Hiperaktif Çocuk Okulda
Çocuk ile ona öğreten, onu eğiten büyükler arasındaki ilişkinin sağlamlaşmasını ve kaliteli olmasını amaçlayan bu kitap nerelerde, kimlerin işine yarayacak?
Okullar
Her çocuğa ihtiyacı ölçüsünde bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlayan, bu amacı çocukların bireysel özelliklerini gözeterek yapmak isteyen, çocuklara yapıştırılan etiketlerden ziyade onların kim oldukları ile ilgilenen öğretmenler ve okul psikologları, danışmanlar, rehberlik servisi uzmanları, bu derleme-kitapta, sınıftaki işlerini kolaylaştırıcı bilgi ve yöntemleri bulacaklar.
Evler
Anne-babalar öğretmenlerin çocukları ile ilişkilerini kuvvetlendirmeye yarayabilecek bilgileri, ev ortamında da kullanılabilecek öğrenme ve davranış ilkelerini öğrenecekler.
Bu kitabi hazırlayanların felsefesi nedir?
Ezberciliğin değil, araştırmacılığın teşvik edildiği, çocuğun öğrendikleri ile kendi hayati arasındaki ilişkileri irdeleyebildiği bir eğitim sistemini arzulayanlar: “Hiperaktivite” diye anılan durum ve onunla ilişkili sayılabilecek her türlü davranış ve öğrenme zorluğu, bütün çocuklar için düzgün bir eğitimin ve sınıf içi davranış düzenlemelerinin uygulamaya geçirilmesini sağlayabilir.
Özgür düşüncenin ve muhakeme yeteneğinin kazandırılabilmesinin hedeflendiği, bu hedeflere giden yolların çocuğun özelliklerine göre şekillendirildiği bir eğitim sistemi, öncelikle, dikkatini veremeyen, kafasını toparlayamayan, hayatın ve öğrenmenin tadını bir türlü çıkartamayan “hiperaktif” çocuklar için gerekli.
Çünkü, “iyi olmak” bir insan hakkıdır. Hiperaktif ya da “hiperpasif” her çocuğun, hayatının en önemli dönemlerinden birini, en iyi şekilde geçirmeye hakkı var. En iyi, yani; kapasitesini, potansiyelini tam kullanmasını sağlayacak becerileri kazanarak, kendine güvenini ve kendine verdiği değeri arttırarak, o güven ve değer ölçüsünde kendisi dışındakilerle anlamlı ilişkiler kurarak…
İlginizi Çekebilir:
Hedvig Montgomery’nin yirmi yıllık aile terapistliği boyunca en sık duyduğu soru: ‘‘Nasıl iyi birer ebeveyn ...
İnsanlar çocuk sahibi olduğunda farkında olmadan kendi çocukluğuna dair hisleri yaşar. Çocuğumuzla ilişkimiz, anne-babamızla ilişkimizin devamıdır...
This nonfiction book, aimed primarily at 9 to 15 year olds, helps students struggling with learning differences gain insights into their own problems. The ...
Ergenliğin özü nedir? Ergenlikte beyin na...