Terfi Alamayan Çalışanın Motivasyonu
Davranış Bilimleri Enstitüsü'nden Psikolog Ayşegül Horozoğlu, yüksek performansına rağmen terfi veya zam alamayan çalışanların stres seviyelerinin yükseldiğini belirtiyor. Ve bu konuda yöneticilerin üzerine önemli ödevler düştüğünü anlatıyor.
Yönetici, terfi veya zam alamayan çalışanla birebir görüşüp, bunun nedenini doğru ve açık olarak anlatmalı. Böylece çalışan hiç olmazsa aldatılmış ve kandırılmış olma psikolojisinden daha kolay çıkar. Ancak bu görüşmeyi olabildiği kadar terfi ve zam alamadığını başka bir yerden duymadan önce yapmak gerek.
Terfi alamayan kişinin demoralize olmaması için yöneticinin o kişiye uygun çözümü bulması en doğrusu. Bunu anlamak için 'motivasyon envanterleri'nden de faydalanılabilir. Çalışanlara uygulanacak böyle bir envanter, kimin neyle motive olduğu konusunda net sonuçlar verir ve daha isabetli aksiyon alınmasını sağlar.
İş yerinde adaletsizliğe maruz kalmak yoğun stres yaratır. Stres altındaki kişi gergindir, öfkelidir, kolay sinirlenir. Çalışanın adaletsizliğe uğradığını düşünmesi onu mutsuz eder. İş yerinde mutsuzluk, bulaşıcı bir hastalık gibi çok hızla yayılır. Mutsuz, motivasyonu düşük çalışanın etrafındaki kişiler de bundan hemen etkilenir, iş yerinde birilerinin kayırılması Tükenmişlik Sendromu'nu da ortaya çıkarır. Ücret, terfi, yan haklar en çok adaletsizlik yapıldığının düşünüldüğü alanlar. Bu nedenle yöneticiler, kendilerine bağlı olarak çalışanlarla açık iletişim sağlamalı, kapalı kapılar ardında olmamalı. Tüm astlarına eşit uzaklıkta olmalı, düzenli geri bildirim vermeli, astlarının görüşlerini almalı ve bu görüşleri eleştirmeden doğru yorumlayarak doğru aksiyona geçmeli.
Motivasyonu Düşen Çalışana Öneriler
"Bir anlık öfkeyle dönülmesi zor kararlar vermeyin. O işte çalışmaya devam edecekseniz, kişisel motivasyonunuzu artırmaya çalışmalısınız. Çünkü motivasyonu düşmüş, stres yüklenmiş şekilde çalışmak kendinizi daha da kötü hissettirir ve ilerideki kaybı daha fazla olur. Yöneticinizle durumunuzu açıkça paylaşıp beklentilerinizi netleştirmeniz faydalı olur.
Yöneticinizden doğru bir geri bildirim istemek ve bunu ayaküstü değil yapılandırılmış bir ortamda konuşmak etkili olacaktır."
Working Mother / 01.02.2013
Haberi pdf formatında okumak için tıklayınız.
Benzer İçerikler :
Farklılıkları Yönetmek Eş seçiminde birbirlerini tamamlasın diye farklı yanları olsun istenir. Sonra işler değişir, bana benzesin diye uğraşılır. "Beni ...
Peki, çağımızın en kritik hastalıklarından biri olan depresyonla mücadele etmek için neler yapmalıyız? Dünya Sağlık Örgütü'nün son verileri, dünya ...
İş Dünyasında "Kast Sistemi YIKILIYOR" DBE ve İngiltere merkezli liderlik gelişim markası The Forton Group iş birliğinde verilen "Koçluk ve ...
Pratiği olmayan teori pek bir şey ifade etmez. Yani gerçek anlamda harekete geçmeyip yine de duyarlı bir insan olduğunuzu düşünüyorsanız, bu da pek bir şey ...
İlginizi Çekebilir :
Hamileliğinin 31'inci haftasında anladı ki hayat her zaman planlandığı gibi gitmiyor ve anneliğin mükemmeli diye bir şey olamıyor. Hande Birsay o günden ...
İK danışmanlık firması Randstad’ın araştırmasına göre çalışanların yüzde 42’si tatil zamanlarında da maillerini kontrol etme zorunluluğu ...
Kolumuz kırılsa hemen doktora koşuyoruz, değil mi? Peki ya ruhumuz kırılınca? Ruhumuzdaki kırıklar da tedavi edilmezse yanlış kaynıyor, sonra başımıza bel...
Çalışanların eksik ve zayıf yönlerine değil de halihazırda güçlü olan yönlerine odaklanmak ve bu yönleri daha da parlatmak, bir takdir kültürü yaratmak diye...