Kurumsal Gelişim Merkezi

İş Hayatında Mutlu ve Başarılı Olmak Mümkün mü?

İş Hayatında Mutlu ve Başarılı Olmak Mümkün mü?

İş hayatında mutlu olmak aynı zamanda başarıyı da beraberinde getiriyor. Yapılan işin sevilmesi, kendi yeteneklerine uygun ve sahip olunan değerlerle örtüşen hedeflere yönelik bir işe sahip olunmasıyla mümkün oluyor. Peki, başarı nasıl tanımlanıyor? İş hayatında başarılı olmanın formülü nedir? Hedefleri belirlerken dikkat edilmesi gereken noktalar nelerdir?

Hayat, sınavlarla ve hep daha iyi olmayı teşvik eden sistemlerle dolu. İnsanlar gerek günlük yaşamları gerekse iş hayatlarında hep bir çaba içerisinde olmayı, çabaları sonucunda bir şeyler başardığını görmek ve elde ettikleri başarılarının da değer görmesini beklerler. Kimileri mutlu ve başarılı bir iş ortamında istenilen verimi gösterebilirken, kimileri de sevmediği bir işte son derece mutsuz olabiliyor.

Çalışan mutsuz olunca yaptığı iş de verimli olmuyor. İnsan kaynakları alanında faaliyet gösteren Kelly Services adlı uluslararası araştırma şirketinin 31 ülkeyi kapsayan ve tüm dünyadan 230 bin çalışanın görüşü alınan araştırmaya göre;

iş hayatındaki kişilerin yüzde 73’ünün doğru işi bulmak için başka bir şehre, ülkeye ve hatta başka bir kıtaya taşınmak istediğini gösteriyor.

  • Rapora göre çalışanların yüzde 21’i başka bir kıtaya,
  • Yüzde 17’si başka bir ülkeye,
  • Yüzde 11’i aynı ülke içerisinde farklı bir bölgeye ve
  • Yüzde 12’si başka bir şehre gitmeye kendini hazır hissediyor.

Peki, İş Hayatında Çalışanların Mutlu ve Başarılı Olmaları Mümkün mü? Sürdürülebilir Başarı Elde Edilebilir mi?

İş hayatında başarılı olmak ve farklılaşmayı sağlamak öncelikle hedef koymaktan geçer. Hedefi doğru belirledikten sonra başarılı olmak için sayısız tavsiye verilebilir. Asıl önemli olan, kişinin aslında neyi başarmak istediğini bulmasıdır. Maslow’un ihtiyaçlar hiyerarşisi teorisi; bireylerin yaşantısında kişisel doyumu sağlayan en üst noktaya ulaşabilmesi için önce sırasıyla fizyolojik tatmini, güvenlik, ait olma ve saygınlık gereksinimlerini karşılaması gerektiğini söylüyor. Saygınlık kazanma ve başarılı olma duygusu doğal bir ihtiyaç olarak görünüyor ve eksikliği değersizlik duygusu olarak kendini gösteriyor. En üst basamak olan kendini gerçekleştirme basamağı ise kişinin kendi yeteneklerini, sahip olduğu potansiyelini kullanarak, anlamlı bulduğu hedeflerini gerçekleştirmek olarak görülüyor. Hepimiz bu basamakların bir yerindeyiz, tepe noktasında bizi neyin doyuma ulaştıracağını ve neyin başarılı hissettireceğini bildiğimizde ise, basamakları daha emin adımlarla çıkmayı umabiliriz.

İş yaşamında başarının sırrı, yapılan işi sevmektir, bu da ancak kendi yeteneklerine uygun bir işte ve sahip olunan değerlerle örtüşen hedeflere yönelik çalışarak mümkün olur. İş hayatında başarılı olmanın dayanakları:

Kendini Tanı, Yeteneklerini Keşfet

Doğuştan sahip olduğum özellikler beni hangi konuda farklı kılıyor? İnsanların en çok dikkatini çeken olumlu etki oluşturan özelliğim ne? Neyi yaparken keyif alıyorum? gibi sorulara verilen yanıtlar; kişinin yorulmadan, hiç enerji harcamadan, kolaylıkla yaptığı ve yapmaktan keyif aldığı şeyleri tanımlıyor. Kişi üretken, hazırcevap, empatik, yardımsever, analitik olmak gibi özelliklerden hangilerine sahip olduğunu bilirse, iş ortamında onu daha değerli kılacak ve fark yaratacak özelliklerini de belirlemiş oluyor. Belirlenen bu özellikler, iş yapış şeklinin içinde olduğunda zorlanmadan, keyifle çalışarak iyi sonuçlar almayı sağlıyor.

Kendini Tanı, Değerlerini Keşfet

Hayatta vazgeçemeyeceğim şeyler neler? Beni ben yapan unsurlar neler? Neyin varlığı veya yokluğu beni zorlar? Hayatta unutamadığım, gururla hatırladığım olaylar neler? Beni en çok ne hayal kırıklığına uğrattı? gibi sorulara verilen yanıtlar; kişiyi neyin motive ettiğini gösteriyor. Kimini yardım etme duygusu, kimini yakın ilişkiler kurabilmek, kimini başarma duygusu, kimisini yarattığı etkiyi görme ve fark yaratma duygusu motive edebiliyor. Bunlar kişinin kendisine koyduğu hedefe yönelik güdülenmesine ve yaptığı işi anlamlandırmasına yarıyor. Yapılan işin kişinin iç dünyasında bir değerine dokunuyor olması, yaptığı işi daha çok sahiplenmesine ve elde ettiği başarıdan gurur duymasına yol açıyor.

İş hayatında başarılı bir birey olmanın yolu kişinin kendisini iyi tanıyarak hedefler belirlemesinden geçer. Yaptığımız işte yeteneğimizi kullanamıyorsak veya iş bize anlamsız geliyorsa başarılı olmak veya bir şekilde elde edilen başarıyı sürdürmek sık rastlanır bir durum değildir.

DBE Davranış Bilimleri Enstitüsü, bu anlamda lise ve üniversite öğrencileri ile yetişkinlere yönelik hazırladığı “Kariyer Planlama Programı” ile kişilerin öne çıkan yeteneklerini belirleyerek, DBE danışmanlarının yardımıyla en uygun ve doğru mesleği seçmeleri konusunda destek sağlıyor.

DBE Kurumsal Ölçme / Değerlendirme ve Eğitim Merkezi
Bizi Arayın  Eğitmenlerimiz

Benzer İçerikler :

İŞYERİNDE TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ

Yapılan araştırmalara göre iş dünyasında cinsiyet ayrımcılığı, yılda yaklaşık 2,8 milyon dolarlık üretkenlik kaybına yol açıyor. Toplumsal cinsiyet eşitliği, ...

İŞ YERİNDE EMPATİNİN ÖNEMİ VE EMPATİK LİDERLİK

Empati faktörünün, bir yöneticinin iş performansına etki edip etmediğini göstermek için 38 ülkeden, 6.731 yöneticinin verilerinin dâhil olduğu kapsamlı bir ...

ERTELEME HASTALIĞI VE MÜKEMMELİYETÇİLİK ARASINDAKİ İLİŞKİ NEDİR?

“Mükemmeliyetçi insanlar yaptıkları işlerin en iyi şekilde sonuçlanmasını isterler ve standartlarını inanılmaz derecede yüksek tutarlar. Kendilerine bu ...

ÇALIŞANLARINIZIN DİJİTAL DÖNÜŞÜME UYUM SAĞLAMASINI NASIL KOLAYLAŞTIRABİLİRSİNİZ?

Değişime uyum sağlamak hayatın her alanında zorlayıcı olabilir. Konu bir şirketin iş süreçlerini değiştirmek olduğunda ise hem liderleri hem çalışanları ...

İlginizi Çekebilir :

İş Hayatında Mutlu ve Başarılı Olmak Mümkün mü?

İş hayatında mutlu olmak aynı zamanda başarıyı da beraberinde getiriyor. Yapılan işin sevilmesi, kendi yeteneklerine uygun ve sahip olunan değerlerle örtüşen ...

İŞYERİNDE “KARAR AĞACI” YÖNTEMİNİ KULLANMANIN FAYDALARI

Karar ağacı, tüm karar alternatiflerini ve verilecek kararların olası sonuçlarını görmeyi kolaylaştıran akış şemaları veya diyagramlardır. İş süreçlerinde,...

KORONAVİRÜS İLE GELEN EVDEN ÇALIŞMA MODELİ

Hazır olsa da olmasa da birçok kurum salgın sebebiyle evden çalışma düzenine geçmiş durumda. Hem çalışanlar hem de kurum için bu yeni deneyimi daha verimli ...

Zaman Yönetimi

Zaman yönetimi insan hayatında her zaman olması gereken önemli bir konu ve disiplindir. Depolayamadığımız, istediğimiz zaman geri dönemediğimiz bir olgu olarak ...