Kurumsal Gelişim Merkezi

En İyi Aday için Rekabeti Kazanmanın 4 Akıllı Yolu

En İyi Aday için Rekabeti Kazanmanın 4 Akıllı Yolu

Şirketinize başvuran adayların deneyimlerinden memnun olma olasılığı ile ilgili ne düşünüyorsunuz? Cevap büyük ihtimalle neredeyse umutsuz olacaktır. Daha önce yapılan araştırmaların gösterdiği gibi adayların % 69’undan fazlasının negatif işe alım deneyimleri var. Adaylar için rekabet artmaya devam ettikçe sadece doğru çalışanları çekmek için değil aynı zamanda ileriki izlenimler için de girişimciler ve işe alım uzmanları mülakat sürecine çok kritik bir şekilde bakmalılar.

Birçok işveren, mülakatların iyi adayları kötü adaylardan ayırmak için olduğunu düşünür. Aslında gerçek yapılan her mülakatın markanızın önemli bir parçası ve pazardaki algılanış biçiminiz için önemli olduğudur. Eğer adaylardan önemli bir miktar zaman ayırmalarını isteyip, aylarca bekletip iletişiminizi sınırlı tutarsanız bu ağızdan ağza dolaşarak ya da İnternet yorumları ile size kesinlikle geri dönecektir.

Akıllı şirketler görüşme süreçlerine yatırım yapmaları gerektiğini bilirler. Her etaba ön yaptırım koyarlar böylece daha verimli olurlar, daha iyi işe alma kararları alır ve kapıya gelen her adayda pozitif izlenim bırakırlar. Bu yazıda süreci mükemmelleştirmek için 4 ipucu bulunmaktadır.

1- Mülakat Takımınızı Kurun

Adayınızda nasıl özellikler aradığınızı belirleyin. Örneğin çalışılacak il, görev tanımı gibi unsurları belirleyin. Mülakat takımınızı kurmak için geriye doğru planlama yapın, aradığınız bilgilere çözüm üretecek kişileri ve soruları belirleyin. Ben, önemli ipuçları, işe alım aşamalarını ve nasıl takım kurulacağını anlatan  "Who: The A Method for Hiring" in hayranıyım.

Mülakat takımınızı kurarken dikkat etmeniz gereken bir diğer şey ise çeşitliliktir. Şirketin farklı parçalarından gelen ve birlikte bütün olarak bir resmi oluşturan kişileri seçtiğinizden emin olun. Bunu yapmak adaylara şirketiniz hakkında daha derin bir anlayış kazandıracak, onların daha doğru karar vermelerini sağlayacaktır.

Takımınıza tek bir perspektif getirirken aynı zamanda da mülakat sürecine denge getirecektir. Bu da adayın şirket için uygun olup olmadığı ile ilgili takımınızın etkili ve adil kararlar vermesini sağlayacaktır.

2- Paradan Açıkça Konuşun

İş ilanının bir parçası olarak ya da adaylarla yaptığınız ön görüşmelerde para hakkında konuşmaktan çekinmeyin. Birçok şirket bu duruma alışık olmasa da, başında maaş hakkında konuşmak iki tarafı da uzun süreli görüşmeler yapmaktan kurtarır. Gerçekte, maaş hakkındaki şeffaflık görüşme sürecinin başarısı için tartışılabilecek en önemli katkı faktörlerinden biridir. Sonuçta, bir görev için harcanan haftalar sonrasında işlerin maaş beklentisini karşılanmaması sonucu bozulması kimseyi kazançlı çıkarmaz.

Şirketim Hired, kariyer piyasasında olduğumuzu dikkate alarak işe alma sürecinin geleneksel işe alma yöntemlerine göre daha verimli ve şeffaf olmasına odaklanmıştır.

Bizim platformumuzdaki bütün şirketler işe alım yapacakları her görev için ücreti açıkça listelemek zorundadır. Bu da maaşlar hakkında tahmin oyunu oynamayı engeller. Hem adayların hem de şirketin başından itibaren gerçek görüşmeler yapmasını sağlar. Adaylar iş fırsatını bütünüyle görebilir ve sonuçları ile ilgili başından itibaren daha bilgili ve pozitif deneyimleri olur.

En başından ücret bilgisini açıkça paylaşmak bazı şirketleri endişelendirse de, iş arayan çoğu kimse yeni beceriler öğrenme, büyük sorumluluklar alma ya da evden çalışma fırsatı için düşük maaşlı işleri kabul edebiliyor. Eğer erkenden adayın istediği maaşın sizin sunacağınızdan fazla olduğunu öğrenirseniz konuşmanızı, öğrenme potansiyeli, esnek iş saatleri gibi finansal olmayan faktörler üzerinde odaklayarak devam edin.

3- İletişim Kritiktir

Unutulmamalıdır ki mülakatlar adaylar için saatlerce çalışma ve hazırlık demektir. Bu yüzden saygılı, açık ve sık iletişimde olun. Genel kurala göre görüşme sürecinde adayla iletişim 24 saat içinde gerçekleşmelidir. Bu durum, ilk telefon görüşmesinden başlayarak beceri değerlendirmesinin sonucunda gerçekleşen son teklife kadar ki süreyi içerir.

Mülakat sırasında beklenenler ile ilgili açıkça paylaşımda bulunan şirketler daha iyi bir izlenim bırakır. İK yöneticinizin da ya işe alım uzmanınızın adayın kiminle görüşeceği, görüşme programının nasıl olacağı, ofise nasıl ulaşabileceği ve şirketin giyim kuralları hakkında açıkça bilgi verdiğinden emin olun.

Eğer biraz daha ileri gitmek istiyorsanız, adaya nasıl bir mülakat olacağı, nasıl sorular sorulacağı ve nasıl değerlendirileceği ile ilgili bilgi verin. Adaylara hazırlanmak için ihtiyaçları olan bilgileri vererek onları güçlendirmek, onların elinden geleni yapmasını ve işe alım kısmının verimli geçmesini sağlar.

4- Geribildirimleri Sayın

İşverenin mülakatlardan sorumlu olmadığı ile ilgili büyüyen bir algı var ve veriler bunu destekliyor. Adayların sadece % 27’si işverenlerin neden işe almadıkları ile ilgili açıklama yaptıklarını söylüyor. İyi haber; adaylara geribildirim vermek için ayrılan zaman ile diğer şirketlerden ayrılmak mümkün. Bu, markanızın hacmini ve işlerin iyi bir şekilde biteceğini söylüyor. Ayrıca, gelecekte uygun bir pozisyon oluştuğu zaman adaylarla iletişimde olmak için kapıları açabiliyor.

Doğru kişiyi işe alma şirketlerin karşılaştığı en büyük zorluklardan biri, bu yüzden de tek taraflı konuşmalar, adayları askıda bırakmalar ve zamanı boşa harcamalar gerçekleşiyor. Mülakat sürecinde düzenlemeler yaparak daha aday odaklı hala getirmek işveren markasını desteklemek ve çekici hala getirmek için en iyi yollardan biridir. Eğer bir şüphe varsa her zaman altın kuralı izlerim, adaylara size davranılmasını istediğiniz gibi davranın. Bu kural beni neredeyse hiç şaşırtmamıştır.

Matt Mickiewicz

Kaynak: https://www.entrepreneur.com/article/277546

DBE Kurumsal Ölçme / Değerlendirme ve Eğitim Merkezi
Bizi Arayın  Eğitmenlerimiz

Benzer İçerikler :

Motivasyon

Başarı ve iyi performansın, patron tarafından övülmesi çalışanları inanılmaz motive ediyor ve kendilerini ekibin bir parçası gibi hissetmelerini sağlıyor. ...

Koçluk ve Liderlik Eğitimlerine Yılda 69 Milyon Dolar Harcanıyor

Türkiye’nin içinde bulunduğu Doğu Avrupa Bölgesi’ndeki şirketlerin büyük bölümü koçluk ve liderlik eğitimlerine yılda yaklaşık 69 milyon dolar ...

Perakende Sektöründe Bir İlk: DBE Muse Envanteri

Mağazacılık ve perakendecilik sektörü, dinamiklerinin kendine özgü yapısıyla diğer sektörlerden ayrışan bir sektördür. Sektörü yönlendiren en etkili iki güç;...

İŞ YERİNDE TERFİ ALMAK İÇİN NELER YAPILABİLİR?

Terfi almak her çalışan için mutlaka heyecan vericidir. Terfi ile birlikte daha çok sorumluluk üstlenirsiniz, kariyerinizde bir sonraki aşamaya geçmiş ...

İlginizi Çekebilir :

YENİ BİR İŞE GİRDİĞİNİZDE NELERE DİKKAT ETMELİSİNİZ?

İster üniversiteden yeni mezun olun ister 20 yıldır iş dünyasının içinde olun, yeni bir işe başlamak göz korkutucu olabilir. Yeni bir çalışma ortamına...

Türkiye'de Koçluk

Türkiye’de firmaların Koçluk konusuna yaklaşımı birkaç sene önce biraz merak ve yenilik arayışının getirdiği çok da bilinçli olmayan bir şekilde başladı. ...

İŞYERİNDE “KARAR AĞACI” YÖNTEMİNİ KULLANMANIN FAYDALARI

Karar ağacı, tüm karar alternatiflerini ve verilecek kararların olası sonuçlarını görmeyi kolaylaştıran akış şemaları veya diyagramlardır. İş süreçlerinde,...

YETENEK YÖNETİMİ 2021’de İK Yönetiminin Can Alıcı Noktası

İş dünyasında küçük ya da büyük çaplı tüm şirketlerin yeteneği elde tutabilmeleri uzun zamandır en büyük zorluklardan birisi olmuştur. Alınan maaş ne kadar...