Kurumsal Gelişim Merkezi

DİJİTAL DÜNYANIN SİZİ DE DİJİTALLEŞTİRMESİNE İZİN VERMEYİN

“Dijitalleşme sürecinde kurumlar kimi zaman empati kurmayı ihmal edebiliyor. Farkında olmadan hem müşterileri hem de çalışanları değersiz ve anlaşılmamış hissettirebiliyorlar. İşverenler ve yöneticiler, dijital dünya düzenine uygun yeni iş süreçlerini tasarlarken aynı zamanda doğru davranışları ödüllendirmeye, sağlıklı iletişimi mümkün kılan doğru araçları tercih etmeye ve gerektiğinde yüz yüze iletişimi sürdürmeye dikkat etmeliler. İnsan merkezli bir düzen kurmaya çalışmalılar.“

İş hayatında müşterilere ve iş arkadaşlarına saygılı davranılması gerektiğini hepimiz biliriz. Fakat dijital dünya kimi zaman buna engel olabiliyor. Yapılacak iş her ne olursa olsun işler dijitalleştiğinde iletişim şekli de değiştiği için sorunlar yaşanabiliyor. Kullanılan uygulamalar iş verimliliğini artırmaya yönelik tasarlanıyor ve bu süreçte kişilerarası iletişimle ilgili detaylar ihmal edilebiliyor.

Dijital dönüşümde Covid-19’un da etkisiyle çalışanlar ve müşteriler olağanüstü stresli koşullarda çalışıyor. İzole edilmiş ortamlarda ya da evlerinde uzun saatler çalışmak zorunda kalıyorlar. Bu süreçte çalışanların aslında her zamankinden daha çok sabra ve dayanıklılığa ihtiyacı var. Kendilerini değerli ve saygın hissetmeye ihtiyaçları var. Bu yüzden sizlerle dijitalleşme sürecinde insan deneyimini ön planda tutma ve kişilerarası iletişimi kuvvetlendirebilmenin yollarını paylaşıyoruz.

Kullandığınız Araçların Kişilerarası Etkileşimi Nasıl Etkilediğini Gözlemleyin

 İş süreçlerini daha otomatik ve hızlı hale getirmeye çalışırken kullandığınız araçların başında hala bir insan olduğunu unutmayın. Çalışanlarınızın birbirleriyle ve yöneticileriyle iletişimini kuvvetlendirmek için belirli aralıklarla toplantılar düzenleyebilirsiniz. Hep birlikte online ortamda yapılabilecek aktiviteler düzenleyebilirsiniz. Yeni çalışma sisteminiz ile ilgili çalışanlarınızın memnuniyetini ve performansını ölçerek durum değerlendirmeleri yapabilirsiniz. Çalışanlarınızın mevcut durumunu ve ihtiyaçlarını tespit ederek bu doğrultuda eğitimler almalarını sağlayabilirsiniz.

İşiniz İçin En Uygun Araçları Tercih Edin

Dijitalleşme sürecinde geliştirilen araçlar, birçok detay düşünülerek ve birçok kurumun ortak ihtiyaçları gözetilerek tasarlanıyor. Fakat sizin kurumunuz için en uygun araç hangisi? Kullandığınız teknolojik araçların ve yeni iş sisteminizin müşterilerle olan ilişkilerinizi nasıl etkilediğini de değerlendirmelisiniz. Çok pratik ve çözüm odaklı olduğunu düşündüğünüz araçlarınız müşterilerle kurduğunuz ilişkilerinizi ve bağlılığı zedeliyor olabilir.

Google’a girip “X işi için en iyi dijital araç nedir?” şeklinde arama yaptığınızda her türlü ticari işlem ve görev için tasarlanmış “olması gereken” araçların listelendiği “En İyi 10 Dijital Araç” içeriklerinin bombardımanına tutulacaksınız. Çoğu zaman, bu listeleri oluşturan yazarlar kendi dijital çözümlerini ve geliştirdikleri araçlarını pazarlamak için bu tür içerikleri oluştururlar. Fakat unutmayın ki, yanlış seçilmiş bir dijital araç çalışanların motivasyonunu düşürmekle ve dijital dönüşüm çabalarının hüsranla sonuçlanmasıyla kalmaz aynı zamanda finansal olarak da kayıplar yaşamanıza sebep olur. Bu yüzden sizin için en uygun dijital aracı seçerken alanında uzman yazılımcılardan danışmanlık alabilirsiniz.

PowerPoint Sunumları Daha Az Kullanın

Birçok iş yerinde çalışanlar, toplantılara hazırladıkları sunumlarla katılıyorlar. Çünkü slaytlar tüm bilgileri hızlı bir şekilde karşı tarafa aktarmak için etkili bir araçtır. Ancak dünyanın en büyük perakende bankalarından birinde yapılan araştırmada bu sunumların çalışanların birbirleriyle arasındaki iletişimi azalttığı ortaya kondu. Toplantıda çalışanlar haliyle slaytlara odaklanıyor ve sunum yapan kişiye çok az ilgi gösteriyorlar. Bu yüzden bu banka, slayt kullanımını önemli ölçüde azaltmaya karar verdi. Çalışanlar elbette gerekli tüm bilgileri birbirleriyle paylaşıyorlar ancak toplantılarda slaytlardan yararlanmıyorlar. Böylece toplantı sırasında bilgi aktarımı azalmış olsa da çalışanların arasındaki iletişim ve işbirliği kuvvetleniyor.

Sonuç olarak, dijital dünyanın gelişmiş teknolojilerinden faydalanırken çalışan bağlılığına ve müşteri memnuniyetine odaklanmak, şirketler için hayati önem taşımaktadır. Hangi sektörde, kimlerle ve ne için çalışıyor olursanız olun, karşınızdaki kişinin bir insan olduğunu unutmamalısınız. Tüm iş süreçleri değişse dahi insanların temel ihtiyaçları değişmeyecektir. Bu ihtiyaçların karşılanması, sağlıklı iletişim kurabilmek her zaman önemli olacaktır. Tüm bunları göz önünde bulundurduğunuz takdirde teknolojinin sunduğu birçok avantajı kullanarak daha başarılı ve verimli çalışmanız mümkündür.

KAYNAK

Lindstrom M., (20 Mayıs 2020). Don’t Let Digital Transformation Make You Less Human. Harvard Business Review

DBE Kurumsal Ölçme / Değerlendirme ve Eğitim Merkezi
Bizi Arayın  Eğitmenlerimiz

Benzer İçerikler :

En İyi Aday için Rekabeti Kazanmanın 4 Akıllı Yolu

Şirketinize başvuran adayların deneyimlerinden memnun olma olasılığı ile ilgili ne düşünüyorsunuz? Cevap büyük ihtimalle neredeyse umutsuz olacaktır. Daha ...

Yeni Yıl Hedefleri Hüsranla Sonlanmasın

Yeni yıla sayılı günler kala pek çok kişi gelecek yıla ilişkin hedeflerini belirliyor. Ancak bu hedeflere ulaşmak sanıldığı kadar kolay olamıyor. DBE Davranış ...

Geri Bildirimlerden Faydalanmak

Geribildirimleri dinlemek, esnek ve başarılı olmanızı sağlayarak kişisel bir strateji geliştirmenize yardımcı olur. Güçlü ve zayıf yönlerinizi bilmek, ...

KRİZ DÖNEMİNDE PERFORMANS

Uluslararası Çalışma Örgütü (ILO), korona virüs salgınının iş dünyası ve istihdam üzerindeki etkilerini araştırdı. Rapora göre, virüsün işgücü piyasasına geniş ...

İlginizi Çekebilir :

SAĞLIK ÇALIŞANLARININ RUH SAĞLIĞI

COVID-19 virüsünün Çin’de Aralık 2019 da görülmesinin ardından insanların yaşamı dünyanın heryerinde altüst oldu. Ancak bu süreçte kendi yaşam ...

Çalışan Motivasyonu

Çalışan motivasyonu konusu dönemsel olarak çok farklı uygulamaları içeren; hassas ve diğer çevresel koşullara bağlı olarak değişken bir konu  olması ...

Mutlu ve Verimli Çalışan

Çalışan mutluluğu çalışanın gün içerisinde yaşadığı pozitif duyguların çokluğu, negatif duyguların azlığı ve hayattan alınan haz olarak açıklanmaktadı...

İleri İletişim Becerileri

İletişim için en az iki birim, transfer edilebilecek duygu, düşünce veya bilgi ve bir iletişim kanalı gereklidir. İki birim olunduğunda ise iletişim kurmamak ...