Çalışan Bağlılığı Oluşturmak İçin Yöneticiye Odaklanın!
Kurumunuzda Çalışan Bağlılığı oluşturmak için ne yapıyorsunuz?
Eminim birçok firma yaptıkları Çalışan Memnuniyeti ve Bağlılığı araştırmalarından bahsedeceklerdir. Böyle bir araştırma çalışması yapmak güzel bir başlangıç... Peki sonra?
Unutmayın sadece ölçümleyerek bağlılık oluşturamazsınız.!
Öncelikle çalışanları 3 kategoride ele alabiliriz:
BaÄŸlı Çalışanlar; kurum ile arasında derin bir baÄŸ hisseder ve tutku ile çalışır. Dolayısıyla, kurumu ileriye götürecek yeniliklerin uygulanmasında önemli rol oynarlar. AraÅŸtırmalar sadece çalışanların %13’ünün kurumlarına baÄŸlı olduÄŸunu söylüyor.
Bağlı Olmayan Çalışanlar; enerjisi ya da tutkusu yoktur. Kurumda çalışma günü boyunca sadece fiziksel anlamda görünenlerdir.
Aktif olarak Ayrılmış Çalışanlar; mutsuzlardır, tüm çalışma günü boyunca mutsuzluklarını yaşamakla meşgul olurlar. Her gün, çalışma arkadaşlarının başarılarına zarar verirler.
Dolayısıyla Çalışan Bağlılığı oluşturmak kurumların öncelikli hedeflerinden biri olmalıdır. Çalışan Bağlılığı artarsa;
- Kurumlarda; verimlilik, karlılık, satışlar ve müşteri memnuniyet artar.
- Takım olarak, olumlu ilişkiler ve yaratıcılık ortaya çıkar.
- Çalışanların mutluluğu, psikolojik refahı, hayattan alınan doyumu ve fiziksel sağlık durumu olumlu yönde artış gösterir.
- Bunların yanı sıra, çalışanlarda tükenmişlik, iş stresi, işe devamsızlık ve işten ayrılma gibi olumsuz durumlar ortadan kalkar.
Kurumlarda Çalışan Bağlılığını Oluşturmak İçin İzleyeceğiniz 4 Yol:
- Doğru Çalışan Bağlılığı Anketi Kullanın
Anket yaparken soracağınız sorular önemlidir; çalışanların görüşlerini alırken onlarda beklenti yaratmamaya özen gösterin, aksiyon alınabilecek konular için sorular sorun. Sorularda pozitif dil kullanmaya özen gösterin.
- Doğru Yöneticiler Seçin
Doğru yöneticiler, kurum başarısının ve kendi başarısının çalışanlara bağlı olduğunu bilir. Doğru yöneticiler, çalışanların başarılarını önemser, çalışanların güçlü yönlerini bilir ve her fırsatta güçlü yönlerini kullanmaları için fırsat tanır ve çalışanlarından gelen önerilere açık olur. Doğru Yönetici profilinizi belirleyin ve onları seçin, işe alın.
- Yöneticileriniz Performans Hedeflerine “Çalışan BaÄŸlılığı” Konusunu da Dahil Edin
Yöneticilerin performans hedeflerine Çalışan Bağlılığı ile ilgili hedef dahil edin. Çalışan Bağlılığı hedeflerini belirlerken yöneticilerin günlük deneyimlerini dikkate alın. Her hafta yöneticilerin çalışanlarla görüşmeler yaptığından emin olun. Yöneticilerin, bağlılık oluşturmak için alınması gereken aksiyonları çalışanlarıyla birlikte belirlemelerini sağlayın. Çalışanlar, performansı artıracak, iş modelini değiştirecek ve daha iyi bir çalışma ortamı sağlayacak önerilere sahiplerdir.
-
Yöneticilere Çalışan Bağlılığı Konusunu Sahiplenmeleri İçin Koçluk Yapın
Araştırmalar, yöneticilerin Çalışan Bağlılığını oluşturan en önemli faktör olduğunu söylüyor. Ekibinde turnover yüksek olan yöneticilere, Çalışan Bağlılığı oluşturacak yönetsel becerilere sahip olmaları için eğitim ya da profesyonel koçluk aldırın.
Unutmayın, Çalışan Bağlılığını oluşturan en önemli boyut yöneticilerdir. Çalışan Bağlılığı konusunda müdahale önerileri belirlerken, öncelikli olarak yöneticilerinizi geliştirmek konusuna odaklanın.
Ebru Taş Keçeli
DBE Kurumsal Ölçme / Değerlendirme ve Eğitim Merkezi
Bizi Arayın Eğitmenlerimiz
Benzer İçerikler :
Kurumların rekabet avantajlarını korumalarında yetenekli işgücüne sahip olmaları, onları elde tutmaları ve kurum hedefleri doğrultusunda kullanmaları...
Günümüz eÄŸitim dünyasında bireyler eÄŸitim hayatlarına çok erken yaÅŸlarda baÅŸlarlar. Çocukluk döneminde baÅŸlayan eÄŸitim hayatı pedagojik eÄŸitim yaklaşımlarÄ...
“En ilerici ve yenilikçi ÅŸirketler bile henüz hangi sistemin ne kadar iÅŸe yaradığını tam olarak çözebilmiÅŸ deÄŸiller. Yöneticilerin en uygun çalışma ...
Sosyal sorumluluğun toplumsal refaha çok büyük katkısı vardır. Günümüzde pek çok kurum ürettiği ürün, verdiği hizmet ve sunduğu kalitenin yanı sıra ...
İlginizi Çekebilir :
Yöneticiler genellikle işle ilgili teknik konuları önceliklendirip çalışanların duygusal beklenti, ihtiyaç ya da sorunlarıyla ilgili konuları göz ardı ederler. ...
Koç denildiğinde akla ilk gelen güvenilir, sağlam ve kendinden emin bir duruştur; Koçvari Lider de yönetim becerilerini koçluk becerileriyle birlikte kullanan ...
Performans geliÅŸtirme konusu yanlış anlaşılmaya açık bir konu. “Çalışanı nasıl daha çok çalıştırırız” gibi yorumlanabiliyor, o yüzden çalışanlar bu ...
Bilişim ve teknoloji alanında yaşanan gelişmeler; hem bireylerin sosyal, ekonomik ve kültürel olarak değişmesine sebep olurken hem de kurumsal hayatta yönetim ...