Çalışanlarınız Memnunsa Siz de...
İşletmelerin varlık amaçları kâr etmek ve sürdürülebilirlik olarak ele alındığında, bu amacı somutlaştıran çalışanların memnuniyetleri birincil derecede önem taşıyor.
Çalışan memnuniyeti genel olarak, çalışanın iş yerine karşı gösterdiği duygusal ve fiziksel tepkiler olarak değerlendiriliyor. Sosyal Psikolog Lilly M. Berry çalışan memnuniyetini, "bireyin çalışma ortamına karşı olan reaksiyonu" olarak nitelendirirken, bu gerçeği ifade ediyor. Çalışan memnuniyeti olgusunun, son yıllarda özel ve kamu şirketleri tarafından önemsenmeye başlandığı görülüyor. İş yeri, insanlar tarafından oluşturulan ekonomik olarak tanımlandığında, o kurumun başarısında, temel işlevi olan çalışanların davranışları, yaklaşım ve tutumları belirleyici bir rol oynuyor. Modern işletmeler için, ulusal ve uluslararası pazarda rekabet edebilme zorunluluğu; verimlilik, kurumsal kültür, ileri teknoloji kullanımı, pazarlama ve iletişim gibi unsurlar açısından bakıldığında, çalışanların bu karmaşık iş süreçlerine bütünüyle kendilerini uyarlamaları gerekiyor.
Zihinsel, Bedensel ve Sosyal Bütünlük Önemli
Bilginin rolü, hız, zaman yönetimi, yüksek motivasyon zorunluluğu gibi işlevler, günümüz iş dünyasında çalışanların dikkat, kontrol ve uyarlanma gibi psikolojik etmenleri sürekli canlı tutmalarını zorunlu tutuyor. Bu durumda yapılan iş ister beden gücüne isterse zihinsel güce bağlı olsun, çalışanların zihinsel ve bedensel sağlıklarına etki ediyor. Aşırı yorgunluk, stres, kaygı gibi işin yapılma biçiminden ve iş ortamından kaynaklanan sağlık sorunları çalışanlarda baş gösterebiliyor. Çalışanların psikolojik, bedensel ve sosyal açıdan varoluşlarını bu derecede belirleyen iş yerlerinden ve iş ortamından memnuniyet duymaları bu eksende, işletmelerin amaçlarına ulaşmalarında başat etkenlerden birini oluşturuyor.
Davranış Bilimleri Enstitüsü, çalışan memnuniyeti ve bağlılığını birbirinden ayırmadan araştırıyor. Enstitü, yaptığı araştırmalarla çalışanların memnuniyet düzeylerini, kuruma ve birlikte çalıştıkları kişilere olan bağlılıklarını ölçmeyi, ardından bu doğrultuda memnuniyet ve bağlılığın artırılmasına yönelik planların oluşturulmasını amaç ediniyor. Enstitü kullandığı anket yöntemini gizlilik prensibi ile kağıt-kalem veya online olarak gerçekleştiriyor, istatistik programları kullanılarak gerçekleştirilen analiz sonucunda ulaşılan raporlar grafiklerle, anlaşılır bir şekilde kurumlara özel tasarlanıyor. Kurum için mevcut durum, gelişim yol haritası belirlenerek departman bazlı aksiyon planları oluşturuluyor. Çalışan memnuniyeti temel boyutlarını enstitü şöyle sıralıyor: Fiziksel çalışma koşulları, üst yönetim / kurum yönetimi, kurum imajı, kişisel gelişim ve kariyer olanakları, performans yönetimi sistemi, ödüllendirme ve takdir sistemi, iş yapış şekilleri, süreç akışları ve organizasyon, bağlı olunan ilk yönetici, iş tatmini, kurum içi iletişim, ücret ve yan haklar, iş özel yaşam dengesi.
Uni Business / 01.06.2013
Haberin devamını pdf formatında okumak için tıklayınız.
Benzer İçerikler :
DBE Davranış Bilimleri Enstitüsü'nden Uzman Psikolog Çift ve Aile Terapisti Şirin Hacıömeroğlu Atçeken yanıtladı. 1. Mobbing (Duygusal Taciz) ...
KidzMondo Trump İstanbul Yönetim Kurulu Başkan Vekili Hande Sabuncuoğlu KidzMondo'nun ana hedefinin çocukların eğlenirken öğrenmelerini sağlamak olduğunu ...
Çocuğunuz dağınık mı? Dağınık çocuğu doğru yönlendirmenin yolu olumlu motivasyondan geçiyor. Uzmandan, Düzenli Çocuk Yetiştirmenin İpuçları Bebeklik ...
Bırakın Çocuğunuz Güneşi Maviye boyasın, Gökyüzünü Kırmızı Renkte Hayal Etsin Tahta parçasından kayık, karton kutudan uçak yapsın ki yetişkin birey...
İlginizi Çekebilir :
Bahar depresyonu, içinde bulunduğumuz aylarda pek çoğumuzun yaşadığı bir sıkıntı. Peki, bahar aylarında yaşanan depresyon hangi faktörlere bağlı olarak...
Sonuca bağlanmayan tartışmalar, suçlamalar, kıskançlık, büyütülen sorunlar... Bütün bunlar bir evliliğin baştan yürüyüp yürümeyeceğini gösterebilir. İşte ...
Uzmanlara göre insanların önemli bir kısmı, işe ayırmaları gereken zaman ve enerjiyi departman savaşları, kişiler veya gruplar arası çatışmalara harcıyor,...
Günlük hayatta nispeten masum görünebilen dedikodunun iş yerine taşınınca zararları profesyonelleşiyor. Özellikle zam, kriz ve yönetim değişimi dönemlerinde ...