Emre Konuk

Yöneticiler İçin Başarı Stratejileri 4

CCL’in (Center for Creative Leadership) “başarılı yöneticiler” ve “inişe geçen yöneticilerle” yaptığı araştırmaya devam ediyoruz.

“İnişe geçen” yöneticilerde dört temel özellik ortaya çıkıyor:

  1. İnsanlarla ilişkilerinde problem yaşıyorlar
  2. Yetenekli insanları ekiplerinde toplayamıyorlar ve ekiplerini iyi yönetemiyorlar
  3. İş hedeflerine ulaşmada başarılı olamıyorlar
  4. Değişemiyorlar veya değişime uyum sağlayamıyorlar ya da bunu istemiyorlar

Ekibi Oluşturmak ve Yönetmek

Geçen hafta ilişkilerin yönetimi söz konusu olduğunda uygulanabilecek stratejilerin ve taktiklerin üzerinde durmuştuk. Bugün iyi iş çıkaran bir ekibi oluşturmada ve yönetmede gerekli olan beceriler üzerinde duracağız.

Başarılı yöneticiler iyi iş çıkaran bir ekibi oluşturmada ve yönetmede ustalaşıyorlar. Onlar için söylenenler özetle şöyle:

  1. Ekiple iyi iletişim kuruyorlar
  2. Motive ediyorlar
  3. İşleri ekibe dağıtıyorlar
  4. Birlikte iyi iş çıkaracak insanları bir araya getiriyorlar
  5. Net ve açık hedefler ve performansla ilgili somut beklentileri belirliyorlar

“İnişe geçen yöneticiler” için söylenenlerse şöyle:

  1. Çatışmadan kaçıyorlar
  2. İnsanları motive edemiyorlar
  3. Başarıları ekip üyeleriyle paylaşamıyorlar
  4. İşleri ekip üyelerine dağıtma eğiliminde olmuyorlar

Daha önce de söylemiştik: Durumun farkına varmak çok önemli. Bu nedenle çalışma arkadaşlarınızdan, yöneticinizden, çalışma arkadaşlarınızdan veya müşterilerden gelen yorumları, uyarıları, geri bildirimleri kulak ardı etmemek gerekiyor:

  1. Sizi ekibinize doğru insanları seçebilen
  2. İnsanları çok iyi motive edebilen
  3. Yönetimi paylaşabilen
  4. Sorumlulukları ekibe dağıtamayan biri olarak mı görüyorlar?

Aşağıdaki stratejiler gerekli becerileri geliştirmenize yardımcı olabilir

Altınızda çalışanları neyin motive ettiğini belirleyin

İnsanları tetikleyen, harekete geçiren, istekle işlerine odaklanmalarını sağlayan şeyler çok farklı olabilir. Bazıları birlikte, paylaşarak çalışmaktan keyif alır. Bazıları ise bağımsız çalışmaktan. Çalışanlarınızın çok iyi iş çıkardıkları zamanlara bakın. Onları neyin motive ettiğini sorun. Bağlı oldukları değerleri öğrenin, sonra da bu değerleri gerçekleştirecekleri fırsatları yaratın.

Dikkat:

  1. Verebileceğinizden fazlasının sözünü vermeyin. Krediniz zarar görebilir.
  2. Parasal değeri olmayan ödülleri ihmal etmeyin. Zor bir iş başarıldığında herkesin bundan haberinin olması güçlü bir motivasyon kaynağı olabilir.

Grubunuza değişik biçimlerde katkı sağlayacak kişileri işe alın

Farklı kişiliklerden ve farklı becerilere sahip kişilerden oluşan bir ekibi hedeflemek gerekir. Dengeli ve birbirini tamamlayan bir ekibi oluşturmaya çalışın. Ekibin hedeflerini iyi analiz edin ve bu hedeflere ulaşmak için ne tür beceri, bilgi ve yetkinliklerin gerekli olduğunu belirleyin. Bu açıdan tüm ekip üyelerini değerlendirin.

Dikkat:

  1. Yalnızca kendinize benzeyen kişileri ekibinizde toplamaya çalışmayın. Ekiplerini yönetmekte zorlanan yöneticilerin sıklıkla bu hataya düştüğü görülüyor.
  2. Ekibinizin katkısını ihmal etmeyin. Ekip üyelerinin tavsiyelerini talep edin onları kararlara ortak edin. Özellikle işe alınacaklar konusunda.

Problem yaratan çalışanlara doğrudan ve zamanında müdahale edin

Çalışanların performanslarıyla ilgili problemlerin kolay bir çözümü yoktur ve kendi kendine de nadiren düzelir. Eğer çalışanın davranışları ya da beceri eksikliği sorun yaratıyorsa, bu çalışana bir an önce yardımcı olmak gerekir. Gerekirse İK Departmanına başvurun.

Dikkat:

  1. Eğer somut veriler yoksa çalışana yüklenmeyin.
  2. Çalışanın performansını arttırmak için bir çalışma yapmadan işten ayrılmasını istemeyin.

Ekibinizin gelişmesini sağlayın ve otoritenizi paylaşın

Çalışanlarınızın üstesinden gelebilecekleri projelerde çalışmalarını sağlayın. İşlerin zorluk derecesini, ancak başarılı olacaklarını düşündüğünüzde arttırın. Onları gerektiğinde yönlendirin ve destek olun. Ekibin performansının nasıl arttırılabileceğine dair düşüncelerini alın.

Dikkat:

  1. Ekip üyelerinin değişik roller almalarını sağlayın. Eğer ekip üyeleri değişik açılımları denemezlerse, ekibe olan bağlılıkları zamanla azalır. Bu da performansı düşürür.
  2. Ekibin başarılarının herkes tarafından duyulmasını sağlayın.

Önümüzdeki hafta, iş hedeflerine ulaşmada uygulanacak stratejiler üzerinde duracağız.

25.06.2006

Benzer İçerikler :

Şiddet ve Boyun Eğme

Genellikle sorulur: Nasıl oluyor da bir Hizbullah üyesi evinin bodrumunda bir insanı işkenceyle öldürüp, parçalara ayırıp gömüyor, sonra da, hiç bir şe...

Popüler Psikoloji Mitleri - III

Bu köşeyi sıklıkla takip eden okurlarımız bilirler, bilinmeyenlere ve yanlış bilinenlere değinmeyi kendimize vazife edinmişizdir. Geçen haftalarda popüler ...

Delikler Niye Boştur

Akla Ziyan Sorular Siz şimdi bu yazıyı okuyorsanız bu şu demek: Ben bu haftaki yazımı bir nedenden ötürü yazamadım ve bu yazı bu gibi durumlar için yedekte ...

Liderlerin Kolundaki Altın Bilezik: Güven, Şefkat, İstikrar ve Umut

Birkaç haftadır sizlere liderleri lider yapan özelliklerden bahsediyorum. Hatırlayacağınız üzere, yapılan araştırmalar liderlikte güçlü yanlara odaklanmanın...

İlginizi Çekebilir :

Çocuk Nasıl Öğrenir

Çocuk dediğiniz şey, zamanla hepimizde yok olan bir güzel özellikle doğar. Bu özellik, çocukların hiç anlamadığımız hareketler yapmasına, hiç durmadan oradan ...

Sağlıklı Marka Evliliğinin Değeri 5

Yıllar içinde yapılan araştırmalarda, sadece müşteri bağlılığı ölçülmemiş aynı zamanda bu bağlılığın etkisi ve bağlılık olmamasının bede...

Mutluluk Para Getirir mi? 1

Paranın geçici de olsa insanları mutlu ettiğini biliyoruz. Ama geçici. Acaba mutluluğun para getirdiğini söylemek mümkün müdür? Eğer bu olabiliyorsa, o zaman ...

Uzak Durulması Gereken Kadın ve Erkekler

Hatırlayalım, temel sorumuz şöyleydi: Kurduğumuz ya da kuracağımız ilişkinin geleceği ile ilgili doğru bir tahminde bulunmak mümkün müdür? İşaretleri iyi ...