Çalışanı Motive Etmek İçin Yapılan 3 Büyük Yanlış
Son dönemde sürdürülebilir başarı çok moda bir deyiş oldu. İnnovasyondur, teknolojidir, pazarlamadır seferber oldu da, insan odağı hep atlandı. İşin özü, inovasyonu da teknolojiyi de yaratacak olan çalışanların motivasyonunun sürdürülebilir ve içten olmasıdır. Kurumların personellerini motive edeyim derken en çok yaptıkları 3 hata şöyle sıralanıyor.
YANLIŞ 1: Maddiyatı Motivasyon Unsuru Sanmak
Maaş, prim ve parayla İlgili her şey hijyen faktörüdür. Olmazsa sorun vardır, olursa sorun yoktur. Bir çalışanın maaşını artırmak onu belki 1*2 haftalığına motive eder. 2 hafta İçerisinde parayı harcayacak yeni bir yer bulur ve yükselen hayat standardına göre yeniden daha fazla paraya ihtiyaç duyar. Bu durumda performansta bir değişiklik olmaz.
YANLIŞ 2: Tehdit ve Ceza ile Motive Etmeye Çalışmak
Çalışanları 30 sene öncesinden kalma çocuk yetiştirme alışkanlıkları İle yola getirmeye çalışmak, tehditle-cezayla İşe bağlanmalarını ve daha çok çalışmalarını beklemek artık bir hayaldir. Bu tür uygulamalar çalışanları korku psikolojisine sürükleyerek motivasyonlarını ve performanslarını daha da düşürür.
YANLIŞ 3: Bireylere Özel Davranmamak
Özellikle büyük ölçekli kurumlarda çalışanlar İçin yapılan tüm organizasyonlar (piknik, yemek vb.) yüksek motivasyon unsuru zannedilse de bu tür uygulamaların İşe yönelik motivasyona neredeyse hiç etkisi yok.
Küçük veya büyük ölçekli olsun, bir kurumda (on bin çalışan dahi olsa) bireye özel davranılabilir. insan kaynakları ve üst yönetimin ulaşamadığı noktalarda her çalışanın kendi ilk yöneticisi bu bireysel ilgi ve iletişimi sağlar.
Tüm kurumların hedefi motivasyonu yüksek, verimli çalışanlara sahip olmak. Fakat kimisi çalışanları motive etmek adına ya hiçbir şey yapmıyor, ya da yaptığı yanlış uygulamalara çalışanı motive değil demotive ediyor. İnsan kaynakları ise halen çok eski yönetmeleri kullanıyor. Çalışanın motivasyonunda kendi yöneticisinin ve üst yönetimin tavrı önemli rol oynuyor.
DBE Kurumsal Ölçme / Değerlendirme ve Eğitim Merkezi
Bizi Arayın Eğitmenlerimiz
Benzer İçerikler :
Son dönemlerin popüler kavramlarından biri olan “Mindfulness” yani Türkçe’ye çevrilmiş hali ile “Bilinçli Farkındalık”ın kökeni ...
Kontrol Odağı Kuramı, Amerikalı psikolog Julian Rotter tarafında 1954 yılında ortaya atılmıştır. Kontrol Odağı, kişilerin davranışları ile bu davranışların ...
İnsan zekası; soyut düşünme, algılama, yargılama, sonuç çıkartma ve akıl yürütme kapasitesini ifade eden birçok düşüncesel yeteneğin karışımı olarak...
“Günümüzde sosyal medya platformları hayatlarımızın vazgeçilmez bir parçası haline geldi. Kontrolsüzce kullanıldığında bize hem psikolojik hem de ...
İlginizi Çekebilir :
Bir çalışan liderlik basamağına terfi ettiğinde coşkuyla, iyimserlikle ve büyük bir motivasyonla yola çıkar. Bu süreçte ondan yeni sorumluluklar üstlenmesi ve ...
İş hayatında mutlu olmak aynı zamanda başarıyı da beraberinde getiriyor. Yapılan işin sevilmesi, kendi yeteneklerine uygun ve sahip olunan değerlerle örtüşen ...
Geçtiğimiz hafta, zihnin, içinde bulunulan zaman, mekân ve diğer koşullardan uzaklaşarak düşsel alanda gezinmesi üzerine konuşmuş; araştırmalara göre...
İş yerinde iş birliğini ve verimi artırmanın en önemli yollarından biri, çalışanların arasında açık bir iletişim sağlamaktır. Çalışanlar fikirlerini paylaşma...