Çalışanların Ruh Sağlığını Korumak: İK’ya Düşen Roller?
Çalışan Memnuniyeti araştırmalarında en çok sorgulanan konular; Fiziksel Çalışma Ortamı, Psikolojik Çalışma Ortamı, İlk Yönetici, Üst Yönetim, Ücretlendirme ve Takdir, Kariyer Gelişimi, Kişisel Gelişim, İş Tatmini, İş-Özel Hayat Dengesi, Kurum içi İletişim, Çalışan Bağlılığı ve bunun gibi konulardır.
Bunlar bir çalışanın mutlu, bağlı ve memnun çalışmasını sağlayan etmenlerdir. Özellikle bağlılık ile performans arasında ciddi bir korelasyon olduğunu biliyoruz. Bağlı çalışan tüm performansı ile çalışır, bağlı olmayan işe gelip gider ama tüm performansıyla çalışmadığı gibi bir de her şeyden şikayet eder. Memnuniyet ile Bağlılık aynı şey değildir, memnun olan bağlı, bağlı olan memnun olmayabilir. Bağlılık daha duygusal bir şeydir.
Hem yöneticilerin hem de İK’cıların özellikle en dikkat etmesi gereken şey adaletli olmaktır. İK’cılar sistem kurarken açık, adil ve savunulabilir sistemler kurmaya özen göstermelidir.
Çalışanlarda bağlılığı en çok etkileyen ilk yöneticidir. Biliyoruz ki çalışanlar şirkete bağlanmaz yada şirketi terk etmez aslında yöneticisine bağlanır yada yöneticisini terk eder.
Bununla birlikte çalışma ortamındaki arkadaşlıklar da bağlılığı ve mutluluğu etkiler. İyi arkadaşlıklarımız varsa daha keyifli çalışırız ve onları terk etmek istemeyiz. Aynı ailemizi terk etmenin zor olması gibi.
Ayşegül Horozoğlu - DBE Kurumsal Gelişim Merkezi Yöneticisi
DBE Kurumsal Ölçme / Değerlendirme ve Eğitim Merkezi
Bizi Arayın Eğitmenlerimiz
Benzer İçerikler :
İster üniversiteden yeni mezun olun ister 20 yıldır iş dünyasının içinde olun, yeni bir işe başlamak göz korkutucu olabilir. Yeni bir çalışma ortamına...
İş yaşamında, çalışanların yoğun stres altında olmasının hem bireysel hem de kurumsal birtakım sonuçları vardır. Stresin bağışıklık sistemini zayıflatara...
Bir çalışan liderlik basamağına terfi ettiğinde coşkuyla, iyimserlikle ve büyük bir motivasyonla yola çıkar. Bu süreçte ondan yeni sorumluluklar üstlenmesi ve ...
Türkiye’de firmaların Koçluk konusuna yaklaşımı birkaç sene önce biraz merak ve yenilik arayışının getirdiği çok da bilinçli olmayan bir şekilde başladı. ...
İlginizi Çekebilir :
“Dijitalleşme sürecinde kurumlar kimi zaman empati kurmayı ihmal edebiliyor. Farkında olmadan hem müşterileri hem de çalışanları değersiz ve anlaşılmamış ...
Karar ağacı, tüm karar alternatiflerini ve verilecek kararların olası sonuçlarını görmeyi kolaylaştıran akış şemaları veya diyagramlardır. İş süreçlerinde,...
Türkiye’nin içinde bulunduğu Doğu Avrupa Bölgesi’ndeki şirketlerin büyük bölümü koçluk ve liderlik eğitimlerine yılda yaklaşık 69 milyon dolar ...
Değişime uyum sağlamak hayatın her alanında zorlayıcı olabilir. Konu bir şirketin iş süreçlerini değiştirmek olduğunda ise hem liderleri hem çalışanları ...