Kurumsal Gelişim Merkezi

Gelişim Alanınızı Hiç Objektif Gözden Dinlediniz mi?

Gelişim Alanınızı Hiç Objektif Gözden Dinlediniz mi?

Çocukluktan bu yana hep daha iyi olmak adına birileriyle kıyaslandık; komşularımız, akrabalarımız, okul arkadaşlarımız ve kardeşlerimizle rekabete zorlandık. Birileri bazı konularda bizden daha iyi oldu ve daha iyi olma nedeni ya da bizim daha iyi olamama nedenimiz muhakeme edilmeden aynısı beklendi. Geribildirim almaya da geribildirim vermeye de bu kadar kapalı olmamız belki de bu sebeptendir, ne dersiniz?

Asıl mesele şu; insanlar birbirinden farklıdır; farklı kişilik yapısına sahiptir, bu sebeple birilerinden farklı olmanın güzel yanını keşfetmeli, yani kendinizi tanımalısınız. “Güçlü Yanlarınızı” bilmeli, bu yanlarınızın avantaj sağladığı durumları ya da ortamları fark edebilmeli ve bu sayede güçlü alanlarınızı etkin şekilde kullanabilmeli ve diğerlerine gösterebilmelisiniz. Güçlü yanlarınıza odaklanmak enerjinizi doğru kullanmanızı sağlayacaktır; potansiyelinizin olduğu konularla ilgili daha iyi olmayı hedeflemek kişisel gelişiminizle ilgili fırsatı yakalamak demektir.

Diğer yandan, farklılığın getirdiği “Gelişim Alanlarınızı” da fark etmelisiniz. Kişilik yapınız hangi durumlarda/ortamlarda size handikap yaratıyor bilmeli, ilgili durumlarda/ortamlarda nasıl davranmanız gerektiğini öğrenmelisiniz.

Beyaz Yaka ve Mavi Yaka fark etmeksizin günümüz çalışanları bu konuda çok şanslı! Artık kurumlar çalışanlarını önemsiyorlar ve onların gelişimleri için yatırım yapıyorlar. Ebeveyn modeli belirsiz rekabete sürüklemektense her çalışanının verimli olacağı alanları keşfetmek ve çalışanı verimli olacakları alanlarda değerlendirmek üzere “Ölçme ve Değerlendirme Uygulamaları”ndan faydalanıyorlar. Kişilik Envanteri, 360 Derece Geribildirim ve Değerlendirme Merkezi uygulamaları özellikle bu konuda öne çıkan uygulamalardır.

Kişilik Envanteriyle bireylerin potansiyeli keşfedilir; potansiyelde kişinin güçlü yanları/gelişim alanları belirlenir. 360 Derece Geribildirim uygulamasıyla kişinin diğerleri tarafından nasıl algılandığı; güçlü yanları/gelişim alanlarının dışarıya nasıl yansıtıldığı tespit edilir. Değerlendirme Merkezi uygulamasıyla da bireylere çeşitli simülatif vakalar uygulanır ve davranışları izlenir, böylece performans başlığı altında kişinin güçlü yanları/gelişim alanları listelenir. Elde edilen tüm sonuçlar raporlanır, alanında uzman bir danışman tarafından kişiye geribildirim verilir ve gelişim alanları birlikte oluşturulur.

Eğer siz de “Bilimsel” olarak kanıtlanmış bu uygulamalara dâhil olmuş, sonuçlarına istinaden geribildirim almış ya da alacak iseniz “Gelişim Alanınızı Hiç Objektif Gözden Dinlediniz mi?” sorusuna gönül rahatlığıyla evet diyebilirsiniz.

Geribildirimi henüz almadıysanız bu görüşmelere önyargıyla girmek, görüşmenin etkinliğini olumsuz yönde etkileyecektir, bunu unutmayın. Geribildirim alırken, iyi bir dinleyici olun, görüşmenin interaktif geçmesi için muhakkak katılım gösterin, görüşmeden elinizde sizi uzun vadeli hedeflerinize ulaştıracak keşiflerle ve aksiyonlarla çıkmaya özen gösterin. Gelişim alanlarınızla ilgili savunma mekanizmanız çalışıyor ise danışmanınızdan kanıt isteyin, ilgili konuda tüm kanıtlar sunulduktan sonra yine de geribildirimi kabul etmekte zorlanıyorsanız, bunun nedenini iyi analiz edin.

Önce derin bir nefes alın, geribildirimin amacının size katkı sağlamak olduğunu unutmayın, konunun hedeflerinize etkisini değerlendirin ve bu değerlendirmeye istinaden hedeflerinizi önceliklendirin.

Gelişim Planınızı oluştururken; neye ulaşmak istediğinizi tanımlayın ve kendinize hedef(ler) belirleyin; bu hedefe/hedeflere ulaşmak için gerçekleştirmeniz gereken aksiyonları planlayın; hedefinize ulaşmak üzere ne kadarlık zamana ihtiyacınız olduğunu değerlendirin, zaman hedefi koyun.

Unutmayın, kişisel gelişiminizden siz sorumlusunuz. Diğerleri sadece gelişim sürecinize katkıda bulunabilir; ancak gelişim size bağlıdır, sizin sorumluluğunuzdadır.

Ebru Taş Keçeli Proje Koordinatörü, Profesyonel Koç - DBE Kurumsal Gelişim Merkezi

DBE Kurumsal Ölçme / Değerlendirme ve Eğitim Merkezi
Bizi Arayın  Eğitmenlerimiz

Benzer İçerikler :

Yeteneği Elde Tutmanın Formülü

Son dönemde, yetenekli çalışanların iş değiştirme oranlarının hızla yükseldiği göze çarpmakta; hal böyle olunca da yetenekli çalışanı çeken ve elde tutmak ...

Şirketler ve Çalışanlar İçin Performans Geliştirme

Performans geliştirme konusu yanlış anlaşılmaya açık bir konu. “Çalışanı nasıl daha çok çalıştırırız” gibi yorumlanabiliyor, o yüzden çalışanlar bu ...

Başarılı Yöneticilerin 4 Altın Kuralı

Başarılı yöneticilerin nasıl güçlü iş yerleri yarattıklarına dair bugüne kadar sayısız kitap yayımlandı. Son 20 yıl içerisinde birbirinden farklı yaklaşık 9000 ...

En İyi Aday için Rekabeti Kazanmanın 4 Akıllı Yolu

Şirketinize başvuran adayların deneyimlerinden memnun olma olasılığı ile ilgili ne düşünüyorsunuz? Cevap büyük ihtimalle neredeyse umutsuz olacaktır. Daha ...

İlginizi Çekebilir :

Pasif Agresiflere Karşı Sabırlı, Açık ve Net Olun

Öncelikle pasif-agresif davranış genel bir tutumsa, kolay değişmeyeceği bilinmeli. Çocukluktan gelen ve otomatik hale gelmiş bu davranış biçimi kişilerin ...

Çalışanı Motive Etmek İçin Yapılan 3 Büyük Yanlış

Son dönemde sürdürülebilir başarı çok moda bir deyiş oldu. İnnovasyondur, teknolojidir, pazarlamadır seferber oldu da, insan odağı hep atlandı. İşin özü, ...

Mutlu ve Verimli Çalışan

Çalışan mutluluğu çalışanın gün içerisinde yaşadığı pozitif duyguların çokluğu, negatif duyguların azlığı ve hayattan alınan haz olarak açıklanmaktadı...

Monoton Çalışanlar 3 Kat Stres Altında

Türkiye'de 15-55 yaş arasındaki nüfusta ene yaygın hastalıklardan içinde depresyonun ilk beşte yer aldığını söyleyen DBE Davranış Bilimleri ...