Kurumsal Gelişim Merkezi

İŞ KAZALARINI ENGELLEME PROJESİ

İŞ KAZALARINI ENGELLEME PROJESİ

Mavi Yakalı çalışanların olduğu üretim yapılan fabrikalarda yaşanan iş kazalarının azaltılması ve iş güvenliğinin artırılması amacıyla gerçekleştirilen bir projedir.

Bu amaçla ölçme, değerlendirme, analiz, raporlama ve eğitim çalışmaları yapılmaktadır.

Çalışan bağlılığı ile iş kazası oranı ve iş kazası sonucu ölümler arasında istatistiksel bir bağlantı olduğu yapılan çalışmalar ile kanıtlanmıştır (bknz: «12 Elements of Great Managing» Gallup Press http://www.gallup.com/press/176450/elements-great-managing.aspx ). Bir başka çalışma sonucunda ise çalışan bağlılığının; çalışan profili ve şirket performansı ile korelasyonu olduğu görülmüştür.

Bu doğrultuda; belirli kişilik özelliklerine sahip olan çalışanların görev yaptığı, finansal ve finansal olmayan Şirket performansının belirli bir seviyenin üzerinde olduğu ve Çalışan bağlılığının yüksek olduğu işyerlerinde iş kazalarının diğer şirketlere göre daha düşük olduğu söylenebilir.

İş kazalarının meydana gelmesindeki en önemli nedenlerden bir tanesi çalışanların yaptıkları işe ve güvenlik kurallarına dikkat etmemeleridir. Dikkat bozukluğunun nedenlerini ortaya çıkarabilmek için şirket mavi yaka çalışanlarına iş kazasına sebebiyet verme ihtimali olan bazı yetileri değerlendirmeyi sağlayacak bir dizi testler uygulanarak aynı işi yapan ancak iş kazası yapmış ve yapmamış çalışanlar için ayrı ayrı norm çalışmaları yapılarak sonuçlar karşılaştırılır ve bir korelasyon aranır. Bu sonuçlara göre iş kazalarını öngören yeti, bilgi, beceriler ve bunları ölçen testler belirlenir ve işe alımda ve mevcut çalışanların risk alanlarını görüp iyileştirmek amacıyla ilgili testler kullanıma alınır.

Yanı sıra Mavi Yakalı çalışanların ve yöneticilerinin, olayları psikolojinin kavramlarıyla görmesi ve gerekli davranış ve alışkanlık değişikliği için seminer ve eğitimlerle gerekli bilgilerin verilmesi ve yeni bakış açılarının kazandırılması sağlanır.

Bu şekilde kurulan sistem ile kurumlarda iş kazalarının önemli ölçüde önlenmesi sağlanabilir.

DBE Kurumsal Ölçme / Değerlendirme ve Eğitim Merkezi
Bizi Arayın  Eğitmenlerimiz

Benzer İçerikler :

Satışta Fark Yaratmak Müşteriyi Anlamak

"Bir aslanın nasıl avlandığını anlamak için ormana gidin, hayvanat bahçesine değil." Kevin Roberts   Bir bankanın çağrı merkezinde ...

Utangaç Liderlerin Başarı Rehberi

Tarihe baktığımızda pek çok güçlü ve utangaç lider örneği görürüz. Amerika Başkanları James Madison, Jimmy Carter, Richard Nixon ilk akla gelenlerdendir. ...

KRİZ DÖNEMİNDE PERFORMANS

Uluslararası Çalışma Örgütü (ILO), korona virüs salgınının iş dünyası ve istihdam üzerindeki etkilerini araştırdı. Rapora göre, virüsün işgücü piyasasına geniş ...

DİJİTAL DÜNYANIN SİZİ DE DİJİTALLEŞTİRMESİNE İZİN VERMEYİN

“Dijitalleşme sürecinde kurumlar kimi zaman empati kurmayı ihmal edebiliyor. Farkında olmadan hem müşterileri hem de çalışanları değersiz ve anlaşılmamış ...

İlginizi Çekebilir :

Z Kuşağı İçin Hazır Mısınız?

1995-2010 doğumlulardan oluşan Z Kuşağı, Google, Facebook ve Amazon'un egemen olduğu bir dünyada doğdu ve büyüdü. Bir kısmının iş hayatına atıldığı...

İŞYERİNDE “KARAR AĞACI” YÖNTEMİNİ KULLANMANIN FAYDALARI

Karar ağacı, tüm karar alternatiflerini ve verilecek kararların olası sonuçlarını görmeyi kolaylaştıran akış şemaları veya diyagramlardır. İş süreçlerinde,...

Doğru İşe Doğru Adam: Eleman Seçimi Sürecinde Psikometrik Testler

“Verimli, güvenilir ve dürüst çalışanlardan oluşan bir iş gücünü oluşturmanın en hızlı, en ucuz ve en kolay yolu nedir?” En iyi düzeyde...

Onboarding

Onboarding, yeni çalışanları kurum kültürüne adapte etme ve kurumla çalışanı bütünleştirme sürecidir diyebiliriz. Bu süreçte, kurumsal markanın, değerlerinin ...