Kurumsal Gelişim Merkezi

Ekip Uyumunu Sağlamak için İş Dünyasında Kişilik Testleri Kullanımı

Ekip Uyumunu Sağlamak için İş Dünyasında Kişilik Testleri Kullanımı

Kişilik testi, kurum kültürünü geliştirmek isteyen yöneticiler için çok değerli bir araç olabilir. Şirketiniz için doğru kişilik testini seçmek, birbirini tamamlayan kişilik özelliklerine ve becerilere sahip çalışanlar seçerek harika ekipler oluşturmanıza yardımcı olur.

            İş dünyasına yönelik kişilik testleri çalışanlarınızın iş hayatında nasıl bir konumda yer almaları gerektiğine karar vermenizi kolaylaştıracak şekilde uyarlanır. Bu testler çalışanlarınızın,  bir grup projesinde hangi pozisyonda yer alabilecekleri, sorunlu bir iş arkadaşı işe nasıl başa çıkabileceklerini ve kişiliklerinin çalışma tarzlarını nasıl etkileyebileceğiyle ilgili size fikir verecektir.

İş Dünyasında Kişilik Testi Kullanımının Faydaları Nelerdir?

Bazı çalışanlar çok yetenekli ve yüksek performanslı olmalarına rağmen ekip çalışmasına yatkın olmayabilir. Ya da çok etkin bir şekilde liderlik yapabilecek bir çalışanınızı gözden kaçırıyor olabilirsiniz. Bu çalışan kendisine böyle bir fırsat verilmediği için becerilerini kullanamadığı verimsiz bir pozisyonda çalışıyor olabilir.  Bu tür problemler her şeyin yolunda gitmesi gereken süreçlerde projelerin durmasına, işlerin yavaşlamasına ve tartışmalara yol açarak verimi düşürebilir. Çalışanlarınızın kişilik yapılarını değerlendirerek süreci yönetmek, bu tür sorunların önüne geçmenize yardımcı olacaktır. 

Ayrıca bu tür testler, işe alım süreçlerinde işverenlerin çalışanlarını daha iyi anlamalarını ve onları daha iyi tanıyabilmelerini sağlar. Bu da mutlaka hem işveren hem de çalışan için verimi artıracaktır.

Kişilik Testi Uygulama Sürecinde Dikkat Edilmesi Gerekenler

  • Dürüstlüğü Teşvik Edin

Kişilik testleri söz konusu olduğunda, doğru veya yanlış cevap yoktur. Daha iyi ya da daha kötü bir kişilik yapısı da yoktur. Her insanın kişilik yapısı diğerlerinden farklılaşabilir ki bu çok doğaldır. Önemli olan kişilik özelliklerini en doğru şekilde tespit ederek buna göre bir yol haritası oluşturmaktır. Tüm bunları çalışanlarınızın anlamasını sağlamalısınız. Hiçbir çalışan belirli sorulara belirli cevaplar vermek zorunda hissetmemeli, baskı altında olmamalıdır.

Bu testi, onları yargılamak ya da sınıflandırmak için değil, gelişimlerine katkıda bulunmak ve başarıyı artırabilmek için yaptığınızdan emin olmalılar. Aksi takdirde çalışanlarınız hakkında doğru ve yeterli bilgiye ulaşmanız mümkün olmayacaktır.

  • Olumlu Bir Kurum Kültürünü Teşvik Edin

Bir lider olarak olumlu bir kurum kültürünü teşvik etmek en başta sizin göreviniz. Peki, olumlu bir kurum kültürü nasıl teşvik edilir? Onları desteklediğinizi ve bir lider olduğunuz kadar onların mentorü de olduğunuzu hissettirmelisiniz. Rekabetçi bir kültür yapısından ziyade büyüme ve gelişme odaklı bir kültür oluşturmayı hedeflediğinizi açıkça belirtmelisiniz.

  • Güçlü Yönleri Geliştirmeye Odaklanın

Test sonuçlarını değerlendirirken, çalışanlarınızın yetenekli olduğu ve ilgilendiği alanlara daha çok hitap edebilmek ve onları doğru pozisyonlara yerleştirebilmek için çalışanlarınızın kişilik yapıları arasındaki benzerlikleri ve uyumlu olabilecek özellikleri belirleyin. Etkili bir ekip oluşturabilmek, birlikteyken uyumlu çalışabilecek kişileri bir araya getirmeyi gerektirir. Yaptığınız kişilik değerlendirmeleri sayesinde bunun için elinizde harika veriler olacak, bu verileri iyi değerlendirmelisiniz. Ekibinizdeki çalışanların nasıl verimli çalışabildiğini daha iyi anlarsanız sorunları engellemeniz ve başarıyı artırmanız da bir o kadar kolay olacaktır.

Ekip Oluştururken Kişilik Özellikleri Nasıl Değerlendirilmeli?

            Kişilik testleri sayesinde elde ettiğiniz verileri değerlendirerek birlikte iyi çalışabileceğini öngördüğünüz çalışanlardan bir ekip oluşturmak, rastgele bir ekip oluşturup başarılı olmalarını ummaktan çok daha akıllıca bir yoldur. Zaman kaybını ve yukarıda bahsettiğimiz diğer tüm problemleri engeller.

            Dikkate almanız gereken en önemli faktör, uyumdur. Uyumluluğu gözeterek çalışanları bir araya getirdiğinizde çatışmaların, iş gecikmelerinin ve verimsizliğin önüne geçebilirsiniz.

            Projenin gerçekleştirilebilmesi için ekipte gerekli olan tüm rolleri eksiksiz bir şekilde doldurabilirsiniz. Bunu bir çeşit tiyatro oyunu gibi düşünün. Kişilik testleri bu süreçte hangi rolün hangi çalışan için uygun olduğunu görebilmenizi kolaylaştıracaktır.

 

KAYNAK

(13 Şubat 2020). How to Use Personality Tests to Unify Your Team. Business News Daily

DBE Kurumsal Gelişim Merkezi

DBE Kurumsal Ölçme / Değerlendirme ve Eğitim Merkezi
Bizi Arayın  Eğitmenlerimiz

Benzer İçerikler :

ÖĞRENME STİLLERİ NELERDİR? ÖĞRENME STİLLERİ ENVANTERİ NE İŞE YARAR?

Öğrenme denildiğinde akla gelen ilk şeylerden biri, sınıfında ders veren bir öğretmen ve onu dinleyen öğrencileridir. Öğrenme işi burada başlar ve belki birçok ...

İŞ DÜNYASINDA OTANTİK LİDERLİĞİN FAYDALARI NELERDİR?

Otantik liderlik en temelde, etik kurallara dayalı dürüst ekip ilişkileri kurarak, bağlılığa ve ortak değerlere önem vererek olumlu sonuçlar almayı hedefleyen ...

Türkiye'de Koçluk

Türkiye’de firmaların Koçluk konusuna yaklaşımı birkaç sene önce biraz merak ve yenilik arayışının getirdiği çok da bilinçli olmayan bir şekilde başladı. ...

BÜYÜK İSTİFA DALGASININ İŞ DÜNYASINDA ETKİLERİ

ABD Çalışma İstatistikleri Bürosu’na göre, 4 milyon Amerikalı 4 Temmuz 2021 tarihinde istifa etti. İstifalar nisan ayında zirve yaptı ve temmuz sonunda ...

İlginizi Çekebilir :

İş Dünyasında Kadın Liderliği

“Liderlik güzelliğe benzer ve tanımlaması zordur, fakat onu gördüğünüzde hemen tanırsınız.” Liderler bulunduğu çevreyi; zekasıyla, bilgi ...

İş Stresi ve Sağlık

İnsanlar için temel ihtiyaçlarını karşılayıp hayatta kalabilmek, toplumda yer edinebilmek ve bunlara ek özel ihtiyaçlarını karşılayabilmek için çalışm...

Depresyondan kurtulmanıza Yardımcı Olacak 10 Küçük Fiziksel Aktivite

Eğer depresyonla mücadele ediyorsanız, herhangi bir egzersiz yapmayı düşünmek bile çok yorucudur. Belki şu anda bir adım atmakla ya da koltuktan kalkmakla bile ...

Bilinçli Farkındalık (Mindfulness)

Son dönemlerin popüler kavramlarından biri olan “Mindfulness” yani Türkçe’ye çevrilmiş hali ile “Bilinçli Farkındalık”ın kökeni ...