Emre Konuk

Bağlılığı Artırmak 2

Geçen hafta çalışan bağlılığının nasıl arttırılabileceğini irdeledik. Devam ediyoruz. Ama önce kısa bir özet.

Yüksek performans gösteren iş birimlerinde ilk göreceğimiz şey; çalışan bağlılığının da yüksek olduğudur. Bu demektir ki, performansın yüksek olduğu iş birimlerinde, örneğin mağazalarda, şubelerde, diğerlerine göre farklı bir iş yapış şekli var ve bunun ne olduğunu bilmemiz gerekir. Ancak bu sayede bir model oluşturabiliriz ve bu modeli diğer iş birimlerine aktarabiliriz.

İkinci göreceğimiz şey ise: Performansı yüksek olan iş birimlerinin yöneticileri, diğerlerinden birkaç noktada ayrılıyor:

  1. Yeteneği Bulmak: İyi yöneticiler kiminle çalışacakları konusunda doğru karar alıyorlar.
  2. Doğru Sonuçları Tanımlamak: İyi yöneticiler doğru sonuçları/hedefleri tanımlar ve herkesin bu sonuca hangi yoldan nasıl ulaşacağına kendisinin karar vermesine izin verir.
  3. Yeteneğe Odaklanmak: İyi yöneticiler çalışanlarının güçlü yanlarına odaklanırlar ve bunların gelişmesi için uğraşırlar.
  4. Yeteneği Geliştirmek: İyi yöneticilerin en çok önem verdikleri şeylerden biri de çalışanlarının yeteneklerinin gelişimine özen göstermek ve katkıda bulunmak.

Yönetici ve Ekibi

Son söyleyeceğimizi şimdi söyleyelim: İş yönetici ve ekibinde bitiyor. Bu noktada yine araştırmalardan faydalanacağız.
Çalışan bağlılığı ile iş sonuçlarının ilişkisini ölçen araçtan birkaç alıntıyla, yöneticinin ekip performansını arttırmak için neler yapabileceğini görelim.

1. “İş yerinde benden ne beklendiğini biliyorum” diyen iş birimlerinde:
  • Verim %5–10 daha yüksek
  • İş kazaları % 10–20 oranında daha az
  • Bağlılığı düşük olan grupta ölüm oranları % 21 daha fazladır.
  • Hepimizin bildiği gibi bu iş yöneticinin işidir.
2. “İşimde, her gün en iyi yaptığım şeyi yapma fırsatım var” diyen, yani yöneticilerin çalışanların yeteneklerine ve güçlü yanlarına odaklandıkları iş birimlerinde:
  • Çalışanlarının yeteneklerine odaklanan firmaların, çalışan bağlılığı oranlarını %33 artırabildikleri görülmüştür
  • Güçlü yanları ile ilgili geribildirim alan satış temsilcilerinin, %11 daha iyi satış yaptıkları görülmüştür
  • “En iyi yaptığım şeyi yapıyorum” ifadesinin hayata geçirildiği şirketlerin karı %10-15 daha yüksektir
  • Hepimizin bildiği gibi, çalışanının sahip olduğu yeteneği ve beceriyi işine yansıtma fırsatını veren ve bu zemini hazırlayan yöneticidir.
  • Sahip oldukları yetenekleri yaptıkları işte kullanma şansı olan yöneticilerin özellikleri ise şu şekilde:
  • %15 daha fazla satış
  • %20 daha fazla kar
  • %20 daha az devamsızlık
  • %13 daha düşük işten ayrılma
3. “Son 7 gün içerisinde iyi bir iş yaptığım için fark edildim veya övüldüm” diyen iş birimlerinde:
  • Yapılan iyi işlerin fark edilmesinin verimlilik ve gelir artışına %10–20 etki
  • Özellikle büyük şirketlerde müşteri bağlılığı ile olumlu korelasyon

Hepimizin bildiği gibi, son 7 gün içinde çalışanına iyi bir iş yaptığı için olumlu geri bildirimde bulunmak yöneticinin işidir.

4. “Benim yöneticim ya da iş yerinde herhangi biri benimle insan olarak ilgileniyor” diyen iş birimlerinde:
  • Kendileri ile ilgilenilmediğini düşünen çalışma gruplarının işten ayrılma oranı %22–37 oranında daha fazladır
5. “Son 6 ay içerisinde iş yerinde herhangi biri, ilerleyişim/gelişimimle ilgili olarak benimle konuştu” diyen iş birimlerinde:
  • Verim %10–15 daha fazla
  • İş kazaları %20–40 daha az oluyor

Hepimizin bildiği gibi bu da yöneticinin işi.

6. “Son 1 yıl içersinde, iş ortamında yeni şeyler öğrenmek ve gelişmek için fırsat yakaladım” diyen iş birimlerinde:
  • Müşteri Bağlılığı %9 daha fazla
  • Kar %10 daha fazla oluyor

Ne yazık ki söz konusu fırsatı yaratmak ta yöneticinin işi.

7. “Şirketimin misyonu, bana işimin önemli olduğunu hissettiriyor” diyen iş birimlerinde:
  • Karlılık %5–15 oranında artıyor
  • İş kazaları %30–50 oranında azalıyor
  • İşten ayrılma %15–30 oranında azalıyor

Şirketin dişe dokunur, yaşamı çalışanlar için anlamlı kılacak bir misyonu yoksa yönetici ne yapsın? Ekibi ile birlikte yaşamı anlamlı kılacak bir misyon oluştursun. Yani kurtuluş yok.

Yerimiz bu kadar. Görüldüğü gibi bir yöneticinin şirketinin karını, verimini, satışını arttırması için ille de yüksek teknoloji, büyük sermaye gerekmiyor. Örneğin, haftada bir defa, iyi bir iş yapan çalışanımıza bunu fark ettiğimizi belirtmemiz yetebiliyor.

Peki, niye yapmıyoruz?

Kaynaklar

M. Buckingham ve C. Coffman. Önce Bütün Kuralları Yıkın. Remzi Kitabevi. 2006
R. Wagner & J.K. Harter. 12 The Elements of Great Managing. Gallup Pres. 2006

03.06.2007

Benzer İçerikler :

İkna

İkna, yaklaşık yarım yüzyıldır bilimsel olarak çalışılan bir psikolojik olgu. Ancak, ilgili araştırmalar henüz akademik camianın dışına pek çıkabilmiş değil. ...

Kolestrol: Bir Masal Daha 4

Birkaç haftadır kolesterolle ilgili “şehir efsanelerini” yazıyorum. Geçen haftayı özetleyelim: Kolesterolle ilgili araştırmaların toplandığı, ...

Fiziksel Mutluluk

Geçen hafta sosyal bağlardan ve ilişkilerden beslenen mutluluktan, sosyalleşmeye ayrılan zamanın etkilerinden ve iş ortamında kurulan arkadaşlık ilişkilerinden ...

Marka Evliliği 4

Önce özetimizi yapalım. 1. Marka-müşteri ilişkisi söz konusu olduğunda en büyük katma değer “marka bilinirliğinden” değil, “marka...

İlginizi Çekebilir :

Evlilikler Nasıl Başlar Nasıl Biter

Kadın erkek işinde bir türlü hallolmayan bir yan var. Bir teoriye göre ayrı planetlerden geliyor olmamız önemli rol oynuyor. Yani Mars ve Venüs meselesi. Diğer ...

Batıl İnançlar: Hayal ve Gerçek

Bayağı bir yıllar önce, seanslarda danışanlar burcumu sormaya başladılar. Önceleri umursamadım. Oğlak, dedim geçtim. Zamanla burcumun pek de makbul bir burç ...

Bağlılığı Artırmak 2

Geçen hafta çalışan bağlılığının nasıl arttırılabileceğini irdeledik. Devam ediyoruz. Ama önce kısa bir özet. Yüksek performans gösteren iş birimlerinde ilk ...

Evlilikler Nasıl Başlar Nasıl Biter 3

Geçen hafta şöyle bir soru sormuştuk: Nasıl oluyor da insanlar uzun süreler ciddi mesailer harcayarak özenle seçtikleri eşleriyle bir zaman sonra karşılıklı ...