İK liderlerinin daha insani bir kurum yaratmalarının 6 Yolu
Tarihsel olarak iş stratejileri, üretim ve iş çıktısına odaklanmıştır. İnsan sermayesi amaca ulaştıran adımdan fazlası olarak görülmemiştir. Tim Leberecht’in de belirttiği gibi verimlilik, üretim ve kariyer gelişimi farkındalıkları artarken insanlığımız kayboldu fakat dünya değişiyor.
Bugün, İnsan Kaynakları liderleri organizasyonların insancıllaşmasına yardım edebilirler: başarı için, çalışma ve ilişki odaklı stratejileri birleştirerek yeni bir iş dünyası kurmaya liderlik edebilirler.
Kurumu Daha İnsani Hale Getirmede İK’nın Konumu
Çalışanlarınız şirketiniz için en önemli kaynaktır. Çalışanlarınız iş aktivitelerini yürütmeden, şirketiniz yenilenemez, büyüyemez ve yükselemez. İK, riski düşürmek ve zararı kısıtlamakla sorumlu, üretim yapılmayan bir bölüm gibi olmamalı ya da görülmemelidir.
Ne yazık ki, İK son birkaç yılını yöneticilerin gözünde tekrar pozisyonlanmaya çalışarak geçirmiştir. İK değerini yöneticilere kanıtlamak zorundadır. Bunu yaparken yenilikçi düşünebildiğini, karışık problemleri çözebildiğini ve aynı zamanda da insanlara odaklanarak onların ihtiyaçlarına karşılık verebildiğini göstermelidir.
İş yerlerindeki farkındalık, refah ve sağlığı destekleyen global büyüme ile bugün İK liderleri yarar ve değerlerin görülmesi için uygun bir şekilde konumlandırılıyor.
İnsan kaynakları idari dikkati, desteği ve onayı hak ediyor.
Kurumu Daha İnsani Hale Getirirken Teşvikler Yaratın
İnsanlar sorunsuz işleyen makineler değildir. Kurum liderlerinin bu şekilde düşünmeyi bırakmaların zamanı gelmiştir. Bu günlerde insanların iş ortamında gelişmesi için finansal yararlardan daha fazla ihtiyaçları olan şeyler var. İyi çalışanlar kapsayıcı, iş birlikçi ve şeffaf şirketler arıyorlar.
Şirketi insancıllaştırmak, en iyi adayların başvurması için teşvikler yaratır, çalışan bağlılığını arttırır ve sadakat hissinin gelişmesini sağlar. Bu faktörler müşterilerin algısını, karlılığı ve rekabeti etkilediği gibi yapılan işin sonucunu direk etkiler. Modern global market içinde olmak isteyen şirketler, iş ve insan kaynakları arasında bir denge tutturmalıdır.
Kurumunuz İçinde İnsaniyeti Destekleyin
Çalışanın yaşam döngüsündeki her adım iş yerindeki insan deneyiminin gelişmesi için bir fırsattır. İK liderleri örneklerle yönetmeli, süpervizör ve çalışan arasındaki etkileşimi kolaylaştırmalıdır. Bunun için;
1. Detaylara Odaklanın
Yeni bir çalışanın ismini nasıl telaffuz ettiğinin bile çalışanın deneyimi üzerinde büyük etkisi vardır. Çalışanları birbirlerini desteklemeleri için cesaretlendirin. Hiçbir takım ya da bölüm izole olmamalı, açıkça konuşmaktan çekinmemelidir.
2. İletişim Kanalları Açın
Geleneksel hiyerarşi, yenilikçi düşünce ve aktiviteleri engelleyebilir. Her işletme bir düzeyde yönetimsel yapıya ihtiyaç duysa da iletişim yoluyla daha çok şeffaflık oluşturulması düşünülmelidir. Çalışanların karar aşamasında rol alması için desteklenmeli ve yabancılaşma hissetmesi engellenmelidir. Bazen en iyi fikirlerin hiç beklenmedik yerlerden çıktığı unutulmamalıdır.
3. Eğlenceli Öğrenme Aktivitelerine Yatırım Yapın
Uzun yazılar okumak, test olmak az sayıda çalışanın hoşuna gider. Kurs ve devam eden eğitimler için farklı şeyler düşünün. Devam eden eğitimler ile ilgili görevler verin, montör programları ile müdürler ve yeni giren çalışanları tanıştırın.
4. Aktif Bir Şekilde Dinleyin
Aktif bir şekilde dinlemek çok az profesyonelin tam anlamıyla anlayabildiği bir beceridir. Aktif dinleme; kişinin bakış açısını duymak, kabul etmek, onaylamak ve kişinin söylediklerini anlayarak düşünceli bir şekilde desteklediğini bildirmektir.
5. İlişkilerin Değerini Belli Etmek İçin Veriler Kullanın
İK’nın insan odaklı her hareketinin bir iş değeri vardır fakat bu değer her zaman kolayca görülemez ya da anlaşılamaz. Bu ilişki odaklı aktivitelerin değerini gösterebilmek için iş perspektifinden analizler kullanın. Çalışanlar fayda sağlayan eylemlerini bilmek ister, yöneticiler ilişki odaklı olabilmek için HR ve iş sonuçları arasındaki bağı görebilmelidir.
6. İşi İlişkilerle Dengeleyin
İnsana yatırım yapmak organizasyonun başarısına yatırım yapmaktır ve bugünlerde küresel piyasada bu yatırımı talep ediyor. İK liderleri bu durumu işe alma stratejilerini, iş deneyimlerini, yardım paketlerini ve diğer teşviklerini kullanarak inandırıcı bir şekilde açıklayabilirler. İnsanlara yapılan bu yatırımın geri dönüşünü ne kadar çok şirket görmeye başlarsa o kadar çok insan kaynağı uygulamalarını kullanmaya başlayacaklardır.
Meghan M. Biro
Kaynak: https://www.entrepreneur.com/article/274000
DBE Kurumsal Ölçme / Değerlendirme ve Eğitim Merkezi
Bizi Arayın Eğitmenlerimiz
Benzer İçerikler :
Yapılan araştırmalara göre iş dünyasında cinsiyet ayrımcılığı, yılda yaklaşık 2,8 milyon dolarlık üretkenlik kaybına yol açıyor. Toplumsal cinsiyet eşitliği, ...
İş Hayatında Stresten Kurtulmanın Yolları İş yaparken yaşanan zaman baskısı, hata yapma korkusu, güvenliğin az olması stresi arttırıyor. Çalışma saatleri, ...
“Başarıyı inşa etmenin en önemli adımlarından biri zamanı iyi yönetmek ve değerlendirebilmektir. Zaman, satın alamayacağımız ve geri getiremeyeceğimiz ...
Başarı ve iyi performansın, patron tarafından övülmesi çalışanları inanılmaz motive ediyor ve kendilerini ekibin bir parçası gibi hissetmelerini sağlıyor. ...
İlginizi Çekebilir :
Değişime uyum sağlamak hayatın her alanında zorlayıcı olabilir. Konu bir şirketin iş süreçlerini değiştirmek olduğunda ise hem liderleri hem çalışanları ...
Çoğumuz günün büyük kısmını iş yerinde geçiriyoruz. Hayatın geri kalanından keyif almak için iş yerindeki mutluluğunuzu arttırma hedefi koyarsanız, hayatınızın ...
Çalışanların işlerini kaybetmemesi için iş yeri düzen ve kurallarına uygun iş yeri barışını sağlayacak şekilde davranmaları son derece önemlidir. Bununla ...
İnsanı insan yapan nedir? Konuşabilme becerisi mi? Yoksa düşünebilmesi mi? Ya da topluluk olarak yaşamayı becerebilip, kentler kurması ve bu kentleri yakıp...