Kurumsal GeliÅŸim Merkezi

Geri Bildirimlerden Faydalanmak

Geri Bildirimlerden Faydalanmak

Geribildirimleri dinlemek, esnek ve başarılı olmanızı sağlayarak kişisel bir strateji geliştirmenize yardımcı olur.

Güçlü ve zayıf yönlerinizi bilmek, riskleri doğru yönetebilmenize yardımcı olacaktır. Neyi iyi yaptığınızı bilmek, bu yönünüzü daha çok kullanarak başarılı olmanızı sağlar. Bununla beraber zayıf yönlerinizi bilmek de kendinizi geliştirmenize yardımcı olur. Bilmezseniz değiştiremezsiniz!

Kişiler, kendileri hakkındaki geribildirimlere baktıklarında kendi kendilerini değerlendirmeleriyle başkalarının onları değerlendirmesi arasında birtakım farklar olduğunu görürler. Bu farklılıklara da değişik yaklaşımlarda bulunabilirler. Şöyle ki; savunmaya geçebilirler, şaşırabilirler, öfkelenebilirler, karşı çıkabilirler, kabul edebilirler.

Tüm bu davranışlar genellikle duygusal yaklaşımlardır. Bu duygusal yaklaşımlar ne doğrudur ne de yanlıştır. Bunlar doğal tepkilerdir.

Geribildirim almanın amacı diğer insanların sizin davranışlarınız hakkındaki görüşlerini, sizi nasıl algıladıklarını öğrenmektir.

Aldığınız geribildirim sonrası 2 şey yapabilirsiniz:

  1. Kendinizi kurban durumuna düşmüş hisseder ve bunun yarattığı acı ile yaşamaya çalışırsınız.
  2. Sonuçların sorumluluğunu üzerinize alır ve bunu değiştirmek ve geliştirmek için bir fırsat olarak değerlendirirsiniz.

Kendinizi değiştirmek/geliştirmek isterseniz değişimin başlaması için şu unsurların olması önemlidir:

  1. Değişme gereğini duymalı ya da içinde bulunduğunuz durumdan yeterince rahatsızlık duymalısınız ki gelişmenin yollarını arayın.
  2. Değişme önerisi saygı duyduğunuz bir kaynaktan gelmelidir, yani sonuca güvenmelisiniz.

Tüm bunları dikkate alarak yöneticinizden, iş arkadaşlarınızdan ve varsa size doğrudan bağlı olan kişilerden sistematik olarak aldığınız geribildirimler, kendinizi geliştirmeye başlamanız için çok önemli bir kaynak olacaktır.

Geribildirim aldıktan ve kendinizi geliştirmeniz gerektiğine inandıktan sonra, geribildirim raporunuzda yer alan konuları içeren bir kişisel gelişme planı hazırlayabilirsiniz.

Gelişme planınınızı hazırlamak için yapılabileceklerinizi şöyle sıralayabiliriz:

  • Her bir geliÅŸim alanı için net hedefler belirleyin
  • Her bir hedefe ulaÅŸmak için geçmeniz gereken aÅŸamaları, baÅŸarmanız gereken iÅŸleri belirleyin
  • Her bir aÅŸamaya ne zaman baÅŸlayacağınızı ve hedefe ne zaman ulaÅŸacağınızı belirleyin
  • Hedeflerinize ulaşıp ulaÅŸmadığınızı nasıl deÄŸerlendireceÄŸinizi belirleyin.

DBE Kurumsal Ölçme / Değerlendirme ve Eğitim Merkezi
Bizi Arayın  EÄŸitmenlerimiz

Benzer İçerikler :

İşe Alım Süreçlerinde Dikkat Edilecek Noktalar

Kişilik Özelliklerinin İş Hayatındaki Önemi Her bireyin kişilik özellikleri farklılık göstermektedir. Bireylerin kişilik özellikleri iş hayatında kişinin ...

İleri İletişim Becerileri

İletişim için en az iki birim, transfer edilebilecek duygu, düşünce veya bilgi ve bir iletişim kanalı gereklidir. İki birim olunduğunda ise iletişim kurmamak ...

STRESE DAİR

İş yaşamında, çalışanların yoğun stres altında olmasının hem bireysel hem de kurumsal birtakım sonuçları vardır. Stresin bağışıklık sistemini zayıflatara...

Başarılı Yöneticilerin 4 Altın Kuralı

Başarılı yöneticilerin nasıl güçlü iş yerleri yarattıklarına dair bugüne kadar sayısız kitap yayımlandı. Son 20 yıl içerisinde birbirinden farklı yaklaşık 9000 ...

İlginizi Çekebilir :

Perakende Sektöründe Bir İlk: DBE Muse Envanteri

Mağazacılık ve perakendecilik sektörü, dinamiklerinin kendine özgü yapısıyla diğer sektörlerden ayrışan bir sektördür. Sektörü yönlendiren en etkili iki güç;...

Pedagoji’den Androgoji’ye Yetişkin Eğitimi

Günümüz eÄŸitim dünyasında bireyler eÄŸitim hayatlarına çok erken yaÅŸlarda baÅŸlarlar. Çocukluk döneminde baÅŸlayan eÄŸitim hayatı pedagojik eÄŸitim yaklaşımlarÄ...

İş Dünyasında Kadın Liderliği

“Liderlik güzelliÄŸe benzer ve tanımlaması zordur, fakat onu gördüğünüzde hemen tanırsınız.” Liderler bulunduÄŸu çevreyi; zekasıyla, bilgi ...

İş Dünyasında Aşil Sendromu (Gizli Başarısızlık Korkusu)

“İş dünyasında çalışanlardan, yaratıcılığı, bilgi birikimini ve yeteneklerini kullanarak gereÄŸinde bir ÅŸekilde görevlerini yerine getirmeleri beklenir....