Kurumsal GeliÅŸim Merkezi

ADDIE Modelini Kullanarak Öğretim Tasarımı Yapmak

Yetişkin öğrenme teorisi, ölçülebilir öğrenme amaçları ve geniş uygulama fırsatları üzerine kuruludur. Birçok profesyonel Öğretim Tasarımcısı ADDIE modelini kullanır. ADDIE bir kısaltmadır. Analiz (Analyze) , Tasarım (Design) , Geliştirme (Develop) , Uygulama (Implement) ve Değerlendirme (Evaluate) . ADDIE, bir eğitim programı tasarlarken bizlere bir çerçeve sunar. Bu çerçeve de bir eğitim programının başından sonuna kadar nasıl tasarlanması gerektiği konusunda bir yol haritası sunar. Şimdi bu adımları tek tek inceleyelim.

  1. Adım: Analiz

İlk adım tamamen bilgi toplama ile ilgilidir. Katılımcıların bir eğitimi neden almaları gerektiğini anlayana kadar eğitiminizi planlamaya başlamayın. Amaç; doğru hedef kitleye, doğru öğrenme hedefleri ile eğitim oluşturmanıza yardımcı olacak sorular sormaktır.

Başlamak için sormanız gereken birkaç ana soru var. Büyük olasılıkla bunlara verilen cevaplar daha fazla soru üretecektir. Ne kadar çok soru sorarsanız, eğitiminizin doğru ihtiyacı karşıladığından emin olmanız o kadar kolaylaşır.

Sorulması gereken kritik sorular:

  • Kursun hedef kitlesi kimlerdir?
  • Konu hakkında ne biliyorlar?
  • Bu kiÅŸiler yeni iÅŸe alınanlar mı, deneyimli çalışanlar mı yoksa ikisinin bir karışımı mı?
  • Kitleniz hakkında hangi demografik bilgiler mevcut? (Kitlenizin yaşını, cinsiyetini, eÄŸitim seviyesini ve bilgisayar okuryazarlığı seviyesini düşünün.)
  • Hedeflenen öğrenme çıktıları nelerdir?
  • Kursu tamamladıktan sonra öğrencilerin ne yapabilmesini istersiniz?
  1. Adım: Tasarım

Tasarım aşaması, öğrettiğiniz şeyin ana hatlarını oluşturmaya başladığınızda gerçekleşir. Analiz aşamasında sorduğunuz soruların cevapları bu bölüme kaynak oluşturur.

Tasarım aşamasında göz önünde bulundurulması gereken şeyler:

  • Katılımcılar eÄŸitime ne kadar zaman ayırabilirler?
  • EÄŸitimin tasarımı, öğrencileri güçlü görsel ve iÅŸitsel unsurlarla meÅŸgul ediyor mu?
  1. Adım: Geliştirme

Geliştirme, inşa aşamasıdır. Adından da anlaşılacağı gibi, geliştirme aşaması, tasarımınızı eyleme geçirdiğiniz zamandır. Tasarımınızın etkili olması için modifikasyona ihtiyacı olup-olmadığını bu aşamada görebilirsiniz. Eğitiminizi test etmek, geliştirme aşamasının en önemli kısmıdır. Bir meslektaşınızın incelemesini isteyin. Sonuçta, eğitim senaryolarınız doğru değilse, katılımcıların gözünde herhangi bir değerleri olmaz. Farklı gözlerin incelemesi olası etkileşimin öğrenciyi doğru yere götürmesini sağlar.

  1. Adım: Uygulama

Bu aşamada hazırladığınız eğitim programının pilot bir çalışmasını yapmanız gerekir. Bu çalışma eğitimdeki eksiklikleri görme ve eğitimin son halini ortaya koymadan önce değişiklik yapma fırsatı verecektir.

  1. Adım: Değerlendirme

Değerlendirme aşamasında sürecin başında belirlediğimiz eğitim amaçları ve öğrenme hedefleri, oluşturduğumuz etkinliklerle ne kadar gerçekleşti sorusuna yanıt ararız? Eğer değerlendirme kriterlerimiz öğrenme hedeflerini yansıtmıyorsa, ölçme ve değerlendirme araçlarımızı revize eder ve öğrenme hedeflerine uygun hala getiririz.

DBE Kurumsal GeliÅŸim Merkezi

DBE Kurumsal Ölçme / Değerlendirme ve Eğitim Merkezi
Bizi Arayın  EÄŸitmenlerimiz

Benzer İçerikler :

Kadın Liderler

Günümüzde yapılan 360 Derece Değerlendirme ve Geribildirimlere göre kadınlar liderlik yetkinliklerinde çalışanları tarafından en az erkekler kadar yüksek bir ...

İŞ YERİNDE GÜVEN KÜLTÜRÜNÜ OLUŞTURMA STRATEJİLERİ

Sağlıklı ilişkilerin temelinde güven vardır. En genel tanımıyla güven, bir tarafın diğerinin eylemlerinin ve aldığı kararların doğruluğuna inanmasıdır. İki ...

Ä°Åž YERÄ°NDE FAYDALI TARTIÅžMA ORTAMI OLUÅžTURMA YOLLARI

İş yerinde iş birliğini ve verimi artırmanın en önemli yollarından biri, çalışanların arasında açık bir iletişim sağlamaktır. Çalışanlar fikirlerini paylaşma...

Çevresindekileri rahatsız eden davranışlar sergileyen bir çalışana nasıl yardım edilir?

EÄŸer bir toplantı sırasında kendisinden sorumlu olduÄŸunuz bir çalışanınız konuÅŸurken kendinizi kötü hissettiyseniz, ekibinizin bir üyesinin kendini küçÃ...

İlginizi Çekebilir :

İş Yaşamında 360° Geribildirim Kültürü

Ä°nsanlar artık daha iyi performans gösterebilmek için geribildirim kültürü olan ÅŸirketlerde çalışmak istemektedir. Harvard Business Review'd...

Yetkinlikler ve Önemi

"Yetkinlik" en iyi performansa sahip kiÅŸileri ayırt etmeye yarayan bilgi, beceri, tutum ve kiÅŸilik özelliklerinin davranış boyutunda ifade ...

Empati, Liderlerde Olması Gereken Bir Yetkinliktir

Empati, sözlük anlamı olarak “kendimizi bir diÄŸer kiÅŸinin yerine koyup onun gibi hissedebilmek ve düşünmek” manasına gelmektedir. Dolayısıyla bu ...

İşten Çıkarılma Deneyimi

İşten çıkarılma olgusunda ayrılmanın nasıl olduğu, bireye nasıl ilan edildiği çok önemlidir. İşten çıkarılma kişinin beklediği bir karar mıydı, bekleme süreci ...