Kurumsal Gelişim Merkezi

ÇALIŞANLARIN MOTİVASYONUNU ARTIRMAK İÇİN STRATEJİLER

Bir şirketin başarılı olabilmesi için en temel etkenlerden biri, çalışanların motivasyonudur. Çalışanlarınızın potansiyelini en iyi şekilde gerçekleştirebilmeleri, üretkenliklerini artırabilmeleri onların motivasyonlarına bağlıdır. Motivasyonu sürekli yüksek tutmak ise bir işveren veya yönetici için en zor işlerdendir. Bunun için sürekli çaba göstermek gerekir.

Çalışanların motivasyonunu kaybetmelerinin birçok nedeni olabilir ve böyle durumlarda yöneticiler çalışanlarını motive edebilmek için çeşitli liderlik becerilerini kullanmalıdır. Bu süreçte birden çok faktörü göz önünde bulundurarak hareket etmelisiniz. Motivasyon ve ilham, diğer tüm duygular gibi zaman zaman artıp azalabilir. Bu süreçte yöneticiye düşen görev, çeşitli stratejiler belirleyerek hem uzun hem kısa vadede çalışanların motivasyonunu yüksek tutmaktır. Aşağıda bahsedilen stratejileri uygulamak, şirketinize uzun vadede başarı getirecek, çalışanların motivasyonunu ve performansını iyileştirmenize yardımcı olacaktır.

1. ŞİRKETİNİZİN VİZYONUNU VE HEDEFLERİNİ AÇIK ŞEKİLDE PAYLAŞIN

Çalışanlarla paylaştığınız kurum hedefleri; spesifik, gerçekçi ve biraz da zorlayıcı olmalıdır. Çoğu çalışan kolay ve sıkıcı bir iş yapmak yerine ilginç ve zorlu bir iş ister. Bu süreçte yönetici olarak otoriter bir rol yerine, bir danışman rolünde çalışanlarınızla iletişim kurmaya özen gösterin ve zorlayıcı görevlerde yol gösterici olun.

2. ÇALIŞANLARI NELERİN MOTİVE ETTİĞİNİ ÖĞRENİN

Çalışanları motive etmenin ilk adımı, onları motive eden şeyin ne olduğunu bulmaktır. Ayrıca özerklik, tanınmak, başarı fırsatları yakalamak, kariyer gelişimi gibi fırsatlar da çalışanları motive eder. Çalışanları motive etmenin bir diğer harika yolu ise, eğitim almalarına imkân tanıyarak sürekli gelişim göstermeleri için onlara fırsatlar sunmaktır.

3. ÇALIŞANLARDAN GERİ BİLDİRİM ALIN

Çalışanları geribildirim vermekte cesaretlendirmek, onların motivasyonunu artırmanın bir diğer yoludur. Çalışanlarınızın sunduğu öneriler sayesinde uygulamaya geçirilen fikirler için onlara küçük ödüller verebilirsiniz. Çalışanlar bu sürece ne kadar dâhil olursa, kendilerini o kadar motive hissedeceklerdir. Böylece çalışanlar, görüşlerine değer verildiğini ve yönetim tarafından takdir edildiklerini, şirket başarısına değerli bir katkıda bulunduklarını hissedeceklerdir.

4. OLUMLU BİR ÇALIŞMA ORTAMI YARATIN

Ofisin fiziksel koşullarını, çalışanların daha mutlu ve motive çalışabileceği şekilde düzenlemelisiniz. Çoğu insan floresan ışıkları altındaki küçük bölmelerinde oturup çalışmaktan memnun değildir. Bu yüzden ofisi daha çekici hale getirmenin yollarını aramalısınız. Bu süreçte çalışanlarınızdan fikir alabilirsiniz. Bitkiler almak, çalışanların eğlenebileceği alanlar oluşturmak, onlar için farklı çalışma alanları oluşturmak gibi küçük değişikliklerle büyük farklar yaratabilirsiniz.

5. ÇALIŞANLARLA ETKİLİ İLETİŞİM KURUN

Bir yöneticiyi başarılı bir lider yapan en önemli özelliklerden bir diğeri de etkili iletişim kurabilmesidir. Günümüzün çalışma koşullarında bir çeşit e-posta kültürü oluştu fakat bir yönetici olarak yüz yüze iletişim için de vakit ayırmalısınız. Çalışanlarınızın değerli bireyler olduğunu, onları önemsediğinizi anlamalarını sağlamalısınız. Aynı ekibin parçası olmak, birbirini gerçekten tanıyan bireylerin bir arada olmasını gerektirir. Siz de bir lider olarak bu ekibin hem yöneticisi hem de bir üyesi olduğunuzu hissettirebilmelisiniz.

6. İYİ PERFORMANSI TAKDİR EDİN

Şirketinizde görmek istediğiniz davranışları ve performansıödüllendirmek hem çalışanlarınızın motivasyonunu yükseltir hem de size ve şirkete olan bağlılıklarını artırır. Böylece çalışanlar bireysel çabalarının şirketin başarısını nasıl etkilediğini görmekten gurur duyar ve emeklerine değer verildiğini hissederler.

7. ÇALIŞANLARIN REFAHINA ÖNCELİK VERİN

Mutlu ve sağlıklı çalışanlar daha fazla motive olurlar. Çalışanlarınızın yeterince dinlenebildiğinden ve kendilerine zaman ayırabildiğinden emin olmalısınız. Motivasyona tükenmişlikten daha çok zarar verebilecek başka bir şey yoktur. Uzun saatler çalışılması gerekiyorsa bile bu süreçte çalışanlarınızın yeteri kadar beslenebildiğinden, düzenli aralıklarla mola verdiklerinden emin olun. Bol su ve sağlıklı atıştırmalıklar gibi ikramlarda bulunabilirsiniz.

8. ÇALIŞANLARIN İŞ-ÖZEL YAŞAM DENGESİNE SAYGI DUYUN

Çalışanlarınızın iş dışında da bir hayatı ve sorumlulukları olduğunu unutmayın. Bir yönetici olarak çalışanınızın aşırı stresli veya tükenmiş hissettiği durumlarda onlara karşı destekleyici olabilmeniz önemlidir. İş ve özel yaşam dengesinin korunması için çalışanlarınıza esnek çalışma saatleri, uzaktan veya evden çalışma fırsatları sunabilirsiniz.

9. ÇALIŞANLARIN İNİSİYATİF ALMALARINA İZİN VERİN

Çalışanlar işyerinde, özerklik ve bağımsızlığa sahip olmak isterler. Bu yüzden çalışanlarınızın iş yüklerini kendi kendilerine yönetmelerine izin vermelisiniz. Bu, ekip üyelerinizin üretken olduklarını hissettikleri zaman aralıklarında çalışmalarını sağlayacaktır ve iş verimini artıracaktır. Ayrıca bu şekilde onların yeteneklerine ve bilgi birikimlerine saygı duyduğunuzu göstermiş olacaksınız. Çalışanlara işleri üzerinde sorumluluk vermek onların kendilerini daha değerli hissetmelerini sağlar ve böylece uzun vadede motivasyonlarını korumalarına destek olursunuz.

 

KAYNAK
McGregor L., Doshi N., (9 Nisan 2020). How toKeepYour Team Motivated. Harvard Business Review.

DBE Kurumsal Ölçme / Değerlendirme ve Eğitim Merkezi
Bizi Arayın  Eğitmenlerimiz

Benzer İçerikler :

ENDÜSTRİ 4,0’A HAZIR MIYIZ?

TDK “devrim” kelimesini, belirli bir alanda hızlı, köklü ve nitelikli değişiklik olarak tanımlar. Bu açıklamada nitelikli kelimesini akılımızda ...

Duygusal Zeka Neden Önemlidir ?

Duygusal zeka, hem kişinin kendi duygularının farkında olması, duygularını ifade ve kontrol edebilme kapasitesidir hem de kişilerarası ilişkileri ustaca ve ...

Mobbing

Mobbing kelimesi Latince’de psikolojik ve duygusal şiddet, baskı, kuşatma, taciz etmek, rahatsızlık ve sıkıntı vermek anlamına gelir. İş yerinde bazen ...

İŞ YERİNDE GÜVEN KÜLTÜRÜNÜ OLUŞTURMA STRATEJİLERİ

Sağlıklı ilişkilerin temelinde güven vardır. En genel tanımıyla güven, bir tarafın diğerinin eylemlerinin ve aldığı kararların doğruluğuna inanmasıdır. İki ...

İlginizi Çekebilir :

Doğru İşe Doğru Adam: Eleman Seçimi Sürecinde Psikometrik Testler

“Verimli, güvenilir ve dürüst çalışanlardan oluşan bir iş gücünü oluşturmanın en hızlı, en ucuz ve en kolay yolu nedir?” En iyi düzeyde...

İşe Alımda Çoklu Zeka Kuramı

“Aslında herkes dâhidir. Ama siz kalkıp bir balığı ağaca tırmanma yeteneğine göre yargılarsanız, o balık  tüm hayatını aptal olduğuna inanarak...

ÇALIŞANLARIN PSİKOLOJİK POTANSİYELİ BAŞARIYI NASIL ETKİLİYOR?

Yaşamımızda meydana gelen olumlu ve olumsuz deneyimlerden, kimin, ne kadar etkilendiğini belirleyen faktör, psikolojik potansiyel olarak tanımlanabilir....

SOSYAL SORUMLULUK MU, SOSYAL ZORUNLULUK MU?

Sosyal sorumluluğun toplumsal refaha çok büyük katkısı vardır.  Günümüzde pek çok kurum ürettiği ürün, verdiği hizmet ve sunduğu kalitenin yanı sıra ...