Basında Dbe

Şirketlerde Pozitif Yönetim Zamanı

Şirketlerde Pozitif Yönetim Zamanı

Çalışanların eksik ve zayıf yönlerine değil de halihazırda güçlü olan yönlerine odaklanmak ve bu yönleri daha da parlatmak, bir takdir kültürü yaratmak diye özetleyebileceğimiz ‘pozitif psikoloji'yi benimseyen şirketlerin verimliliklerinde ve çalışan bağlılıklarında ciddi artışlar oluyor. Son dönemde pozitif psikolojiyi keşfeden ve yavaş yavaş adım atan şirket sayısı hızla artıyor.

Pozitif psikolojide amaç kişilerin eksik veya zayıf yönlerine değil de iyi oldukları, güçlü oldukları özelliklerine odaklanmak ve böylece eleştiri kültürü yaratmadan, negatif duygular yaymadan kişinin hali hazırda güçlü olan yönlerini daha da güçlendirmek, kişiyi iyi hissettirmektir. Şirketlerde pozitif psikoloji kültürü hakim olduğunda çalışan bağlılığında da verimlilikte de ciddi artışlar oluyor.

Gallup’un araştırmasına göre güçlü yönleri takdir edilen çalışanların kuruma bağlılıkları ve katkıları, eksik tarafları eleştirilenlerden daha fazla. Güçlü yönlerini öğrenenler yüzde 7,8 daha üretken olurken, her gün güçlü yönlerine odaklanan takımlar yüzde 12.5 daha üretken oluyor ayrıca çalışan sirkülasyonu da yüzde 14.9 azalıyor. Yine Gallup’un araştırmasına göre güçlü yönlerini her gün işte kullananlar 6 kat daha fazla kuruma bağlılar.

Corporate Leadership Council’ın 1.500 kişi üzerinde yaptığı araştırmaya göre yöneticiler kendilerine bağlı çalışanların zayıf yönlerine odaklandıklarında çalışanların performansları yüzde 27 düşüyor, güçlü yönlerine odaklandıklarında ise yüzde 36 artıyor.

Pozitif Psikoloji Nasıl Uygulanır?

DBE Davranış Bitteri Enstitüsü’nden psikolog Özge Berçin iş yerinde pozitif psikoloji uygulamalarını şöyle sıralıyor:

  • Performans değerlendirmelerinde geçmiş dönemde yaptıklarını (başarılarını) öne çıkarır bundan sonra yapabileceklerini de buna göre belirler.
  • Tüm çalışanlar iyi bir şey yaptıklarında davranış odaklı takdir alırlar ve başkalarını da takdir etmeyi öğrenirler.
  • Eğitim gelişim süreçleri planlanırken çalışanların yapamadıkları değil, yapabileceklerine odaklanılır.
  • Bir kriz oluştuğunda çalışanlar problemin sorumlusunu bulmaya değil problemin nasıl çözüleceğine odaklanılır.

Hürriyet İK / 29.05.2016

Haberin devamını pdf formatında okumak için tıklayınız.

Benzer İçerikler :

İstismardan nasıl korumalı?

Son günlerde gündemimizin başlıca maddelerinden biri çocuk istismarı. Klinik Psikolog Cemre Soysal, çocuk istismarının hangi çerçevede ele alınması gerektiğini ...

Üniversiteye Başlarken Aile Desteği Çok Önemli

Binlerce genç hayatlarının belki de en önemli süreçlerinden biri olan üniversiteye başlıyor. Sorumlulukların arttığı bu dönemde öğrenci ve ailelerini başta ...

Çocuğunuzdan önüne hedef koymasını isteyin

Yeni eğitim öğretim yılı için geri sayım başladı. Okulların açılmasına sayılı günler kala hem çocukları hem de ailelerini tatlı bir telaş sardı. Yeni eğitim...

Hamilelikte Yaşanan Şiddet veya Stresin Bebeğe Etkileri

İnsanın sağlığının temeli, hamilelik döneminde, anne karnındayken başlıyor. Annenin duygusal sisteminin bir parçası olarak büyüyen bebek, onun yeme içm...

İlginizi Çekebilir :

Ebeveynler de siber dünyaya sarılıyor

Ebeveynler çocukların internet kullanımını kontrol atında tutmak için büyük çaba harcıyor. Ebeveyn de çocuk ve anne baba hakkında bilgi edinmek için ...

Şirketlerde Pozitif Yönetim Zamanı

Çalışanların eksik ve zayıf yönlerine değil de halihazırda güçlü olan yönlerine odaklanmak ve bu yönleri daha da parlatmak, bir takdir kültürü yaratmak diye...

Anne baba olmaya hazır mıyım?

Toplumsal geçişte bir aileyi aile yapan çocuklarının olmasıdır. Ancak bunun yanı sıra Anne - Baba rolü çok fazla sorumluluk isteyen, hayat boyu geri dönüşü ...

Hayat düzeninizi okullar açılmadan değiştirin

Okulların açılmasına az bir zaman kaldı. Çocuklarını yeni öğretim yılına hazırlamak isteyen veliler için ise ders zili çalmak üzere. Dikkat edilmesi ...