinize veya kiÅŸisel iÅŸlerinize göre bir programa yerleÅŸtirin. Saat kaçta çalışıyor, kaçta çalışmıyor olduÄŸunuz net olsun. 

Adım 2: Zihinsel berraklığa sahip olun

Yapmanız gereken iÅŸler ve ne zaman yapacağınızla ilgili zihinsel berraklığa sahip olun. Bu bir iÅŸ listesi yapmanız gerektiÄŸi anlamına geliyor, bunu bir deftere, telefonunuza ya da herhangi bir yere yazabilirsiniz, bu sayede gece başınızı yastığa koyduÄŸunuzda zihninizde neler yapmanız gerektiÄŸiyle ilgili bir liste yapmaya çalışmayacaksınız. Planlama her zaman nelerin yarın ters gidebileceÄŸi yönünde yaÅŸayacağınız endiÅŸeyi azaltır. 

Zihinsel berraklığı artırmanın bir diÄŸer adımı da gün sonunda iÅŸ listenize tekrar göz atmak ve o gün mutlaka yapılması gereken ÅŸeyleri tamamladığınızdan emin olmaktır. Hatta vaktiniz olursa maillerinize göz atabilir, ofisten çıkmadan önce en acil olanlarına cevap verdiÄŸinizden emin olabilirsiniz. 

Adım 3: İş arkadaşlarınızla iletişim kurun

Mesai saatleri dışında olduÄŸunuz zamanlarda size ulaÅŸan iÅŸ arkadaÅŸlarınıza genellikle ofisten 6 gibi çıktığınızı, konuyla ilgili onlarla yarın saat 9’dan sonra iletiÅŸime geçeceÄŸinizi söyleyebilirsiniz. Veya iÅŸiniz bu saatler dışında da ulaşılabilir olmayı gerektiriyorsa size 6’dan sonra telefon etmemelerini söyleyebilir, mesaj veya mail atabileceklerini ekleyebilirsiniz.  

Adım 4: İşi işte yapın

Pek çok insan için asıl iÅŸ herkes ofisten çıktıktan, çocukları yatırdıktan sonra yapılan iÅŸ, insanlar en verimli iÅŸin bu anlarda yapıldığını düşünüyor, çünkü konsantrasyonlarının dağılmadığı, insanların onlara sorular sormadığı tek zaman aralığı bu. Fakat iÅŸlerin bu zamanlara kalmaması için aynı durumu iÅŸ yerinde de saÄŸlamalı ve iÅŸ yerinde geçirdiÄŸiniz saatlerde verimli olmalısınız.  

Cansu Özman Proje Danışmanı - DBE Kurumsal Gelişim Merkezi

DBE Kurumsal Ölçme / Değerlendirme ve Eğitim Merkezi
Bizi Arayın  EÄŸitmenlerimiz

Benzer İçerikler :

5 BASAMAKTA EN DOĞRU HİBRİT ÇALIŞMA MODELİNİ OLUŞTURMAK

“En ilerici ve yenilikçi ÅŸirketler bile henüz hangi sistemin ne kadar iÅŸe yaradığını tam olarak çözebilmiÅŸ deÄŸiller. Yöneticilerin en uygun çalışma ...

İŞ YERİNDE STRESLE BAŞA ÇIKMANIN YOLLARI

Çok çalışmak ile fiziksel ve ruhsal saÄŸlığı olumsuz etkileyecek kadar “hırpalanmak” birbiriyle karıştırılmamalıdır. Hangi iÅŸle meÅŸgul olursanız ...

Tükenmişlik Sendromu

Çok uzun süreli yoğun ve stresli çalışma neticesinde kişinin fiziksel, duygusal ve davranışsal olarak tükenmesi, duyarsızlaşması, hiç bir şey yapmak istememesi ...

İşe Alımda Neden Psikometrik Test ve Envanter Kullanılmalı?

Personel seçimini, en basit ÅŸekliyle “belirli bir görev için en uygun adayı seçmek” olarak tanımlarsak, bu sürecin temel hedefinin en uygun adayı ...

İlginizi Çekebilir :

İŞ DÜNYASINDA OTANTİK LİDERLİĞİN FAYDALARI NELERDİR?

Otantik liderlik en temelde, etik kurallara dayalı dürüst ekip ilişkileri kurarak, bağlılığa ve ortak değerlere önem vererek olumlu sonuçlar almayı hedefleyen ...

İş Yerinde Kaygıyı Kontrol Altına Almak

Soru: İş Ortamında Kaygı Yaşıyorsunuz ve Bunun Performansınızı Etkilediğini Düşünüyorsunuz. Kaygıya Ne Sebep Olur, Nasıl Sebep Olur? Cevap: Kaygı ...

GÜVEN VEREN ŞİRKETLER KAZANIR

Kurumsal kimlik, bir kurumun uzun vadeli stratejik planlarına ulaşabilmesi için uyguladığı yaklaşım ve felsefesidir. Müşterileri, çalışanları ve tüm paydaşları ...

Pedagoji’den Androgoji’ye Yetişkin Eğitimi

Günümüz eÄŸitim dünyasında bireyler eÄŸitim hayatlarına çok erken yaÅŸlarda baÅŸlarlar. Çocukluk döneminde baÅŸlayan eÄŸitim hayatı pedagojik eÄŸitim yaklaşımlarÄ...