DBE Kurumsal Sohbetler #1- Koçluk
- DBE Davranış Bilimleri Enstitüsü’nü kısaca tanıtıp, koçluk alanındaki faaliyetinizden bahseder misiniz?
35 yılı aşkın deneyimi ve çözüm ortaklarından aldığı güçle yıllardır Türkiye’de kurumlara ve bireylere hizmet veren DBE Davranış Bilimleri Enstitüsü, ölçme-değerlendirme, danışmanlık, eğitim ve terapi alanlarındaki uzmanlığını koçluk mesleğine de başarıyla aktaran bir kurum olarak öne çıkmaktadır.
Dünyaca ünlü, İngiltere merkezli The Forton Group ile koçluk alanında önemli bir işbirliği yapan DBE, deneyimlerini bireysel ve kurumsal koçluk alanına taşımıştır.
Biz Davranış Bilimleri Enstitüsü olarak terapi ve danışmanlık tecrübemizden gelen bilgi birikimimiz ve bize olan güven ile Koçluk Mesleğinin de en doğru şekilde yapılabilmesi için gerekli katkıyı sağlamayı hedefledik. Bu doğrultuda da ICF akredite Forton Group Koçluk Eğitimlerini bünyemizde vermeye başladık.
- Verdiğiniz koçluk eğitimlerinin süresinden ve içeriğinden bahseder misiniz?
DBE Davranış Bilimleri Enstitüsü ile şirketlerin yönetim ve liderlik becerilerini geliştirmeleri konusunda önemli eğitim ve danışmanlık hizmetleri veren İngiltere merkezli The Forton Group işbirliğiyle oluşturulan DBE-FORTON Koçluk Okulumuz, ICF akredite profesyonel koçluk eğitimleri vermektedir.
The Forton Group, dünya çapında koçluk ve koçluk eğitimi, araştırma-geliştirme servisi, danışmanlık hizmetleri veren, alanında uzman bir liderlik gelişim firmasıdır. The Forton Group’un ICF – Uluslararası Profesyonel Koçluk Derneği akredite uluslararası koçluk ve liderlik eğitimleri tüm dünyada kabul görüp uygulanmaktadır.
“Profesyonel Koç” olmak isteyen bireylerin katılabileceği bu eğitimler, kurum içi koçluk sistemi kurmak isteyen kurumlara özgü olarak da planlanabilmektedir.
“Hedefim koç olmak değil, iş hayatımda veya özel hayatımda kullanabileceğim koçluk becerileri geliştirmek, kendimi keşfetmek, olumlu iletişim dili için yeni yaklaşımlar öğrenmek istiyorum” diyen herkes de bu eğitime katılarak iletişim becerilerini üst seviyelere taşıyabilir.
DBE-FORTON Koçluk Eğitimi 3 Modülden oluşur. Her modülün sonunda katılımcılara ICF onaylı “The Forton Group Koçluk Programı Sertifikası” verilir.
1.Modül: Dönüşüm
Amaç: Bireylerin liderlik ve koçluk becerileri konusunda farkındalık kazanmasını sağlamaktır. Bu iki günlük modülde liderlik koçluğu için önemli beceriler ediniliyor ve bir lider olarak koçluk stiliniz geliştiriliyor.
Süre: 2 gün uygulamalı sınıf eğitimi ve 4 adet grup süpervizyonu
2.Modül: Gelişim
Amaç: Yöneticilerin ve bireylerin bir koç gibi lidere dönüşme sürecinden sonra, liderlik ve koçluk becerilerinin kapsamlı olarak geliştirilmesini sağlamaktır.
Bu modülde, koçluk becerileri derinleştirilip, kendinizin ve diğerlerinin liderlik değerlerini keşfetmeniz sağlanıyor.
Çalışanların yaratıcılığını açığa çıkarmak, onlarda sorumluluk duygusu oluşturmak ve en iyi çalışanları elde tutmak için güven ilişkisi kurmaya ihtiyaçları vardır. Bu noktada koçluk becerileri oldukça önemli katkılar sağlamaktadır. Lider ve koç olarak yöneticilik yapmak, takımların olağanüstü performans üretmesinde, sonuç olarak da şirket verimliliğinde en etkili yöntemdir.
Süre: 3 gün uygulamalı sınıf eğitimi, 4 adet grup süpervizyonu, 4 adet birebir süpervizyon
3.Modül: Ustalık
Amaç: Bu modülde amaç, liderlik ve koçluk becerilerine sahip yöneticilerin ve bireylerin birer ustaya dönüşmesini, tüm bu becerilerini ustalıkla kullanmasını sağlamaktır.
Süre: 3 gün uygulamalı sınıf eğitimi ve 6 adet birebir süpervizyon
- Koçluk sisteminin kişilere ve kurumlara neler kattığından bahseder misiniz? Firmaların koçluk eğitimi alacağı firmalarda ne gibi özellikleri gözetmelerini önerirsiniz?
Koçluk Nedir? Ne değildir?
Koçluk, doğru sorularla danışanın zaten bildiği cevaplara ulaşmasını ve performansını geliştirmeyi amaçlayan, danışan ve koç arasında kurulan bir iletişim metodudur. Koçluk terapi değildir, sorun çözmeye odaklanmaz ve belli bir psikoloji/psikiyatri eğitimi gerektirmez. Koçluk, danışmanlık da değildir ve danışana öğüt vermeyi amaçlamaz, yol göstermez, bilgi aktarmaz, öneride bulunmaz.
“Koçlukta ilerleme sorularla yapılır.” Koç, doğru soruları sorar ve cevapları en etkin şekilde dinler. Koç, sorduğu soruların cevaplarını bilmez ve varsayımda bulunmaz. Koçluk, mentörlükden de farklıdır. Mentörlük, usta-çırak, abi/abla- kardeş gibi bir ilişkidir, işi bilen bilmeyene işi öğretir. Koç ise danışanına hiçbir bilgi aktarmaz, konuyu bilmesi de gerekmez. Bu nedenle profesyonel bir koç her konuda koçluk yapabilir danışanına. Önemli olan koçluk becerilerini kullanabilmesidir. Koç, soru sorma sanatında ustadır.
Koçluk Hizmeti Almak İsteyenlere Tavsiyeler:
- Öncelikle koçluk alacakları kişinin (koçun) ICF (Uluslararası Koçluk Federasyonu) onaylı bir eğitimden geçmiş olduğundan emin olmaları gerekir.
- Bu meslek Türkiye’de henüz çok iyi denetlenmiyor. Şu an Türkiye’de koçluk eğitimi almamış pek çok kişi koç olarak çalışmakta ve koçluk prensiplerine aykırı, etik olmayan uygulamalarla danışanları yanlış yönlendirmektedir.
- Seçilecek koçun eğitim almış olmasının yanı sıra koçluk pratiğinin de ne kadar olduğu önem taşımaktadır. Bunu da koçun sahip olduğu koçluk ünvanından anlayabiliriz.
- Koçunuzu seçerken önceden belirleyeceğiniz birkaç koç ile ya da hizmet almaya karar verdiğiniz koç ile bir ön tanışma görüşmesi yapmanız faydalı olacaktır. Koçunuza tam olarak güvenmezseniz alacağınız hizmet sınırlı kalır, çok verimli olmaz.
Artık koçluğun ne olup olmadığı konusunda hepimiz anlaşıyoruz. Meslek örgütünün, koçların, eğitimcilerin ve koçluk hizmeti alan kurumların da ortak inancı; koçluğun, “danışanlarımızın-müşterilerimizin kişisel ve profesyonel potansiyelini artırmak, danışanın hedeflerini bulmak ve netleştirmek, danışanın kendi çözüm ve stratejilerini ortaya çıkarmak” olduğudur.
DBE Kurucu Başkanı Emre Konuk’un dediği gibi “DBE’de Psikoterapiyi hiçbir zaman “hastalıkları tedavi etmek” diye görmedik. Koçluğa da iş yerlerinde yalnızca verimi artırmak için kazanılacak bir beceri seti olarak yaklaşmadık. Koçluğun arka planında 1960’ların İnsan Potansiyeli Hareketi (Human Potential Movement), İnsan Hakları da dahil, Avrupa ve Amerika’daki sosyal değişimleri hedefleyen ’68 olayları yatar. Adı “koçluğa” dönüşmüş olsa da, DBE-Forton işbirliği, daha iyi bir dünyayı arzu eden, değerli ve anlamlı bulduğumuz bir yaşam biçiminin, ‘yönetici-çalışan’ ilişki tarzının dile gelişidir. Herkesin herkese bir şeyleri dayattığı, kimsenin kimseyi dinlemediği, anlamaya çalışmadığı, ötekileştirdiği ülkemizde bu yaklaşımın bir antitez oluşturduğunu düşünüyoruz. Yani, bu açıdan baktığımızda “koçluk yaklaşımı” bizim için bir sosyal sorumluluk projesidir.”
- Neden Yöneticileriniz Koçluk Becerilerini Geliştirmeli?
Koçluğu uygulayan şirketler yani özellikle kritik yönetici pozisyonlarına koçluk becerisi kazandıran ve koçluk yaklaşımıyla yöneten yöneticilere sahip şirketler yapılan araştırmalara göre 6 kat daha verimli oluyor.
Bugünün değişken ortamında, ancak iyi ilişkiler işgücünü bir arada tutabiliyor.
Sıklıkla söylenen şey; kişiler organizasyonlara katılır ama yöneticilerini terk eder. Organizasyonlar ne zaman ki koçluk becerilerine sahip koçvari (Coach like) yöneticiler yetiştirirler o zaman bağlılığı yüksek çalışanlar ile bugünün temel stratejik zorluklarını aşabilirler.
Yararları:
- Çalışan bağlılığının artması
- Personel devir hızının ve işe gelmemenin azalması
- Verimlilik ve performansın artması
Koçluk ve mentorluk genellikle insanların gelişiminde en etkin yöntem olmaktadır.
Koçluk için “yaşamı değiştiren” terimi yaygın olarak duyulur çünkü –genellikle de ilk defa- insanlar doğru dinlendiğini, anlaşıldığını ve değer verildiğini hisseder. Bunun gücü istenirse yaşamı değiştirir.
Bugünün en başarılı kurumlarının hemen hepsinin, bir birey olarak en iyi olabilmek, takımlarına değer katmak ya da onları geliştirmek için Yönetici Koçları vardır.
Koçluk, sizin kafanızı karıştıran durumları, kendini dahil etmeden anlayabilen, tarafsız ve bağımsız bir kişiyle konuşarak çözümleme yöntemidir. Profesyonel Koçlar, size ne yapacağınızı söylemeden ya da yapmanız gerekeni sizin için yapmadan sizi desteklemek üzere eğitilmişlerdir.
Eğer;
- Karmaşık meseleleri çözmek
- Takımınızı etkin bir şekilde yönetmek
- Sıkı performans teslim tarihleri vermek
- İşinizi büyütmek
gibi konularla mücadele ediyorsanız, profesyonel koçunuz sizi sandığınızdan daha hızlı ve daha kolay bir şekilde daha ileriye götürecektir.
- Bireysel Koçluk Seanslarından bahseder misiniz? Süreç nasıl işliyor?
DBE - Forton Koçluk Okulu olarak bireysel koçluk hizmetimizin kapsamını, kişinin içinde bulunduğu durum ve kurumun beklentilerine göre farklı şekillerde geliştirebilmekteyiz:
- Yetkinlik/ Beceri Geliştirme Odaklı
- Performans Geliştirme Odaklı
- Ajanda Odaklı
Koçluk alacak kişiler için hangi yaklaşım ya da yaklaşımların izleneceğine proje başlangıcında karar verilir ve buna göre devam edilir.
Koçluk süreci 3 ana adımda yürütülüyor;
- Hedef Belirleme Görüşmesi
Bu aşamada, koçluk süreci boyunca izlenecek yolun belirlenmesi amaçlanır. Yani;
- Kişinin talep ve beklentilerinin tanımlanması
- Koçluk sürecinin kapsamının belirlenmesi
- Geliştirilmesi gereken alanların ve kişiye uygun yöntemlerin belirlenmesi
- Kişisel Profilin oluşturulması
- Koçluk sürecinin hedeflerinin ve başarı kriterlerinin tanımlanması
- “Aksiyon ve Gelişim Planının” geliştirilmesi
- Görüşme sıklığının ve iletişim yöntemlerinin belirlenmesi
2. Uygulama ve Süpervizyon
Bu aşama, koçluk sürecinin uygulanmasıdır. Yani;
- Aksiyon planında belirlenen tarihlerde koç ve kişinin online platformda -ki bu Skype yada zoom meeting olabilir- bir araya gelerek online görüşmeler ile “Gelişme Planının” uygulanması
- Aksiyon Planında belirlenen, gerçekleştirilmesi gereken aksiyonlarının kişi tarafından gerçekleştirilmesi
- Bu süre içinde kişinin motivasyonu ve gelişimi için gerekli olan desteğin kişiye e-posta, whatsApp ve telefon görüşmeleri aracılığı ile verilmesi, uygulamanın takip edilmesi
3. Değerlendirme
Bu aşamada, başarı kriterlerinin periyodik olarak değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.
- Hedef belirleme görüşmesinde belirlenen “Başarı Kriterleri” doğrultusunda, süreç bazında periyodik değerlendirmenin yapılması
- Aksiyon planı ve hedefler doğrultusunda, hedef bazında değerlendirmelerin yapılması
- Hedeflerin gerçekleştirilemediği durumlarda, alternatif destek programlarının, hedeflerin ve aksiyon planının revize edilmesi
- Neden DBE – Forton Koçluk Okulunu Seçmelisiniz?
Davranış Bilimleri Enstitüsü’nün 35 yıllık terapi tecrübesi ile kökü çözüm odaklı terapiye dayanan koçluğu harmanlayan ve uygulanabilir, çözüm odaklı, pozitif ve ölçülebilir etkili davranış ve tutum değişiklikleri yaratarak sonuçlara ulaştıran bir programdır.
Aynı zamanda 15 yıl önce The Forton Group tarafından yaratılan tek liderlikle ilgili ve ilk ICF tarafından akredite edilen koçluk programıdır.
Forton Group Profesyonel Liderlik Koçluğu Modeli olan bir okul. Dolayısıyla Liderlik Gelişimime odaklı farklı ürün ve hizmetleri de var.
Hem çalışan bağlılığı hem de duygusal zekaya sahip liderlik için nöro-bilimde yapılan çalışmalar, başarılı kurumlar oluşturabilmede ve çalışanlardan en yüksek verimi almada, koçluk yaklaşımını sergileyen liderlerin değerini ortaya koyuyor.
Yaklaşımımız, insanların yapabileceklerinin en iyisini yapabilmelerini, güçlü takımlar kurmalarını, kültürel değişimi ve çalışan bağlılığını geliştiren duygusal zeka liderliğini desteklemektedir.
Forton Yöneticilere Akredite Liderlik/Koçluk Eğitimi, koçluk becerilerini güçlü bir iletişim aracı olarak kullanma ve liderlik yeteneklerini geliştirme amacıyla, performansı artırmak üzere tasarlanmıştır.
Yapılan çalışmalar, koçluk becerileri gelişmiş, duygusal zekâyı etkin şekilde kullanabilen liderlerin çalışma ortamında bağlılık ve aidiyet duygusu yaratabildiklerini, verimliliği ve inovasyonu sağlayabildiklerini gösteriyor.
Kısaca; DBE-Forton Koçluk Okulu, koçluk yaklaşımının iş ortamına entegre edilmesinde ve duygusal zekayı daha etkin kullanabilen yöneticiler yetiştirilmesinde kurumlara destek oluyor.
Eğitimimizin yüzde 80 i uygulama içeriyor. Bu nedenle de max 12 kişi ile ve 2 eğitmen ile yapıyoruz eğitimi. Yetişkin öğrenme modellerine uygun olarak beceri öğrenmeye yönelik, birebir yaptırarak ve anında geribildirim vererek öğrenmeyi ve beceriyi geliştirmeyi sağlıyoruz.
Modelimiz öyle ki her konuda koçluk yapmanın anahtarını öğretiyoruz, siz eğitimi aldıktan sonra ister kariyer koçu, ister yönetici koçu, vb çalışabilirsiniz. Şablonik değil esnek bir model. Çok sayıda uygulanabilecek araç var, bu araçları her türlü durumda deneyip uygulayabilirsiniz.
Sınıf Eğitimlerinin dışında öğrenilen bilgi ve becerilerin pekişmesini ve deneyimlenmesini sağlayan supervizyonlar var. Supervizyonlar hem grup hem birebir anında geri bildirimli olarak yapılıyor.
- Değişen Dünya Dinamikleri Koçluk Eğitimlerinde Neleri Değiştirecek?
Yeni normalimizde online her daim olmazsa olmazımız olacak.
Dolayısıyla Pandemi günlerinde de daha çok online eğitim, online koçluk seansları ve ücretsiz koçluklar gündeme geliyor. DBE olarak buna hızlıca adapte olduk ve online seanslar/ koçluk görüşmeleri yapıyoruz.
Online eğitimler ise İngiltere’de Forton merkezde senelerdir var bizde de çok yakında aynı içerik ve uygulamalarla online yapılıyor olacak.
Online versiyonunda da interaktif yapılıyor eğitim. Koçluk Eğitimlerimizde uygulamalar çok ağırlıklı, beceri öğretiyoruz çünkü. Bu yüzden bizim için önemli online platformda da uygulamaları yapmak ve eğitimi interaktif yapmak. Aslında çok bir riski yok online olarak yapmanın, ancak bazı katılımcılar odaklanmakta zorlanabiliyor, bu nedenle daha fazla güne eğitimi. Bir tam gün bilgisayar başında olmak zor olabiliyor.
Birebir koçlukta ekstra bir risk yok. Birebir koçluk hala çok önemli - özellikle liderler ve yöneticiler için.
Biz özellikle Liderlik Koçluğu konusunda çok çalıştığımız için Liderlikle ilgili olarak bu dönemde liderliğin neye benzediğini düşünmede bir kayma oldu - “herkese uyan tek liderlik” artık doğru değil. İş dünyası değişti; liderlere yönelik talepler değişti ve değişmeye devam ediyor. Her lider, kendi tarzlarını kullanarak, kendi özel liderlik davranışlarını benimseyerek benzersiz bir şekilde başarılı olabilir. Bu nedenle, bunu yapmak, esnek ve çevik kalmak için bireysel, kişiselleştirilmiş, sürekli öğrenmeye / adaptasyona ihtiyacımız var. Koçluk, kitle eğitimine kıyasla bu öğrenme yaklaşımına çok uygundur.
- Dönüşüm Sürecinde Koç Hangi Yeni Becerilere İhtiyaç Duyacaktır?
Koçların ihtiyacı olan yeni yetenekler/becerilere baktığımızda: iş dünyası değişiyor bu nedenle daha fazla koçvari liderlere ihtiyacımız var, liderlerin daha kolektif, dolu ve cazip insanlar olması gerekiyor. Koçların ise koçluk yaparken bu stil için rol model olması gerekiyor. Koçların artık bilgi ve deneyimini paylaşırken daha cesaretli olması gerekiyor. Daha esnek ve adaptif olmamız gerekiyor.
Sanal iletişim, teknolojik yatkınlık, online platformlara ve çalışmaya kanalize olma becerisi çok kritik olacak.
Koçluk yaparken kullanacağımız becerilere baktığımızda pek çok beceri aynı olsa da birebirde başka online da başka beceriler de öne çıkacak. Mesela online uygulamalarda uyaranlar çok olabilir. Danışanı dinlemek, orada olmak daha zor olabilir, bunu pratik etmeli ve bu becerisini geliştirmeli profesyonel koçlar.
Sosyal zekaya ihtiyaç duyacak koçlar, duygusal zeka zaten vardı ama görmek bilmek de önemli olacak.
- 2021 yılında firmanıza eklediğiniz veya ekleyeceğiniz yeni koçluk eğitim programlarınız var mı? Bu programlarla neyi hedefliyorsunuz? Hedefleriniz nelerdir?
DBE-FORTON Koçluk Okulu bünyesindeki Koçluk Eğitimlerimize “Takım Koçluğu” Eğitimi de eklendi. Bu eğitim de yine işbirliğinde olduğumuz The Forton Group eğitimlerinden ve yine ICF Akredite bir eğitim.
Ayrıca “Üst Yönetim için Grup Koçluğu Programı” hazırladık. Bu programın amacını da şöyle açıklayabilirim:
• Kurum yönetici ve ekiplerinin gelişim ve etkileşim alanları ile ilgili davranış değişikliğini sağlamak
• Yönetici, ekip ve birim yetkinliklerinin gelişmesini amaçlamak
• Liderlik ve pozisyona özel tutum ve tarzlarına yönelik bilgilerini geliştirmek
• Yetkinliklerinin gelişmesiyle kurum kültürünü pekiştirmek
• Çalışanların özelliklerini fark ederek onları geliştiren anlayışını oluşturmak ve yerleştirmek
Yanı sıra yine uzmanlığımızdaki konulardan biri olan “Kariyer Danışmanlığı ve Koçluğu” çalışmalarımız hız kazanacak. Lise ve üstü eğitim düzeyindekiler için yaptığımız çalışmaları anaokulundan itibaren çocukların yeteneklerinin ilk belirlenmeye başlayacağı zamanlardan itibaren yapabileceğimiz araçlarımız geliştiriliyor, artık çok daha küçük yaşlardan itibaren çocukların yeteneklerini ortaya çıkarıp en doğru şekilde yönlendirilmelerini ve desteklenmelerini sağlayabileceğiz.
Kurumlar geldiğimiz noktada “Yetenek” arıyor. Yetenek dediğimiz şey 3-15 yaş arasında gelişiyor. Yeni beyin araştırmaları diyor ki bebekler yetenekleriyle doğuyor, kullanılmayanlar köreliyor, kullanılanlar güçleniyor. Dolayısıyla bu yetenekler ne kadar erken yaşlarda fark edilir ve güçlendirilirse çocuk o kadar yetenekli oluyor. Standart eğitim sisteminin içinde yeteneklerimiz köreliyor ne yazık ki. Bu nedenle eğitim kurumlarının, eğitimcilerin de birer profesyonel koç olarak yaklaşımı çok önemli.
Ancak koç gibi ebeveynler, koç gibi öğretmenler, koç gibi yöneticiler yetenekleri fark eder, besler, geliştirir ve kullanır.
Bu doğrultuda aslında yetenekleri çok küçük yaşlardan fark etmek ve doğru yönlendirmek önem kazanıyor. Bu amaçla da eğitim sistemine koçluğu adapte edebilmek için “Öğretmenler için Koçluk Eğitimleri” açıyoruz. Daha önceki profesyonel koçluk eğitimlerimize katılan öğretmenler bu becerilerini kullandıklarında öğrenciler üzerinde çok etkili sonuçlar aldıklarını belirttiler ve çok faydasını gördüklerini söylediler hep. Biz de programı biraz da onlara özel hale getirerek öğretmenler/eğitimciler özelinde yapmayı planladık. Eminim ki çok isabetli bir başarı sağlayacağız bundan. Çocuklar bizlerin geleceği, öğretmenler de çocukların doğru gelişimi ve desteklenmesi konusundaki en kritik görevdeler. Buna yaratacağımız pozitif katkı bizi çok mutlu edecek.
- Sektörün şu anda en önemli gündem maddesi nedir? Varsa sorunlarınızın çözümüne yönelik öneri ve beklentileriniz nelerdir?
Koçluk bir meslek olarak çok yeni olmasına rağmen hızla gelişmekte olan, pozitif etkileri kısa sürede görülmeye başlanan, popüler ve merak uyandıran bir meslek oldu. Hatta bu popülerlik birtakım kişilerin eğitim almadan “koçluk yapma” iddiasıyla gündeme gelmesine ve hatalı uygulamalara neden oldu ne yazık ki. Ancak artık Koçluğun, MYK (Mesleki Yeterlilik Kurumu) tarafından Resmi Gazetede yayınlanarak meslek ilan edilmesi ile standartları belli oldu. Yasal bir zemine oturan koçluk mesleği nezdinde, zaman içerisinde denetimlerin artarak hatalı uygulamaların önüne geçileceğine inanıyorum.
Bu konuda ICF’in ve ICF Türkiye’nin çok değerli çabaları var. Koçluk alacak kişilerin de, bir koçta hangi kriterleri aramaları gerektiği konusunda bilinçlenmeleri ile yanlış uygulamaların yada eğitimsiz koçların sayısının azalacağını ümit ediyoruz.
-------------------------------------------------
PROFESYONEL KOÇLUK İLE İLGİLİ ARAŞTIRMA SONUÇLARINDAN DİKKAT ÇEKİCİ SONUÇLAR…
KOÇLUK - FAYDA
ICF Global Koçluk Müşteri Araştırması’na göre;
- Profesyonel koçluk hizmetinden yararlanan şirketlerin bu konuda yaptıkları yatırımın 7 katı kendilerine geri dönmüş.
- Bireysel koçlukta bu oran 3.44 katı.
Koçluk desteğinin verildiği şirketlerdeki olumlu gelişmelerden bazıları ise şöyle;
- Verimlilik artışı %53
- Kalite artışı %48
- Kurumsal yapının güçlenmesi %48
- Müşteriye sunulan hizmet kalitesindeki artış %49
- Müşteri şikayetlerinde azalma ve tarz farklılığı %34
- Koçluk desteği sunulan yöneticileri bünyede tutma oranı artışı %32
- Maliyetlerde azalma %28
- Karlılıkta artış %22 olduğu tespit edilmiştir.
Bir İngiliz şirketi olan Manchester Inc. Tarafından yapılan bir araştırmaya göre;
Yöneticilerin;
- % 77’sinde astlarıyla iyileşme
- % 61’nde iş tatmininde artış
- % 67’sinde takım çalışmalarında artış
ICF Türkiye’nin 2014 yılında IPSOS Türkiye’ye yaptırdığı Koçluk Araştırması’na göre Koçluk şirketlere/çalışanlara ne gibi faydalar sağlıyor?
- Çalışanların “kendilerine yatırım yapıldığına, kendilerini değerli hissetmelerine” ve bu yatırımın karşılığını verebilmek için sorumluluk duymalarına sebep oluyor.
- Kendini tanıma ve yüzleşme sağlıyor.
- Bireysel farkındalığın artmasını sağlıyor.
- Ozel hayat & iş hayatı dengesini doğru kurabilmeyi öğretiyor.
- İş hayatına dair önemli noktalarda gelişim (zaman planlamasını doğru yapabilme, yönetim becerilerinin gelişmesi, diğer çalışanlar ile etkin ve etkili ilişkiler kurabilme, hedef belirleme, kariyer planını doğru yapabilme, sunum becerilerini geliştirme gibi) sağlıyor.
- Kritik süreçlerde destek (Görev değişiklikleri, terfi, atanma gibi önemli ve kritik süreçlerinde kişiye yol göstermesi, yardımcı olması gibi) oluyor.
DBE Kurumsal Ölçme / Değerlendirme ve Eğitim Merkezi
Bizi Arayın Eğitmenlerimiz
Benzer İçerikler :
İş yerindeki uzun süreli stres, yavaş yavaş sizi içine çeker ve hem ruhsal hem de fiziksel olarak hasta etmeye başlar. Bir süre sonra hayata karşı isteksiz, ...
Yetenek Yönetimi Yetenek Türkçe sözlükte: Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç ve kapasite. Eğitim biliml...
Epey oluyor, büyük bir şirketler grubunda çok başarılı bir geçmişe sahip olan, üst düzey yönetici bir danışanım, güven yitimi, panik atakları ve depresif...
Kontrol Odağı Kuramı, Amerikalı psikolog Julian Rotter tarafında 1954 yılında ortaya atılmıştır. Kontrol Odağı, kişilerin davranışları ile bu davranışların ...
İlginizi Çekebilir :
Kişilik Özelliklerinin İş Hayatındaki Önemi Her bireyin kişilik özellikleri farklılık göstermektedir. Bireylerin kişilik özellikleri iş hayatında kişinin ...
“En ilerici ve yenilikçi şirketler bile henüz hangi sistemin ne kadar işe yaradığını tam olarak çözebilmiş değiller. Yöneticilerin en uygun çalışma ...
Yetişkin öğrenme teorisi, ölçülebilir öğrenme amaçları ve geniş uygulama fırsatları üzerine kuruludur. Birçok profesyonel Öğretim Tasarımcısı ADDIE modelini ...
Tarihsel olarak iş stratejileri, üretim ve iş çıktısına odaklanmıştır. İnsan sermayesi amaca ulaştıran adımdan fazlası olarak görülmemiştir. Tim ...